Genel

Saint Gobain Weber Türkiye'de 3 fabrika daha acaçak!

Dünyada 53 ülkede 200"den fazla fabrikayla faaliyet gösteren ve Weber Türkiye'de 3 fabrika daha acaçak

Dünyada 53 ülkede 200"den fazla fabrikayla faaliyet gösteren ve Weber"in 2 milyar avro, Saint Gobain"in 36 milyar avro olmak üzere yıllık toplam 38 milyar avro ciro elde eden Saint Gobain-Weber"in, Türkiye"deki üç fabrikasına üç tane daha ekleyeceği bildirildi.Saint Gobain-Weber Türkiye"nin kriz yılı olan 2009"da yaptığı hazırlıklarla, bu yıl krizden nispeten az etkilenen Güney Amerika ve Uzakdoğu ülkeleri dahil, dünyadaki bütün Weber"ler içinde en hızlı büyümeyi sağladığı belirtildi.

Saint Gobain-Weber Türkiye Genel Müdürü Levent Gökçe, Türkiye"de üretim yapan üç fabrikalarının e büyüğü olan İzmir"in Kemalpaşa ilçesindeki fabrikada AA muhabirine açıklamalarda bulundu.Kemalpaşa"daki merkez fabrikanın dışında Gebze ve Ankara Polatlı"da iki fabrikalarının daha faaliyette bulunduğunu aktaran Gökçe, Adana"da dördüncü fabrikanın inşaatına başladıklarını, önümüzdeki 5 yıl içinde iki fabrika daha kuracaklarını söyledi.

Gökçe, şu ana kadar Türkiye"deki yatırımlarının maliyetinin 60 milyon avronun üzerinde olduğunu, Adana"daki fabrikanın da 7 milyon avroya mal olacağını dile getirdi.Yapı malzemeleri ana başlığı altında seramik yapıştırıcıları ve derz dolguları, su yalıtım ve teknik harçlar, dış cephe kaplamaları ve ısı yalıtım sistemleri ürettiklerini belirten Gökçe, 'Bizim sektörümüzün ihtiyacı gereği, pazara yakın olmak amacıyla fabrika sayımızı arttırarak çalışıyoruz. Bir de tabi ürünlerin nakliyesi pahalı, bu yüzden pazara yakın olmak zorundasınız' dedi. Gökçe, Türkiye"nin her bölgesinde fabrika kurmayı planladıklarını, Adana"dan sonra Antalya, daha sonra da Doğu Anadolu"yu düşündüklerini bildirdi. Kemalpaşa"daki fabrikanın kapasitesini 2,5 katına çıkaracak 5 milyon avroluk yeni yatırıma başladıklarını dile getiren Gökçe, bu yeni ünitenin ocak ayında hizmete girebileceğini bildirdi.Gökçe, Türkiye"de cirolarının yaklaşık 100 milyon lira civarında olduğunu, bunun yüzde 5"ini ihracatın oluşturduğunu kaydederek, 'çünkü bizim işimiz yerel bir iş. Pazara yakın olmak başarılı olmak için çok önemli kriter. Weber gibi büyük bir grubun parçasıysanız etrafınızdaki çoğu ülkede faaliyette. Dolayısıyla ihracat yapabileceğimiz bölge çok sınırlı' diye konuştu. İhracatlarının büyük çoğunluğunu yurt dışında iş yapan Türk   müteahhitlerin projelerinin oluşturduğunu aktaran Gökçe, 'Bizim iş kolunda en çok tercih edilen marka olmamız o ülkelerdeki otoritelere kabul ettirmekte çok rahatlık sağlıyor. Bütün dünyada tanınan bir marka olduğumuz için oradaki projelere bizim markamızı çok rahatlıkla kabul ettirebiliyorlar. Fiyat kalite pozisyonumuz da iyi' dedi.

KRİZ YILINI HAZIRLIKLA GEçİRDİK
Levent Gökçe, hem ülke olarak hem de Türk inşaat sektörü olarak krizin etkisinin 2009 yılında hissedildiğini, çünkü 2008"de kriz geldiğinde aslında iyi bir senenin geçirilmekte olduğunu belirterek, şöyle devam etti: '2008"in son çeyreğinde etkilendik ama senenin tamamı çok kötü geçmemiş oldu. 2009 yılında Weber olarak bizim işimiz yaklaşık yüzde 9-10 düştü. Bunun iyi bir performans olduğunu düşünüyoruz, çünkü sektör daha fazla etkilendi.   bir sene olması. Enerjimizin büyük çoğunluğunu hazırlığa ayırdık. Ve nitekim 2010 yılında bunun meyvelerini yedik. Bu sene dünyadaki bütün Weber"ler içinde en hızlı büyümeyi sağlayan ki buna krizden nispeten az etkilenen Güney Amerika, Uzakdoğu ülkeleri dahil, en hızlı büyümeyi sağlayan ülke olduk. Bu yılın ilk dokuz ayında yüzde 33 büyümemiz var. Seneyi de bu oranda bir büyümeyle kapatacağımızı düşünüyoruz.'

TOZUMAYAN' KURU HARç ÜRÜNLER
53 ülkede faaliyet göstermenin en önemli avantajının oralardaki know-how"ın hemen Türkiye"ye adapte edilebilmesi ve teknoloji transferi olarak nitelendiren Gökçe, 'Mutlaka her sene satışımızın önemli bir kısmını yeni sunduğumuz ürünlerle yapmaya gayret ediyoruz. Bunların bir kısmı Türk pazarında teknolojisi bulunmayan, bizim getirdiğimiz ürünler oluyor' dedi. şžu anda Türkiye piyasasına da sunulan yeni ürünlerinin bulunduğunu ifade eden Gökçe, 'Bunlar, tozumayan kuru harç ürünler, konfor serisi dedik adına. Bu uygulamaya hazırlık sırasında bizim ürünlerin doğasında olan büyük bir tozuma meydana geliyor. Bu sağlık açısından zararlı bir tozuma. Yeni ürünümüzle hazırlama sırasındaki tozuma ortadan kalktı. Tadilat sonrası temizlik bir seferde halledilemeyen boyutta oluyor. İlerleyen zamanda diğer ürünlere de yayacağız bu özelliği' şeklinde konuştu.
AA