İmar

Şakran yat liman imar planı askıda!

Geçtiğimiz yıl duyurulan ve ilçede büyük tartışmalara yol açan yat limanı projesiyle ilgili bakanlıktan flaş bir hamle geldi. Marinaya özel düzenleme yapan Çevre ve Şehircilik Bakanlığı hazırlanan imar planlarını bir ay süresince askıya çıkardı.

ŞAKRAN'I KARIŞTIRAN MARİNA PROJESİNE BAKANLIKTAN ONAY

Doğal güzellikleri ve nadir görülen tabiat değerleri ile ünlü Yeni Şakran koyları beton tehdidi ile karşı karşıya. Aliağa'ya bağlı eski belde belediyesindeki turizm alanlarında geçtiğimiz yıl krize yol açan Ulaştırma Bakanlığı'nın yat limanı projesinde beklenen son onay da geldi. Yerel idarenin imar yetkisini by-pass eden Çevre ve Şehircilik Bakanlığı, marinaya özel hazırlanan plan düzenlemesini tamamlarken, proje için 30 günlük itiraz süresi de başladı.


YAT LİMANI İÇİN DENİZ DOLDURULACAK

Çevre Ve Şehircilik Bakanlığı tarafından onayı alan marina projesi Yenişakran Bozburun Mevkii'nde toplam 260 bin metrekarelik deniz yüzeyi alanında hayata geçirilecek. 2013 yılında ÇED onayı alan yat limanı yatırımı için ayrıca Milli Emlak Genel Müdürlüğü tarafından Ulaştırma Bakanlığı'na tahsis edilen söz konusu alanın deniz üstündeki 112 bin 632 metrekarelik bölümüne dolgu yapılacak. Projenin hayata geçirileceği alan çevresine ayrıca ek yollar ve ulaşım güzergahları inşa edilecek.35 proje arasında yer alan Aliağa Yenişakran Yat Limanı, 400 yat bağlama kapasitesine sahip olacak.


HALK KARŞI ÇIKMIŞTI

Yat limanı yapılması gündeme gelen alanların yıllardır halk plajı olarak kullanıldığını ve yaratacağı çevresel etkiler nedeniyle projeden vazgeçilmesini isteyen bölgedeki yurttaşlar, geçtiğimiz yıl yaptıkları sayısız eylemle tepkisini dile getirmişti. Sahillerin betonlaşmasına karşı çıkan Şakranlılar 300'e yakın konutun da yer aldığı alanda yapılacak projeyi "Doğaya evet, marinaya hayır" diyerek  veto etmişti.



Ege Postası


Haber Milat'ta şu şekilde yer aldı;


İZMİR Körfezinde yapımı planlanan Bayraklı Yat Iimam'mn ardından Aliağa'daki Yenişakran Yat Limanı'nın imar planı da Çevre ve Şehircilik Bakanlığı'nda askıya çıkarılırken, denizcilik sektörü Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı'nın yat limanı projelerini hızlandırmasına tam destek verdi. İMEAK Deniz Ticaret Odası İzmir Şubesi Yönetim Kumlu Başkanı Yusuf Oztürk, "Yatla ülkemize gelen turist, bir kruvaziyer yolcudan 30 kat fazla döviz bırakıyor. Üstelik bölgemizdeki yat limanlarının tamamına yakmı yüzde 110 kapasite ile çalışıyor. Deniz turizminden daha fazla gelir elde etmek için, ülkemizin yat bağlama kapasitesini artırmalıyız. Ege kıyılarında kendine has özelliğe sahip olan ve farklı müşteri gruplarına hitap eden yeni yat limanı yatırımlarına ihtiyacımız var" dedi. 


Milat 


Haber Ticaret Gazetesi'nde şu şekilde yer aldı;


 İzmir Körfezi'nde yapımı planlanan Bayraklı Yat Limanı'mn ardından Aliağa'daki Yenişakran Yat Limanı'nın imar planı da Çevre ve Şehircilik Bakanlığı'nda askıya çıkarılırken, denizcilik sektörü Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı'nın yat limanı projelerini hızlandırmasına tam destek verdi. 

İMEAK Deniz Ticaret Odası İzmir Şubesi Yönetim Kurulu Başkanı Yusuf Öztiirk, "Yatla ülkemize gelen turist, bir kruvaziyer yolcudan 30 kat fazla döviz bırakıyor. Üstelik bölgemizdeki yat limanlarının tamamına yakını yüzde 110 kapasite ile çalışıyor. Deniz turizminden daha fazla gelir elde etmek için, ülkemizin yat bağlama kapasitesini artırmalıyız.

Ege kıyılarında kendine has özelliğe sahip olan ve farklı müşteri gruplarına hitap eden yeni yat limanı yatırımlarına ihtiyacımız var" dedi. 


"Akdeniz'de rakiplerin gerisindeyiz"

Deniz turizminin kruvaziyerden dalışa, rüzgar sörfünden yatçılığa kadar çok geniş yelpazeye sahip olduğunu vurgulayan Öztiirk, "Sadece bir alana bağlı kalmak yerine, deniz turizminin her türünü geliştirmek zorundayız. 

Yatçılık, Ege ve Akdeniz bölgelerimizde rekabetçi üstünlüğe sahip olduğumuz turizm çeşidinin başında geliyor. Yat turizmi dünyada çok hızlı büyüyor. 

İler yıl yüzde 8 büyüyen bu pazardan Türkiye de payını almalı. 

Ülkemizde mavi tur, yıllık 3 bin dolayında clıarter seferi, 30 bin yatak kapasitesi, 300 bin turiste; günlük yat turları 1.500 tekne ile yılda 1,5 milyon turiste ulaşıyor. Marina sektörümüz ise 56 marina ve 21 bin 617 bağlama ve çekek yeri kapasitesine sahip. Ancak Akdeniz'e kıyısı olan ülkeler başta olmak üzere rakiplere göre coğrafi avantajımızı gerektiği gibi değerlendiremiyoruz. 

Fransa, İtalya, İspanya ve Hırvatistan'ın ardından 5. sıradayız. 2023 yılı için planlanan 50 bin yat bağlama kapasitesine ulaşsak bile, İspanya'nın ardından 4. sıraya yükselebileceğiz" diye konuştu. 


"İzmir yatırımlara sahip çıkmalı"

Yat trafiğinin 20 yıl içinde 3 katma çıkmasının beklendiğini ifade eden Öztiirk, Ege kıyılarında yapılacak her yeni yat limanının talep artışını tetikleyeceğini söyledi. Hedeflere ulaşmanın, yeterli yat bağlama kapasitesinin zamanında arzıyla mümkün olabileceğine dikkat çeken Öztiirk, "Ayvalık'tan Didim'e uzanan sorumluluk sahamızda 3 bin denizde bağlama kapasitesine sahip 8 yat limanı bulunuyor. 

Bölgemizde yat limanları yetersiz kalıyor ve birçoğu yüzde 110 dolulukla faaliyet gösteriyor. Bağlama sayısının artırılması, Akdeniz çanağından aldığımız payı artıracaktır. Halen inşası devam eden ve ihaleye hazırlanan yat limanları ile birlikte 2020 yılına kadar 30 bin bağlama kapasitesine ulaşılacağı tahmin ediliyor. Yenişakran, Karaburun, Yeni Foça, İnciraltı, Bayraklı, Çeşmealtı, Çeşme Şifne, Seferihisar Ürkmez marina projeleri İzmir bölgesi içinde planlanmış olup, bu projeler bölgedeki yat turizmi potansiyelini önemli ölçüde artıracaktır. Turizm ile ülkemizi ve bölgemizi kalkındırmayı istiyorsak, İzmir olarak yat limanı yatırımlarına sahip çıkmalıyız. Bu alanda gidecek çok yolumuz var. Özellikle İzmir Körfezi içinde yapılacak yeni yat limanları, güzel şehrimize yepyeni bir görünüm kazandıracaktır. Ayrıca bölgemizde kiiçiik tekne talebiyle tekne satışı ve imalatını tetikleyecek, İstanbul'daki gibi tekne bağlama yerlerine ve tekne parklara ihtiyaç duyuyoruz" dedi. 


Ticaret Gazetesi


Haber Ege Telgraf'ta şu şekilde yer aldı;


İzmir Körfezi'nde yapımı planlanan Bayraklı Yat Limanı'nın ardından Aliağa'daki Yenişakran Yat Limanı'nın imar planı da Çevre ve Şehircilik Bakanlığı'nda askıya çıkarılırken, denizcilik sektörü Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı'nın yat limanı projelerini hızlandırmasına tam destek verdi. 

İMEAK Deniz Ticaret Odası İzmir Şubesi Yönetim Kurulu Başkanı Yusuf Öztiirk, "Yatla ülkemize gelen turist, bir kruvaziyer yolcudan 30 kat fazla döviz bırakıyor. Üstelik bölgemizdeki yat limanlarının tamamına yakını yüzde 110 kapasite ile çalışıyor. Deniz turizminden daha fazla gelir elde etmek için, ülkemizin yat bağlama kapasitesini artırmalıyız. Ege kıyılarında kendine has özelliğe sahip olan ve farklı müşteri gruplarına hitap eden yeni yat limanı yatırımlarına ihtiyacımız var" dedi. 


'RAKİPLER BİZİ GEÇTİ'

Deniz turizminin kruvaziyerden dalışa, rüzgâr sörfünden yatçılığa kadar çok geniş yelpazeye sahip olduğunu vurgulayan Öztürk, "Sadece bir alana bağlı kalmak yerine, deniz turizminin her türünü geliştirmek zorundayız. Yatçılık, Ege ve Akdeniz bölgelerimizde rekabetçi üstünlüğe sahip olduğumuz turizm çeşidinin başında geliyor. Yat turizmi dünyada çok hızlı büyüyor. Her yıl yüzde 8 büyüyen bu pazardan Türkiye de payını almalı. 

Ülkemizde mavi tur, yıllık 3 bin dolayında charter seferi, 30 bin yatak kapasitesi, 300 bin turiste; günlük yat turları 1.500 tekne ile yılda 1,5 milyon turiste ulaşıyor. 

Marina sektörümüz ise 56 marina ve 21 bin 617 bağlama ve çekek yeri kapasitesine sahip. Ancak Akdeniz'e kıyısı olan ülkeler başta olmak üzere rakiplere göre coğrafi avantajımızı gerektiği gibi değerlendiremiyoruz. Fransa, İtalya, İspanya ve Hırvatistan'ın ardından 5. sıradayız. 2023 yılı için planlanan 50 bin yat bağlama kapasitesine ulaşsak bile, İspanya'nın ardından 4. sıraya yükselebileceğiz" diye konuştu. 


'SAHİP ÇIKILMALI'

Yat trafiğinin 20 yıl içinde 3 katına çıkmasının beklendiğini ifade eden Öztürk, Ege kıyılarında yapılacak her yeni yat limanının talep artışını tetikleyeceğini söyledi. Hedeflere ulaşmanın, yeterli yat bağlama kapasitesinin zamanında arzıyla mümkün olabileceğine dikkat çeken Öztürk, "Ayvalık'tan Didim'e uzanan sorumluluk sahamızda 3 bin denizde bağlama kapasitesine sahip 8 yat limanı bulunuyor. 

Bölgemizde yat limanlan yetersiz kalıyor ve birçoğu yüzde 110 dolulukla faaliyet gösteriyor. 

Bağlama sayısının artırılması, Akdeniz çanağından aldığımız payı artıracaktır. Halen inşası devam eden ve ihaleye hazırlanan yat limanları ile birlikte 2020 yılma kadar 30 bin bağlama kapasitesine ulaşılacağı tahmin ediliyor. 

Yenişakran, Karaburun, Yeni Foça, Inciraltı, Bayraklı, Çeşmealtı, Çeşme Şifne, Seferihisar Ürkmez marina projeleri İzmir bölgesi içinde planlanmış olup, bu projeler bölgedeki yat turizmi potansiyelini önemli ölçüde artıracaktır. Turizm ile ülkemizi ve bölgemizi kalkındırmayı istiyorsak, İzmir olarak yat limanı yatırımlarına sahip çıkmalıyız. Bu alanda gidecek çok yolumuz var. Özellikle İzmir Körfezi içinde yapılacak yeni yat limanları, güzel şehrimize yepyeni bir görünüm kazandıracaktır. 

Ayrıca bölgemizde küçük tekne talebiyle tekne satışı ve imalatını tetikleyecek, istanbul'daki gibi tekne bağlama yerlerine ve tekne parklara ihtiyaç duyuyoruz" dedi. 


Ege Telgraf