Ekonomi

Şampiyonlar Ligi finalinde turistler ortalama 323 euro harcadı!

Ödeme teknolojisi şirketi Mastercard, turistlerin Türkiye'deki harcamalarını raporladı. Şampiyonlar Ligi için Türkiye'ye gelen turistlerin ortalama 323 euro harcadığı belirlendi.

Mastercard tarafından açıklanan verilere göre İstanbul'da Şampiyon Ligi finalin oynandığı günü kapsayan 9-11 Haziran hafta sonunda, önceki yılın aynı hafta sonuna kıyasla yüzde 46, bir önceki haftaya oranla yüzde 33 daha fazla turist harcaması yapıldı.

Harcamaların sektörel dağılımına bakıldığında, bir önceki yıla oranla en yüksek artışın kafe ve restoran harcamalarında yaşandığı görüldü.

Dunya.com’un haberine göre, final maçı için Türkiye’ye gelen turistlerin İstanbul'da ortalama 3 gece konakladıkları ve toplamda kişi başı 323 Euro (9 bin 500 lira) tutarında harcama yaptıkları ortaya çıktı.

İNGİLİZLER MUĞLA’YA İTALYANLAR İZMİR’E

Şampiyonlar Ligi final maçı için İstanbul'a seyahat eden iki ülkeye ait taraftar gruplarından oluşan İngiliz turistlerin, İtalyan turistlere oranla ortalama harcama, geceleme sayısı ve diğer şehirleri ziyaret etme istatistiğinde önde olduğu ortaya çıktı.

İstanbul'da en çok para harcayan turistler İngiltere ve İtalya’dan gelirken, final katılımcısı ülkeler hariç en yüksek harcama artışı Brezilyalı ve Meksikalı turistlerde görüldü.

Final maçı için İstanbul’a gelen turistlerin aynı dönemde diğer şehirleri de ziyaret ettiği görülürken, yurt içi seyahatlerinde İngilizler Muğla’yı, İtalyanlar ise İzmir’i ziyaret etmeyi tercih etti.

HARCAMALAR YAZIN YAPILDI

Geçen yıl Türkiye'yi ziyaret eden turistlerin yaptığı kartlı harcamalarının yüzde 37'si yaz döneminde oldu. 2023 haziran ve temmuz aylarında ise en çok harcama yapılan dönem, bayram tatilinin olduğu 3-9 Temmuz haftası olarak belirlendi.

Yaz döneminde en çok harcamayı yine Alman ve İngiliz turistler yaptı. Geçen yılın yaz dönemine göre en çok harcama artışı gösteren ülke Suudi Arabistan olarak kayıtlara geçti.

Türkiye'de yaz dönemi turist harcamalarının sektörel dağılımına bakıldığında ise konaklama, restoran ve akaryakıt sektörlerinin toplam harcamalardan aldıkları payı artırdıkları yükselttikleri ortaya çıktı. Aynı dönemde sağlık ve kuyumculuk sektörlerinin aldığı pay ise düştü.

Harcamalar şehir bazlı dağılıma göre incelendiğinde Antalya, Muğla ve İzmir'in yaz döneminde toplam harcamalardan aldıkları payı yükselttikleri belirlendi.