Sektörel

Samsung krizi yeni modellerle aştı

Samsung Elektronik Mobil Telefon Direktörü Selim Erbay, krizi yeni modellerle aştıklarını söyledi

Türkiye cep telefonu pazarında yüzde 30 pay ile en önemli markalardan biri olan Samsung, krizi bu yıl piyasaya sürdüğü yeni modelleri ve Ağustos ayında kullanıma başlananan 3G teknolojisi sayesinde aştı. Samsung Elektronik Mobil Telefon Direktörü Selim Erbay, 2009'da her şeye rağmen insana, yeni ürünlere ve pazara yatırım yaparak yollarına devam ettiklerini kaydetti.

İNSANA YATIRIM
Erbay, piyasadaki adetsel daralmaya rağmen ürün çeşitliliği ve dokunmatik ekranlı telefonları ile sıkıntı yaşamadıklarını söyledi. 2009'un zor bir yıl olduğunu ancak pazarlama faaliyetlerine ara vermeden ve çıkardıkları yeni ürünlerle tercih edilen bir marka olduklarını açıklayan Erbay, "Bu yıl sektör yokuş tırmanan bir kamyon gibiydi. Biz de yokuşta hız kesmeden insana ve pazara yatırım yaparak. 2010-2013 döneminin temellerini attık. Özellikle akıllı ve dokunmatik telefon modellerimiz büyük ilgi görüyor" dedi.
Ege Bölgesi'nde de yüzde 20'lik bir pazar payına sahip olduklarını ve Egeli tüketiciden çok memnun kaldıklarını açıklayan Erbay, Egelilerin dikkatli, abartıya kaçmadan teknolojik yenilikleri çok yakından takip ettiğini söyledi. Erbay, Egelilerin özellikle 3G teknolojisine yoğun ilgi gösterdiğini belirterek, bu teknolojiye sahip ürünlerde bölgede önemli bir satış rakamına ulaşacaklarını öngördüklerini sözlerine ekledi.

40'a yakın yeni model
Yıl sonuna kadar 3G modem kullanıcı sayısının 100 bin rakamına ulaşacağını vurgulayan Selim Erbay şöyle konuştu: "Biz 3G teknolojisine 17 ayrı model ile girdik. Şu anda piyasada 40'a yakın modelimiz var. En ucuz ve en pahalı 3G uyumlu telefonları tüketici ile buluşturuyoruz. Biz bu yıl İstabul'dan yola çıkardığımız TIR ile 20 ili gezdik. 8 bin kilometre yol yaptık ve ürünlerimizi 30 bin kişiye anlattık. Reklam harcamalarımızı yüzde 20 artırdık. Sosyal sorumluluk projelerinden de kaçmadık Bunların da olumlu etkilerini aldık."
Murat ŞAHİN/Yeni Asır