Otomobil

Sanki 90’lardayız! İkinci el araçta “Vah” dedirten durum! Bakın vatandaş en fazla kaç yaşındaki otomobilleri aldı?

Bayilerde sıfır araç bulamayanlar ikinci ele akın edereke, buradaki fiyatları da patlattı. Peki geçtiğimiz sene 2. elde en çok satılan modeller hangileri oldu, en fazla kaç yaşında araçlar tercih edildi ve tabi en önemlisi, fiyatlar ne kadar arttı? İşte detaylar…

Parası olan vatandaşı bile bezdiren sıfır otomobildeki kıtlık ve sürekli artan fiyatlar, araç almak isteyen vatandaşı adeta akın akın ikinci ele yönlendirdi.

6,4 MİLYON ARAÇTA, EN FAZLA 21 YAŞ VE ÜZERİ SATILDI

Geçtiğimiz sene toplamda ikinci elde 6,4 milyon adet satışı yapılırken, satılan araçların çoğunluğunu 21 yaş veüzeri modeller oluşturdu.

Milliyet.com.tr’ye konuşan İstanbul Motorlu Araç Satıcıları Derneği (İMAS) Başkanı Hayrettin Ertemel, sürekli artan fiyatlar nedeniyle otomobilin artık bir yatırım aracı olarak görüldüğünü ve ikinci elde yaşanan patlamanın en büyük nedenlerinin başında bu durumun geldiğini söyledi.

Söz konusu talep patlamasında bir diğer nedenin ise sıfır otomobile erişimdeki ciddi sıkıntılar yaşanması olduğuna vurgu yapan Ertemel “İstatistiklere bakıldığında, trafikte çok sayıda yeni model araç görsek de oldukça yükselen fiyatlar ve var olan bütçeler dahilinde 5 yaş üzeri araçlarda talebin arttığı, 10 yaş ve üzerinin ise en fazla talep gören modeller olduğundan görülmekte. Buna örnek vermek gerekirse, Ford, Polo, Opel Astra gibi modeller ilk sıralarda” diye konuştu.

İKİNCİ EL ARAÇ PİYASASINDA FİYATLARDA NE KADAR ARTIŞ OLDU? 

ÖTV matrah güncellemesi tebliğinin hayata geçirilmesiyle talebin bir anda artarak, fiyat artışlarını beraberinde getirdiğini belirten Ertemel, “Dolayısıyla fiyatlar daha da artabilir düşüncesi ile şu an hem sıfır hem ikinci el otomobile talep oldukça yüksek. Geçtiğimiz yılın aralık ayından bugüne fiyatlarda ortalama yüzde 15 civarı bir artış söz konusu” ifadelerini kullandı.

ARAÇ BULUNURLUĞU NE DURUMDA?

Diğer yandan pandemiden bu yan geçen yaklaşık 2-3 yıldan beri sıfır otomobile ulaşım oldukça zorlaştığına dikkat çeken Ertemel, buna, son dönemdeki yüksek talep de eklenince limitli arzın talebi karşılamasının mümkün olmadığını söyledi.

Öte yandan, bazı bayilerin sıfır araç satışında fazladan kasko, aksesuar, ve sigorta poliçesini zorunlu tuttuğu ya da ikinci el araç takassız otomobil satmadıklarının da iddia edildiğini hatırlatan Ertemel, “Bu yüzden arz talep dengesi tekrar sağlanmadığı taktirde sıfır otomobilde ki bu sorunlar maalesef bir süre daha devam edecek” açıklamasında bulundu.