İhale

Sarıyer Çayırbaşı Tüneli yıl sonunda bitiriliyor

7 Tepe 7 Tünel projesiyle karayolunu rahatlatan Sarıyer Çayırbaşı Tüneli'nin yıl sonuna bitirilmesi hedefleniyor

45 dakikalık yol 5 dakikaya düştü 
Büyükşehir Belediyesi'nin kent trafiğine çözüm olarak planladığı ‘7 Tepe 7 Tünel' projesinin Piyalepaşa-Kağıthane ve Dolmabahçe-Bomonti kısmı hizmete açıldı. Bu tünellerle 45 dakikalık yol 5 dakikaya düştü. Sarıyer-Çayırbaşı Tüneli'nin ise yıl sonuna bitirilmesi hedefleniyor.

‘7 Tepe 7 Tünel' projesiyle karayolu trafiğini rahatlatmayı hedefleyen İstanbul Büyükşehir Belediyesi, Piyalepaşa-Kağıthane Tüneli'nin ardından yapımı tamamlanan 4 bin 750 metrelik Dolmabahçe-Bomonti Tüneli'ni de hizmete açtı. Büyükşehir Belediye yetkilileri açılış duyurusunu yapılmamasına rağmen Piyalebaşı-Kağıthane günde 32 bin araç Dolmabahçe- Bomonti'den ise günde 8.500 araç geçiş yapıldığını söylüyor.

Fulya-Levazım tünel ihalesi de yapıldı. Planlanan diğer tünel yolların önümüzdeki süreçte yatırım proğramına dahil edileceği belirtiliyor.

HAVAALANI 15 DAKİKA

Açılışı yapılan iki tünel yol sayesinde; Dolmabahçe'den Atatürk Havalimanı'na gitmek isteyen araç sürücüleri bu tünel bandına girip 15 dakikada havaalanına erişmiş olacak. Yoğun saatte Kağıthane'den Dolmabahçe'ye 45 dakikada ulaşan birisi, 3,5 kilometrelik tünel yolla saatte 70 kilometre hızla aynı yolu 5 dakikada kat ediyor. Bomonti-Dolmabahçe Karayolu Tüneli, Dolmabahçe Stadı'nın kuzeyinden başlıyor, Taksim ve Feriköy'ü alttan geçtikten sonra Bomonti'den çıkıyor. Piyalepaşa'dan başlayan 1506 metrelik diğer tünel yol ise, Okmeydanı ve Çağlayan'ı alttan geçerek Kağıthane'ye çıkıyor. Mevcut Sütlüce bağlantı yolundan da TEM Otoyolu'na bağlantı yapıldı. Her iki noktada yapılan kavşaklarla tünel yolun trafiği diğer yollara entegre edildi.

TÜNELİN 2 UCU BİRLEŞTİ

Sarıyer ile Çayırbaşı arasını 5 dakikaya indirecek tünel yolun iki ucu birleşti. Bu tünelle Sarıyer merkezinin trafik sorununu bitirecek. İstanbul trafiğini rahatlatmak için ‘7 Tepeye 7 Tünel' projesi toplam 142 kilometrelik 33 tünel yolla hızlı ve güvenli ulaşım sağlanması hedefleniyor. Kağıthane-Piyalepaşa Tünel Yolu'nu, Bomonti-Dolmabahçe Tünel yolu hizmete alan belediye Sarıyer-Çayırbaşı Tünel Yolu'nu da yıl sonuna hizmetine açmaya hazırlanıyor.

Açılış duyurusu yapılmamasına rağmen Piyalebaşı-Kağıthane'den günde 32 bin araç, Dolmabahçe-Bomonti'den ise günde 8.500 araç geçiş yapıyor. 

SARIYER TEM'E BAĞLANACAK

• Güzergah: Sarıyer Çırçır Deresi Bölgesi-Çayırbaşı Mahallesi Fidanlık Bölgesi (Çıkış)

• Yapım Yöntemi: NATM (Yeni Avusturya Tünel Metodu)  

• Tünel Uzunluğu: 3870 m.

• Bağlantı Tünelleri: 8 adet    

• Taban Genişliği: 11,8 m.    

• Yol Genişliği: 9,50 m.    

• Yüksekliği: 7,33 m.   

• Tünel, Sarıyer merkezi TEM'e ve E5'e bağlayacak.

İNŞAATI SÜREN TÜNEL YOLLAR 

• Dolmabahçe-Bomonti:  4.691 m.

• Sarıyer - Çayırbaşı:  3.870 m.

• Fulya-Levazım Sitesi:  4.450 m.

• Toplam: 13.011 m.

İHALESİ SÜREN TÜNEL YOLLAR

• Dolmabahçe-Fulya: 2.027 m.

• Levazım Sitesi-Akatlar:   6.720 m.

• Levazım-Zincirlidere:    2.940 m.

• Eyüp-G.O.P:  200 m.

• Toplam: 11. 887 m. (Gidiş-geliş karayolu tüneli)

PROJESİ SÜREN TÜNEL YOLLAR

•  Armutlualtı-Ayazağa: 4.600 metre

• Armutlualtı-Derbent: 4.580 metre

• Derbent-Çayırbaşı: 5.300 metre

• Kağıthane-Havaalanı: 24.700 metre

• Harem-Üsküdar-Beylerbeyi: 8.640 metre

•  Beylerbeyi-Hekimbaşı: 7.352 metre

• Beykoz-Anadolu Hisarı Tüneli (TY): 500 metre

• Toplam: 55. 672 metre (Gidiş-geliş)
Star-Şenol Baştakar