Seda İnşaat, Edirne'de lojistik köyü yapacak
Seda İnşaat, Edirne'de Havsa Uluslararası Endüstri ve Lojistik Merkezi'ni "Türkiye'nin en büyük lojistik köyü" iddiasıyla oluşturmak üzere düğmeye bastı
Doğan Holding'e bağlı Seda İnşaat Sanayi ve Ticaret A.Ş., Edirne'nin Havsa ilçesinde Türkiye'nin en büyük sanayi ve lojistik köyünü kurmak üzere düğmeye bastı. "Havsa Uluslararası Endüstri ve Lojistik Merkezi"nin kurulması için imar izinlerinin tamamlandığını belirten Seda İnşaat Sanayi ve Ticaret A.Ş. Genel Müdürü İrfan Özen, "Projenin gerçekleştirileceği arazi 2 milyon 427 bin metrekarelik bir alana sahip. Sanayi ve lojistik sektöründe faaliyet gösteren yerli ve yabancı 200'e yakın şirketin katılması planlandı" dedi.
Bütünlük içinde olacak
Projede, yerli ve yabancı şirketlerin ileri teknoloji ile inşa edilmiş endüstriyel tesislerinin yer alacağını anlatan İrfan Özen, şöyle konuştu: "Taşıma ve dağıtım şirketlerinin tüm faaliyetlerini bütünlük içerisinde yapabilmesini sağlayan lojistik park ve bu sektörlere hizmet verecek modern sosyal tesislerin aynı merkezde toplanması sağlanacak. Şirketler bina ve tesis inşaatlarını oluşturulacak yönetim planına uygun olarak kendi tercih ettikleri inşaat şirketine veya teklifimizi daha uygun görmeleri halinde şirketimize yaptırabilecekler."
Avrupa kapısına yakın
Trakya'da, belirlenen bölgeler dışında, endüstriyel veya lojistik amaçlı tesislerin yer aldığı benzer merkezler inşa etmenin mümkün olmadığını dile getiren İrfan Özen, şu bilgileri verdi: "Bakanlar Kurulu kararı ile uygulamaya geçilen Trakya Koruma Birliği (TRAKAB) projesine göre Trakya Bölgesi'nde yer alacak sanayi ve lojistik alanlar belirlenmiştir. Avrupa'ya açılan sınır kapılarına bu kadar yakın, konumu itibariyle sanayi yatırımlarına, lojistik faaliyetlere son derece uygun benzer büyüklükte bir projeyi Trakya'da gerçekleştirmek bundan sonra oldukça zor olacak."
Projenin Özellikleri
İrfan Özen, imar izinleri tamamlanmış bu projede yer almak isteyen şirketler için şu bilgileri verdi: "Son derece uygun fiyat ve ödeme şartlarıyla, alanları 5 bin ile 50 bin metrekare arasında değişen büyüklükte yer satın alarak katılabilecekler. Yönetim planına uygun yapılacak inşaat projeleri bölgenin planlanan modern tasarımından uzaklaşmasını önleyecek. Proje bölgesinde otel, idari binalar, helikopter pisti, restoran, akaryakıt istasyonu, Endüstri Meslek Lisesi, sağlık merkezi, kreş, cami ve parklar için kullanılacak ticari ve sosyal tesis imarlı parseller yer alıyor."
İpek Yolu güzergâhında önemli bir rol üstlenecek
Havsa Uluslararası Endüstri ve Lojistik Merkezi'nin, ileride yapılacak projelerle daha da önemli hale geleceğini savunan İrfan Özen, şu değerlendirmeyi yaptı: "Türkiye doğu ile batı arasındaki 600 milyar doların üzerindeki mal hareketinin geçiş yolu üzerindedir. Yakın bir gelecekte İpek Yolu, yeni ismiyle Traceca Koridoru'nun devreye girmesiyle, Avrupa Birliği ile başta Türk Cumhuriyetleri olmak üzere Orta Asya ve Çin arasındaki ticari faaliyetlerin en önemli parçası nakliye hizmetlerinde ülkemiz çok önemli bir konumuna gelecektir. Havsa Uluslararası Endüstri ve Lojistik Merkezi, lojistik hizmetler, kombine taşımacılık, depolama, antrepo ve gümrük faaliyetleri konusunda Traceca İpek Yolu güzergahında önemli bir rol üstlenecek."
Sektörün 2 büyük derneği destek veriyor
Projeye önemli derneklerin de destek verdiğini ifade eden İrfan Özen, "Toplam üye sayısı iki bine yaklaşan, Türkiye'nin en büyük iki lojistik derneği Uluslararası Nakliyeciler Derneği (UND) ve Uluslararası Taşımacılık ve Lojistik Hizmet Üretenleri Derneği (UTİKAD) bu projeyi desteklemektedir. UND Yönetim Kurulu Başkanı Sayın Tamer Dinçşahin ve UTİKAD Yönetim Kurulu Başkanı Sayın Kosta Sandalcı, birikimleri ve değerli görüşleriyle projeye çok önemli katkılar sağlamaktadırlar" dedi.
Avrupa'da 100'den fazla var
Son 10 yılda uluslararası pazarda çok ciddi gelişme gösteren lojistik endüstrisi ile ilgili yansımaların Türkiye ekonomisinde de görüldüğünü anlatan İrfan Özen, "Avrupa'da 100'ün üzerinde lojistik köy var. Türkiye'de de Havsa Uluslararası Endüstri ve Lojistik Merkezi gibi projelerin gerçekleştirilmesinde geç bile kalındı."
Hürriyet