Sefaköy-Küçükçekmece-Avcılar-Beylikdüzü-Büyükçekmece-TÜYAP Metrosu ne aşamada? İBB Başkanı İmamoğlu açıkladı
İBB Başkanı Ekrem İmamoğlu, projesi bakanlıkça onaylanan ve kredisi hazırlanan Sefaköy-Küçükçekmece-Avcılar-Beylikdüzü-Büyükçekmece-TÜYAP Metrosu’yla ilgili son dakika açıklamalarda bulundu.
İBB Başkanı Ekrem İmamoğlu, Mahmutbey-Bahçeşehir-Esenyurt Metro Hattı’nda çalışan emekçilerle bir araya gelerek, TBM cihazının ilerlemesine tanıklık etti. Aynı zamanda İBB Başkanı İmamoğlu, Sefaköy-Küçükçekmece-Avcılar-Beylikdüzü-Büyükçekmece-TÜYAP Metrosu ile ilgili açıklamalar yaptı.
EKREM İMAMOĞLU'NDAN İMZA TEPKİSİ!
İmamoğlu, “Projesi bakanlıkça onaylanmış, kredisi hazırlanmış, sadece tek bir imzaya kalan Sefaköy-Küçükçekmece-Avcılar-Beylikdüzü-Büyükçekmece-TÜYAP Metrosu’na yönelik engelleme, bizi derinden üzüyor ve gerçekten sarsıyor.
2 yıla yakındır yatırım planına alınmıyor. Bu siyaset hasımlığı nedir Allah aşkına? Bundan kurtulun. Siyasi kibirden kurtulun. Hasımlıktan kurtulun.'' diyerek sitem etti.
MAHMUTBEY-ESENYURT METRO HATTI İHMAL EDİLDİ
Mahmutbey-Bahçeşehir-Esenyurt Metro Hattı’nın İstanbul’un batısı için önemli bir hat olduğuna dikkat çeken İmamoğlu, “İstanbul’un uzun yıllardır ihmal edilen Avrupa yakasının en batısı olan bölgesiyle bağlantısını ilk kez kuracak olan bu hattın her anı, bizi çok mutlu ediyor ve umutlandırıyor.
Zira benim de evimin, yurdumun, hayatımın geçtiği bu bölgenin metro hikayesi, neredeyse 22-23 yıllık bir hikaye. İlk konuşulan Beylikdüzü-İncirli hattıydı. Fakat hiç bu konuda adım atılamadı.
Bu bölgede 3,5 milyona yakın insanımızın birebir kullanımıyla, İstanbul'un bütün ağlarıyla buluşmasını sağlayacak olan bu ilk hat, Mahmutbey- Bahçeşehir-Esenyurt hattı, hem ilçeleri birbirine bağlayacak hem 11 istasyondan oluşacak, 18,5 kilometrelik bir hat. Böylesi bir hattın o bölgeye katacağı çok farklı değerler olacak” dedi.
“İLERLEMEDE YÜZDE 45 SEVİYELERİNE GELDİK”
2019’da devraldıkları ve 2020’nin sonunda, 2021’in başında ilk finansmanı sağlayarak başladıkları hatla ilgili açıklamalarda bulunan İmamoğlu ''Birinci etabın ilerlemesinin yüzde 45 seviyelerine geldiğini aktaran İmamoğlu, “Bugün Hat 1’de çalışan TBM, Bölge Parkı İstasyonu’na varmış durumda. Mahmutbey yönünde geçiş yapacak. Yani Hastane tarafından Mahmutbey yönüne geçiş yaparak, yerin altından yolculuğuna devam edecek.
Bu solucanlara bayılıyorum. Yerin altında büyük iş görüyorlar ve tünel açımında önemli bir teknoloji harikası. Hat 2’de çalışan TBM'nin 5 Eylül 2024 tarihine kadar Bölge Parkı’na varması planlanıyor” dedi.
İstanbul’un ulaşımla ilgili sorunlarını çözmenin birinci unsurunun raylı sistemlerin hızla artması olduğunu vurgulayan İmamoğlu, “Gerçekten dayanıklı ve dirençli bir kent oluşturma adına da özellikle raylı sistemlerin bir kısım afet anlarında da bu şehir için önemli aksiyonlara katkı sunacağı nettir. Bunu görmek lazım” dedi.
Ekrem İmamoğlu resmen açıkladı! Eyüpsultan-Bayrampaşa Tramvay Hattı’nın yapımı başlıyor!
|