İş kurmak ya da işini büyütmek isteyen şirketlerin artık özel bir ofis kurmalarına gerek kalmadı. Sanal ofislerde ihtiyaca göre kontratlar yapılabiliyor. İsteyen sabit bir oda, isteyen toplantı odası hizmeti alabiliyor. Özellikle küçük işletmelerin sanal ofisleri seçmesinin nedenleri arasında geleneksel, pahalı kiralara bağlı kalmamak, resepsiyon, sekretarya gibi destek hizmetlerini yönetmekten kurtularak en iyi yaptıkları işe odaklanmak gibi avantajlar var. Girişimcileri depozito, altyapı, dekorasyon gibi önemli giderlerden de kurtaran sanal ofisler, yeni ofis açma gibi büyüme adımlarının ihtiyatlı bir şekilde atılmasına da imkan veriyor.
Dünyada esnek ofis hizmeti veren Regus, Türkiye’de de kiralama, kırtasiye, resepsiyon maliyetlerinden kurtulmak isteyen şirketlere hizmet veriyor. Regus’un sunduğu hizmetler arasında, şirketler kırtasiye eşyalarında kullanılacak bir iş adresi, şirkete özgü yerel telefon numarası ve aramalara cevap verecek bir resepsiyon görevlisi, postaları alma ve ulaştırma, özel ofislere veya toplantı odalarına erişim yer alıyor. Dünyada sanal ofislere sahip olan ve Türkiye’de de bu imkanı sunan Regus’tan sanal ofis kiralayanlar, isterlerse ofislerini kalıcı bir düzende, isterlerse gerçek bir ofise geçmeden önceki ara durak olarak kullanıyor.
Regus’un Balkanlar, Orta ve Doğu Avrupa’dan sorumlu başkan yardımcısı Garry Gurtler, Euro Bölgesi’nde yaşanan ekonomik gelişmeler ve Euro’nun geleceğine yönelik devam eden spekülasyonların, yerel ekonomiler üzerinde dünya genelinde doğrudan bir etki yarattığını söylüyor. Şirketlerin yaşanan kriz ortamında maliyetlerine dikkat etmek zorunda olduğunu belirten Gurtler, “Sanal ofisler personelin bulunduğu bir ofisin tüm avantajlarını sağlamanın yanı sıra,genişleme ve girişimcilik için gereken esnekliği de sunuyor. Üstelik gerçek bir ofis kurmak için gereken harcama, risk ve yönetim zamanına gerek olmadan” diyor.
Regus’un araştırmalarına göre, küçük işletmelerin çalışma alanlarını yönetme yollarındaki davranış değişikliğinde yani sanal ofis tercihlerinde 5 temel neden büyük rol oynuyor. Bunlar özgürlük, odaklanma, imaj, gereksiz masrafları kesme isteği, tedbirli büyüme ve ağ oluşturma. Geleneksel ve pahalı kiralara maruz kalmamak küçük işletmeleri daha özgür hissettiriyor. Küçük işletmeler bu yolla resepsiyon, sekretarya gibi destek hizmetlerin yönetimiyle ilgili zaman kaybetmeden en iyi yaptıkları işe rahatça odaklanabiliyorlar; ayrıca profesyonel bir imaj yansıtabiliyorlar. Belki de en önemlisi ağ oluşturabiliyorlar. Çünkü evden çalışmak maliyetten tasarruf sağlasa da küçük işletme sahiplerinin ve çalışanlarının iş hayatından zaman zaman soyutlanmasına neden olabiliyor.