Selin sebebi Karadeniz Sahil Otoyolu'nun hatalı yapımı mı?
Mühendis ve mimarlar, Karadeniz'e otoyol yapılırken doğa koşullarının dikkate alınmadığı ve hatalı yapımlar yüzünden sel felaketinin yaşandığı görüşündeler
Mühendis ve mimarlar, Karadeniz Sahil Otoyolu'nun hatalı yapımı yüzünden göz göre göre başta Giresun olmak üzere bölgede sel felaketine davetiye çıkarıldığı görüşünde. Konuya ilişkin olarak Milliyet'in görüşlerine başvurduğu uzmanların görüşleri şöyle:
- İnşaat Mühendisleri Odası Giresun Şubesi Başkanı Arzu Topuz: "Yol, denizden gelen felakete, su taşkınlarına karşı yüksek yapıldı, dağdan gelen taşkınlar hesap edilmedi.
Yolun güneyi yani yerleşimin olduğu bölge 1,5-2 metre derinde kaldı. Otoyol, dağdan gelen taşkına karşı set duvarı oluşturdu. Dağdan gelen sular yukarıdan getirdikleri ağaçları, ağaç köklerini, hatta araçları otoyol köprüsünün önüne yığdı.
Bu nedenle su denize gidemedi. Dağlardan gelen su, kenti boğdu. Defalarca bu yolun üst kısımdan geçirilmesini istedik, dinleyen olmadı."
- Mimarlar Odası Giresun Şubesi Başkanı Serdar Demirkan: "Yol yapılırken, dağlarda çok sayıda derenin yatağı değiştirildi.
Bu değiştirme işlemi fizibilite çalışması olmadan yapıldı. 50 yıl önce kapatılmış olan dere aşırı yağmurlar yüzünden yeniden hortladı. Derenin yeniden canlandığı yer Sel Değirmeni Mahallesi. O derenin suları merkezi işgal etti. Bundan 10 yıl önce felaket denizden gelmişti, şimdi ise dağlardan geldi. Sahil yolu için yapılan dolgu kod farkı yarattı.
Bu da ciddi sorunlara yol açıyor. Eğer günün birinde sular yukarıdan, yani dağlardan değil de denizden aşağıdan gelirse yolu belki alıp götürebilir. Karayolu geçirilirken halkın denizle ilişkisi dikkate alınmadı."
Önay Yılmaz/Milliyet