Şentepe-Yenimahalle arası teleferiğe onay çıkmadı!
Ankara Büyükşehir Belediye Meclisi’nin, Şentepe-Yenimahalle arasına teleferik hattı inşa edilmesine yönelik kararının yürütmesinin durdurulması ve iptali istemiyle açılan dava kapsamında hazırlanan bilirkişi raporunda olumsuz karar çıktı...
Ankara Büyükşehir Belediye Meclisi’nin, Şentepe-Yenimahalle arasına teleferik hattı inşa edilmesine yönelik kararının yürütmesinin durdurulması ve iptali istemiyle açılan dava kapsamında hazırlanan bilirkişi raporunda olumsuz karar çıktı. Raporda teleferik hattının toplu taşıma ve turizm amacına hizmet edemeyeceği, gereksiz ve pahalı olacağı belirtildi. Raporda, teleferik kararının bölge ihtiyaçlarına, şehircilik ilkelerine ve kamu yararına uygun olmadığı görüşüne yer verildi. Teleferik hattının bir ulaşım ana planına göre yapılmadığının ifade edildiği kararda istasyon noktaları belirlenirken bölgeye ilişkin bir çalışma yapılmadığının yanı sıra kent ve ulaşım ağı bütünlüğünün dikkate alınmadığı da vurgulandı.
Şehir Plancısı Tahir Çalgüner, Teleferik projesi ile ilgili bilirkişi raporunu ve yakın zamanda mahkeme tarafından iptal edilen Güneykent projesini değerlendirdi.
İptaller gerekçe gösterip AUAP 2038 devreye sokulabilir
Mevcut üst ölçekli ulaşım planına uygun olmayan tüm projelerin mahkemeden geri dönmesinin gayet doğal olduğunu söyleyen Çalgüner, mevcut ulaşım üst planlarının mahkeme yoluyla delik deşik edilmesinin Melih Gökçek’in işine yaradığını belirtti. Üst ölçekli plana uygun olmayan projelerin çok sık yapıldığını ifade eden Çalgüner, Gökçek’in, mevcut projelere açılan davaları gerekçe göstererek Ankara Ulaşım Ana Planı 2038’i devreye sokacağına işaret etti. Çalgüner, “Önümüzdeki aylarda fiili ve yeni bir hukuki durum oluşturulabilir. ODTÜ yolu ve AOÇ bulvarlarının kaderi bu sürpriz yeni nazım planın içinde saklı” diye konuştu.
Çalgüner, Güneykent konut projesinde iptal edilen planın adının “Gölbaşı İlçesi 1/25.000 Ölçekli 2023 yılı Başkent Ankara Nazım İmar Planı Revizyonu” olduğuna dikkat çekti. Çalgüner, yeni Büyükşehir Belediyesi Kanunu ile yetki alanı Ankara il sınırlarına dayanan büyükşehir belediyesinin daha Ankara il stratejik planını yapmadan böylesi bir planı yaparak plan kademelenmesi kuralını bozduğunu söyledi.
Çalgüner ardından şu iddiada bulundu:
Ankara’da mevcut ulaşım ana planına uygun olmayan birçok proje yapılıyor ve meslek odaları kamu sorumluluğu gereği dava açıyor. Gökçek de alt ölçekli planlara açılan davaları gerekçe göstererek yeni bir ulaşım ana planına ihtiyaç yaratma peşinde. Çünkü Güneykent konut projesinde olduğu gibi Ankara ili stratejik plan çalışması olmadan Ankara kentinin yakın çevresinin ulaşım planlamasının yapılması hukuken mümkün değil. Teleferik projesi de mümkün değil.