Seramik kaplama malzemeleri katma değer fark yaratıyor!
Yer döşemeleri pazarının önemli ürünlerinden olan seramik kaplama malzemeleri sektörü, yarattığı katma değerle fark yaratıyor. 400 milyon dolar ihracatı olan sektörün ithalatı ise sadece 40 milyon dolar civarında.
Seramik kaplama malzemeleri sektörü üretiminde büyük oranda yerli girdiler kullanıyor. Yerli girdi oranı yaklaşık yüzde 95 seviyelerinde. Sektör, yaklaşık 1 milyar dolarlık üretim değerine sahip. Gerçekleştirdiği ihracat ile rekabet gücü yüksek bir sektör olan seramik kaplama malzemeleri, yaklaşık 50 bin kişilik istihdamı bünyesinde barındırıyor. Sektörü öne çıkaran en önemli özelliği ise yarattığı katma değer. Üretim girdilerinin yerli olması, 400 milyon dolarlık ihracata karşın 40 milyon dolarlık ürün ithal ediliyor olması, katma değerli üretimin göstergesi olarak yorumlanıyor.
Avrupa üçüncüsü
Türkiye, seramik kaplama malzemeleri üretiminde Avrupa'nın üçüncü büyük ülkesi. Dünyada ise yedinci sırada. Üretim ve ihracat hacmini artıran sektör, kapasitesini artırırken, modernizasyon yatırımlarıyla da teknolojisini geliştiriyor. 1990'lı yıllardan itibaren gelişen sektörün itici gücü ise inşaat sektöründeki olumlu gelişmeler.
Üretim maliyetleri yüksek
Seramik kaplama malzemeleri sektörünün üretim gücünü artırmasında birçok avantaj yanında dezavantajları da var. Hammadde kaynaklarının ülkede zengin olması, sektörün yeni teknolojiler kullanması, inşaat sektöründeki yatırımların sürmesi sektörün sürekli gelişim sağlamasına neden oluyor. Ancak enerji maliyetlerinin yüksek olması, deniz ve demir yolu ulaşımının gelişmemesi nedeniyle karayolu taşımacılığına bağlı kalınması ve lojistik maliyetlerinin yüksekliği sektörü zorluyor.
Posta