Seramiksan, yeni yabancı ortak arayışında!
Seramiksan, 2017'de yeni yatırımlarına devam edecek. Yurtdışında yeni yabancı ortak arayışında olan Seramiksan, 1.5 milyon metrekare kapasite artırımı yapacak.
Yurtdışında yeni yabancı ortak arayışında olan Seramiksan, bu yıl yeni yatırım yapmaya devam edecek. Granit tesisinin ikinci bölümünü devreye alacak. Seramik üretimine ilave 1.5 milyon metrekare kapasite ekleyecek.
Seramiksan, yurtdışında yeni yabancı ortak arayışında. Seramiksan Türkiye Satış Müdürü M. Süreyya Çağlar, “Baktığımız fabrikalar var. İtalya’da ya da başka ülkelerde; yurtdışında görüşme yapıp Türkiye’de ortak üretim yapmayı hedeflediğimiz markalar var” dedi. Yabancı ortak arayışlarının sürekli olduğunu anlatan Çağlar, “Böyle bir yatırımı İtalya’da yapıp başarılı olunca sürekli teklif geliyor. Gelen teklifleri değerlendiriyoruz. Ürünlerinin teknik özellikleri yüksek yabancı bir marka ile ortaklık yaparak, değişik bir marka veya onların markasına üretme düşüncemiz var” diye konuştu. Yeni yatırımlarda en büyük sıkıntının kaliteli insan kaynağı olduğunu aktaran Çağlar, “Seramik, vitrifiye üretmek düz işçinin yapacağı bir iş değil. Toprağı pişirme kültürünün olması gerekiyor” dedi.
Bu yıl yeni yatırım yapmaya devam edecekleri bilgisini veren Çağlar, “Fabrikaların içini doldurmaya devam ediyoruz. Yatırımı çok seviyoruz. Yaklaşık 2.5 milyon metrekare/ yıl kapasiteli fabrikamız, 2016 yılının başında açtığımız granit tesisimizin ikinci bölümünü devreye alacağız. Seramik üretiminde çalıştırmadığımız bölümü devreye alacağız. Buraya 1.5 milyon metrekare ilave kapasite gelecek. Vitrifiye fabrikamızın ikinci etap yatırımını da 2018 yılında tamamlayıp devreye almayı planlıyoruz” diye konuştu. Bu yıl metrekare bazında yüzde 10, ciro bazında ise yüzde 30 büyüme hedefl eri olduğunu belirten Çağlar, “Türkiye genelinde 140’a yakın mağaza açtık. Sadece geçen yıl ise 23 mağaza açtık. Devam eden, yeni açacağımız 20’ye mağaza var. Türkiye’de 200’ün üzerinde bayimiz, binin üzerinde tali bayimiz var. Türkiye’deki bütün şehirlerde Seramiksan bayileri mevcuttur” ifadesini kullandı.
Doğada nasılsa öyle üretiyoruz
Seramiksan’ın ürün portföyünde bin 300’e yakın farklı ürün ve 27’ye yakın farklı ebat bulunduğunu belirten Seramiksan Türkiye Satış Müdürü M. Süreyya Çağlar, şunları kaydetti:
“Ekiplerimizde güzel sanatlar fakültesi mezunu, tasarımcı, mimar arkadaşlarımız çalışıyor. Sektörde işler değişti. Daha büyük, örneğin 120x120 karolar üretiyoruz. Desenler lazerler ile yerleştiriliyor. Yurtdışından tasarımlar alıyoruz. Dijital baskı teknolojilerini kullanıyoruz. Doğada nasıl bir karo diğerine benzemiyorsa artık bizde doğalından ayırt edilemeyecek şekilde, ‘random effect’ karolar üretiyoruz. Tuğla, ahşap, beton, mermer görünümlü ürünler oldukça ilgi görüyor.”
Türkiye, vitrifiyede Avrupa’nın en büyük üreticisi
Türkiye’nin Avrupa’nın üçüncü büyük seramik üreticisi ve ihracatçısı; dünyanın ise dokuzuncu büyük seramik üreticisi olduğunu belirten Seramiksan Türkiye Satış Müdürü M. Süreyya Çağlar, “Vitrifiye grubunda da Avrupa’nın en büyük üreticisi, en büyük ihracatçısıyız. Birçok kişi bilmez böyle bir yapıda olduğumuzu. Türkiye’de 20 milyonun üzerinde vitrifiye üretiliyor. Birçok dünya markası kendi markasıyla Türkiye’de üretim yaptırıyor. Teknik altyapımız çok yüksek. Seramik ve vitrifiyede en gelişmiş fabrikalar Türkiye’de olmaya başladı. Yarattığımız katma-değer çok yüksek. İthalata dayalı değiliz. Türkiye’nin taşını toprağını pişiriyoruz, emeğimizi işin içine katıyoruz. Sektörümüz yılda 1 milyar dolar ihracat yapıyor” diye konuştu.
İran, seramikte Türkiye’yi tehdit eder konuma gelebilir
İran’ın seramikte ciddi üretici olduğunu hatırlatan Seramiksan Türkiye Satış Müdürü M. Süreyya Çağlar, “İran, doğal gaz kaynaklarının fazla olması, ambargoların da kalkması nedeniyle ciddi şekilde geliyor. Üretim kapasitesi de Türkiye ile hemen hemen aynı. Şu anda teknolojileri biraz geride fakat teknolojiyi yeniledikleri anda hammadde ve doğalgaz maliyetleri düşük olduğu için Türkiye’nin ihracat yaptığı pazarlarda bizi tehdit eder konuma gelebilirler. Bu nedenle Türkiye’nin marka imajını yukarı çekmek gerekiyor. Bunun için sektör paydaşlarının ortak hareket etmesi, örneğin mermer ve seramik fuarlarının aynı tarihlerde yapılması gerekiyor” dedi.
Dünya