Sektörel

Seramikte ilginç tablo: Kapasitenin yüzde 40'a yakını atıl!

Türkiye'de seramik sektörünü 360 milyon metrekarelik yıllık üretim kapasitesine ulaşırken ihracat ve iç pazar dahil 225 milyon metrekarelik satış gerçekleşiyor

 

Seranit Yapı Grubu Başkanı Hamdi Altunalan bu tabloyu "Bu da bir bu kadar kapasitenin atıl kaldığını gösteriyor." diye yorumladı. Seranit Yapı Grubu olaraktoplam 145 milyon dolarlık yatırımla 'Serra' markasını hayata geçirdiklerini anlatan Altunalan toplamda 500 kişiye iş imkanı sunduğunu dile getirdi. Serra, Türkiye'nin yanı sıra İtalya ve İspanya'nın gözde tasarımcılarının imzasını taşıyan özgün tasarımlarıyla dikkat çekiyor. Serra markası ile 2012 yılında 4 milyon metrekare ihracat hacmine erişerek yaklaşık 30 milyon dolarlık bir ihracat payına ulaşılması hedefleniyor.   Altunalan, son 10 yılda çalışan sayılarını 5 katlık artışla bin 200'e çıkarttıklarını, aynı dönemde üretim kapasitesinin ise 18 kata yakın arttığını belirtti. Altunalan, "85 milyon dolarlık yatırım ve 40 milyon işletme sermayesi ile diğer giderlerle beraber toplam 145 milyon dolarlık yatırım yaptık. En büyük ebatın yanı sıra tasarım, teknoloji ve kalitede en yüksek mükemmelliği sunuyoruz. Serra bugüne kadar Türkiye'de yapılmayanı, başarılmayanı başaracak, sektör liderliğindeki haklı yerini alacaktır. Amacımız Türkiye'nin ilk 250 şirketinden biri olmak, hatta sektörde dünyadaki ilk 3 firma arasında yer almaktır. Seranit'teki tecrübemiz ve birikimimizle Serra'ya çağ atlatıyoruz." diye konuştu.   Serra'nın reklam yüzü ise ünlü aktris Penelopé Cruz oldu. Oscarlı oyuncu Penelopé Cruz, Serra için kamera karşısına geçti. İspanya'nın başkenti Madrid'de çekilen reklamlar lansmanla birlikte Türk izleyicilerin beğenisine sunuldu. Seranit Granit Seramik Sanayi Ticaret AŞ, Türkiye'nin ilk teknik porselen üreten fabrikası olarak Bilecik Organize Sanayi Bölgesi'nde 1992 yılında kuruldu ve 1993 yılında üretim faaliyetine başladı. Zaman