Sektörel

Seranit Grup Rusya pazarına odaklandı!

Seranit Grup Başkan Yardımcısı Ece Ceylan Baba, son dönemde ihracat pazarlarını genişletmeye odaklandıklarını dile getirdi. Baba, Sinpaş Holding bünyesinde faaliyet gösterdiklerini anlattı.

Sinpaş Holding bünyesinde faaliyet gösterdiklerini anlatan Baba, halen Avrupa'nın seramik üssü olarak kabul gören İtalya ve İspanya'da aktif çalıştıklarını bildirdi. 



Ece Ceylan Baba, "Son dönemde siyasi istikrarsızlıklar nedeni ile Ortadoğu pazarının daralmasıyla Rusya'nın stratejik değeri artıyor. Özellikle Ukrayna pazarı daralsa da Rusya talep görmeye devam ediyor. Bağlantılarımız sayesinde Rusya'da önemli adımlar atıyoruz" dedi. 



Seramik ve porselende uluslararası düzeyde markaları bulunan Seranit Grup, bugün dört farklı ürün grubunu bünyesinde bulunduruyor. Seranit Grup çatısı altında Seranit Porselen, Serra Seramik, Vanucci Mutfak & Banyo ve Seranit Yapı Gereçleri yer alıyor. Serra Seramik ile adım attığı seramik pazarında üç yü içinde hem fiyat hem de kullanıcı kategorisine göre üst segmente hitap etmeye başlayan grup, yapı gereçlerinde ise inovatif yapı malzemeleri sunmaya devam ediyor. Grubun iki yönlü büyüdüğünü aktaran Ece Ceylan Baba, öncelikle üretim kapasitelirinde büyüme meydana geldiğini bildirdi. 2011 yılında 1.5 milyon metrekare olan üretim kapasitelerini 18.5 milyon metrekareye çıkardıklarını bildiren Baba, diğer yandan yenilikçi niş ürün tasarımlara ve daha butik üst segment ürünlere yöneldikleri bilgisini verdi. Kaliteli ve inovatif ürünlerle büyümeye devam ettiklerine dikkat çeken Baba, "Bu yıl, yeni trendleri yakından takip ediyoruz. Doğallığı ve sadeliği yansıtan farklı tasarımlar sunuyoruz. Doğal dokuların üzerine Seranit dokunuşları yaparak fark oluşturmaya devam ediyoruz" ifadesini kullandı. 



Ayrıca önceden bağlantılı satışlar yaptıkları için 2014'teki durgunluktan çok etkilenmediklerini anlatan Ece Ceylan Baba, "Bununla birlikte, döviz kurundaki hareketlilik, bütün sektörün olduğu gibi bizim maliyetlerimizi de artırdı. Her şeye rağmen 2014'de kârlüık ve büyüme gibi temel hedeflerimize ulaştık" dedi. 



Mali performanslarının yanı sıra 2014 yılındaki gelişmelerden de bahseden Ece Ceylan Baba, Dünya Ekonomik Forumu'nun 'Küresel Büyüme Şirketleri' (Global Growth Companies) arasına seçildiklerini belirtti. Seranit Grup'un daha sonra TSE Çift Yıldız Belgesi'ni aldığını açıklayan Baba, bu belge ile grubun uluslararası standartlarda üretim yaptığının tekrardan tescil edildiğini iletti. Son olarak da tüm seramik ürün gruplarında; porselen karolar, duvar karoları ve yer karoları için Çevresel Ürün Beyanı (EPD-Environmental Product Declaration) belgesi almaya hak kazandıklarını söyleyen Baba, "İnşaat sektöründe uluslararası pazarda gelecek, sürdürülebilir güvenli ve yeşil binalarda. 

Ürettiğimiz, EPD çevre etiketi sahibi Seranit porselen ve Serra markalı seramik yer ve duvar karoları ile müşterimiz olan yüklenici firmaların yeşil binalarına değer katmaya devam edeceğiz." 



Ar-Ge'ye 9 milyon TL 

Öncelikleri arasında pazarda henüz bulunmayan ürünleri geliştirmek olduğunu aktaran Ece Ceylan Baba, "Bu bakımdan Ar-Ge çalışmaları bizim işimizin temelini "Fiyata odaklanan firmalar kaliteyi düşürüyor" Sektörün temel sorunlarından bahseden Ece Ceylan Baba, iç pazarda tüm markaların, kalite yerine fiyat odaklı hareket etmesinin kaliteyi düşürücü etkenler arasında ğerlendirmemiz mümkün. Türkiye'nin seramik sektöründeki başarısı üe 'Türk malı' damgası uluslararası pazarda giderek daha fazla talep görecek." araştirmaservIsi oluşturuyor. Türkiye'de en çok patent başvurusu yapan ilk beş firma içinde yer alıyoruz. Uzmanlardan oluşan bir Ar-Ge departmanımız var" dedi. Üretim tesislerini de güncel tutarak, yeni teknolojileri hızla uygulamaya aldıklarını dile getiren Baba, üç yüdır Y ıldız Teknik Üniversitesi'nde teknoloji laboratuvarlarının bulunduğunu kaydetti. Üniversitede kimya mühendisleri ile ortak çalışmalar yürüttüklerini belirten Baba, "Güçlü bir ekiple ürünlerimizi geliştiriyoruz. Fizibiliteleri yapıp ürünleri tescil ettirdikten sonra satışa sunuyoruz. 


Bu yıl yaklaşık 9 milyon TL Ar-Ge bütçemiz var. Bu alandaki yatırımlarımızı etkin şekilde sürdüreceğiz" değerlendirmesinde bulundu. 


yer aldığına dikkat çekti. Baba, "Tüm sektörün bu anlayışı geride bırakması gerekiyor. Kaliteye, inovasyona ve rekabet etmeye yönelmesi önemli" dedi. 


Ayrıca döviz kurlarındaki dalgalanmanın sektörü olumsuz etkilediğini kaydeden Baba, öte yandan Türkiye seramik sektörünün gelişimi için fikri mülkiyet haklarının sıkı bir şekilde korunması gerektiğine dikkat çekti. Baba, bu doğrultuda tasarımların kopyalanmasının önüne geçilmesi gerektiğini belirterek, tesislerin yenilenmesi ve modern teknolojiye ayak uydurulmasının da sektörün gelişimi için önem taşıdığını ifade etti. İnsan kaynaklarını geliştirmek için de yatırım yapılması gerektiğini söyleyen Baba, şunları kaydetti: "Bugün seramikte dünyanın ilk üç ülkesi arasında bulunan Türkiye'nin önünde iyi bir fırsat var. Pazarın ilk iki sırasında bulunan İspanya ve İtalya'daki üreticiler tesislerini kapatmaya başladı. Bu nedenle Türkiye dikkatleri üzerine çekiyor. Akılcı ve uzun vadeli politikalarla bu fırsatı değerlendirmemiz mümkün. Türkiye'nin seramiksektöründeki başarısı ile Türk Malı damgası uluslararası pazarda giderek daha fazla talep görecek.''


Dünya Focus