Genel

Seranit, yeni ürünleriyle UNICERA Fuarı ’nda!

“Serra ” markası ile seramik üretimine başlayan Seranit, UNICERA Fuarı ’nda yeni markasını basına ve sektör profesyonellerine tanıttı  

Sinpaş Yönetim Kurulu Başkanı Avni çelik, “Seranit bu yeni yatırımıyla sadece seramiği değil, bu memleketin yaratıcı değerlerini, sanatsal değerlerini ve fikir eserlerini bir ürüne dönüştürerek bir değer olarak dünya sahnesine koyacak ” dedi.

Porselen karo sektörünün lider üreticilerinden biri olan Seranit, “Serra ” markası ile seramik üretimine başlıyor. Seranit yeni seramik markası “Serra ”yı 2-6 Mart tarihleri arasında TÜYAP Beylikdüzü 'nde gerçekleştirilen UNICERA Fuarı 'ndaki “Future Gala Hall ” adlı standında dün düzenlediği bir basın toplantısı ile tanıttı.

“Serra ” markasıyla ile   seramik üretimine başlayan Seranit 'in , modacı ve tasarımcı Bahar Korçan tarafından yeni seramik markası Serra için özel olarak tasarlanan “Benim Masalım ”   serisinin tanıtımı çerçevesinde düzenlenen basın toplantısına, Sinpaş Yönetim Kurulu Başkanı Avni çelik, Seranit Genel Müdürü Hamdi Altunalan, modacı ve tasarımcı Bahar Korçan ile çok sayıda ziyaretçi ve   Seranit 'in iş ortakları da katıldı.

Yeni seramik markasının tanıtımı için düzenlenen basın toplantısında konuşan Sinpaş Yönetim Kurulu Başkanı Avni çelik, grup olarak inovasyona verdikleri öneme değinerek, şunları söyledi: “Sinpaş Grubu olarak inovasyon ve Ar-Ge 'ye, ürün geliştirmesine uzun yıllardır yatırım yapıyoruz. Türk insanı bugüne kadar dünyada işgücünü satarak para kazanmaktaydı. şžimdi ise grubun yatırımları ile görüyoruz ki, dünyada beyin gücümüzle de var oluyoruz. Örneğin, sadece beyin gücümüzü satarak 190 milyon dolarlık bir yatırım ile Cezayir'de var olacağız. Seranit olarak uzun yıllardır ürettiğimiz seramiği, en inovatif anlamda fikirlerle birleştirerek dünyanın çeşitli ülkelerine satıyoruz. ”

Sinpaş Yönetim Kurulu Başkanı Avni çelik, Seranit 'in seramik alanındaki yeni yatırımı ile   yeni   bir eşiği aştıklarını da vurgulayarak, yeni markayı şöyle tanıttı:

“Seranit, bu yeni yatırımıyla sadece seramiği değil, bu memleketin yaratıcı değerlerini, sanatsal değerlerini ve fikir eserlerini bir ürüne dönüştürerek bir değer olarak dünya sahnesine koyacak.   Bugüne kadar bu ülke çok seramik üretti. İspanya ve İtalya 'dan sonra Avrupa'nın üçüncü üreticisi konumundayız. Rekabet daha çok fiyat ağırlıklı olarak sürüyor ama biz Seranit olarak bunu yapmıyoruz. Bahar Korçan hanımefendinin beynine yatırım yapıyoruz, tasarıma yatırım yapıyoruz. Bu nokta çok önemli, bu memleket şimdi açıklayacağımız marka ile beraber sadece preste bastığı toprağı ya da ateşte pişirdiği toprağı değil, beyin değerlerini , tasarım gücünü dünyaya satmaya başlayacak. Bu yeni markanın adı “Serra ” Seramik. ”

Seranit Genel Müdürü Hamdi Altunalan da, “Seramikle Yeniden Tanışın! ” yaklaşımıyla üretilen kalite ve tasarımı ön plana alan “Serra ” markası ile dünya seramik pazarının en önemli oyuncuları arasında yer almaya hazırlandıklarını belirterek, “Yeni seramik markamız “Serra ” seramiğe farklı bir boyut kazandıracak, hem sektör profesyonellerini hem de tüketicileri seramik ile yeniden tanıştıracak ” dedi.

Modacı ve tasarımcı Bahar Korçan ise Serra için tasarladığı “Benim Masalım ” serisinin oluşturulması sürecini katılımcılarla paylaşarak “Seranit, benden alışkın olduğum kumaşın akışkanlığı ve dikişin 3 boyutu olmadan gerçekleştireceğim bir koleksiyon istediğinde, gerçekten çok heyecanlandım. “Benim Masalım ” koleksiyonunun doğum süreci, tıpkı moda koleksiyonlarım gibi önce bir şiirle başladı, daha sonra bir yağlı boyayla devam etti. Sonunda ortaya çıkan tüm koleksiyon, “Benim Masalım ”ı anlatan o tablonun parçaları ” şeklinde konuştu.

UNICERA Fuarı 'nda 8.Hall 'de bulunan 2000 metrekarelik bir alanda hem porselen karo ürünlerini hem de yeni markası “Serra ”nın   ürün yelpazesini sergileyen Seranit 'in gerçekleştirdiği basın toplantısında, Bahar Korçan tarafından tasarlanan ve “Serra ” desenlerini taşıyan giysilerin sergilendiği bir de performans gerçekleştirildi. Rus gösteri sanatçısı tarafından sergilenen ve lazer ışıklarıyla zenginleştirilen Cube Show da katılımcılar tarafından beğeni ile izlendi.

Sinpaş Grubu 'nun lokomotif şirketlerinden Seranit, dünyanın dört bir yanında 65 ülkeye ihracat yapıyor. 2012 yıl sonuna dek kapasite artırımı ve fabrika alımları ile birlikte firmanın yatırımları 90 milyon Euro 'ya ulaşacak. 24 milyon metrekare seramik üretim yatırımı yapacak olan Seranit, böylelikle toplamda   45 milyon metrekare kapasiteli bir üretim kompleksini hayata geçirecek.