Sektörel

Serdar İnan'dan 950 milyon liralık 6 yeni proje!

Bugüne kadar 220'nin üzerinde projeye imza atan ve füturistlk tasarımlarıyla geleceği projelendiren mimar Serdar inan, devam eden yatırımlarının yanı sıra 950 milyon liralık 6 projeyi daha hayata geçirmek üzere kolları sıvadı.


Bugüne kadar 220’nin üzerinde projeye imza atan ve füturistik tasarımlarıyla geleceği projelendiren mimar Serdar İnan, devam eden yatırımlarının yanı sıra 950 milyon liralık 6 projeyi daha hayata geçirmek üzere kolları sıvadı.


İnşaat sektörü onu ‘çılgın projelerin mimarı’ olarak tanıyor. Başbakan Erdoğan’ın ‘Kanal İstanbul’ projesini açıklamasının ardından ortaya çıkacak olan hafriyata talip olduğunu ve bu toprağın üzerine ‘özgürlük adası’ Havvada’yı inşa edeceğini açıkladığında çok konuşuldu.


Bugüne kadar 220’nin üzerinde projeye imza atan Serdar İnan, bilim kurgu filmlerine ilham olacak projeleriyle meslektaşlarından ayrılıyor. İnanlar İnşaat Yönetim Kurulu Başkanı Serdar İnan, yürüttüğü 7 projenin yanı sıra 950 milyon TL değerinde 6 yeni projenin startını vermek üzere kolları sıvadı.


-Sektör sizi çılgın projelerin mimarı olarak tanıyor, kendinizi anlatır mısınız?


1965 yılında Erzincan’da doğdum. Robert Kolej’in ardından İstanbul Teknik Üniversitesi Mimarlık bölümünden mezun oldum. Aile üyelerimizin birçoğu mimar ve inşaat mühendisi. Ben de üniversite yıllarında çalışmaya başladım ve o günden bu yana İnanlar İnşaat’tayım.


-Şimdi neler yapıyorsunuz? Projelerinizi anlatır mısınız?


Terrace Tema, Terrace Miks, Terrace Doğa teslim aşamasında olan projelerimiz. Terrace Plus, Terrace Vadi, Terrace Hayat ve kentsel dönüşüm niteliğinde 30 ünitelik bir projemiz Anadolu Yakası’nda devam ediyor. Orası, dost ricasıyla oldu, yoksa biz kentsel dönüşüm işlerine girmek istemiyoruz. Projenin metrekare fiyatı 6 bin dolar, 30 daireyi hesaba kattığımızda 36 milyon dolarlık bir işten söz ediyoruz. Bir yılda da teslim edeceğiz.


-Yeni projeler var mı?


Toplam 950 milyon TL değerinde 6 projeye başlayacağız. Esenyurt, Sanayi Mahallesi, Basın Ekspres, Halkalı, Kartal bölgelerinde olacak. Metrekaresi 2.500 liradan 12.500 liraya kadar değişen B, B Plus ve A kategorilerinde projeler olacak. Basın Ekspres’teki projeye ilk olarak start veriyoruz.


-Konutlarınızı kimlere satıyorsunuz?


Bizim en büyük özelliğimiz yeni yaptığımız projeleri ağırlıkla önceden konut sattığımız eski müşterilerimize satmak. Projelerin yarısını eski müşteriler alıyor.


-Çılgın projeler...


Cumhuriyetimizin 100. yılına, Altın Çağ’a prestijli projelerle hazırlanıyoruz. Dünya başkenti olacak İstanbul’a layık, içinde ideal dengeyi barındıran Altın Çağ Projeleri üreterek yükselişi planlıyoruz. Bu doğrultuda  ‘Marmara Ring’, ‘Tac-ı İstanbul’, ‘Havvada’, ‘Sultanada’, ‘Orman İstanbul’, ‘Resif ve Taraklar’, ‘4. Köprü ve Darring’, ‘Zirve’, ‘Boğaz Projeleri’, ‘Hibrit Araçlar’, ‘Yeni İstanbul Silüeti’, ‘Eski Semtler Yeniden’, ‘Marmara Mekik’, ‘Hazerfen’, Silüet, ‘İstanbul Fantastik’, ‘Haliç’ ‘Sadabat’, ‘Kendi Kendine’, ‘Evren Gözü’, ‘Yıldız Kapı’ve ‘Yeşil Şehir’ adlarını verdiğimiz ‘Altın Çağ’ projelerimizi tasarladık. 


-Kentsel dönüşüm...


Sorunlu bir süreç. 300 kişi var diyelim... Onları ikna edeceksin, herkesin bir biriyle sorunu oluyor, daire paylaşımlarında sorun oluyor. Mahkemelik olanlar var. Bunların paylaşıma yansıması var. Vefatlar oluyor, varisler işe dahil oluyor. Tapu işleri çok zor... Kat karşılığında 5’er kere tapu alıyorsun bir daire için. Toplamda ciddi bir enerji ve zaman kaybı çıkıyor. Kentsel Dönüşüm Yasası bu sıkıntıları ortadan kaldırmıyor.


-Öneriniz ne peki...


Kentsel dönüşüm adalarının ilan edilmesi gerekir. Ardından Bakanlık bu adaları bünyesinde hamuraştıracak, hisseler belli. Tapular tek tapu olarak çıkacak, kooperatifleştirilecek. Üç kişinin imzası yeterli olacak ve böylece işler hızlı şekilde ilerleyecek. Gerekirse ihaleler de açılabilir.


-Sizin otomotiv yatırımlarınız da var.


İnşaatın yanı sıra otomotiv, enerji ve turizm sektörlerinde de yatırımlarımız oldu. 2013 yılı itibariyle Renault ile Dacia otomobillerin yetkili satış ve servis hizmetleri sağlayıcısı rolünü üstlendik. Bakım ve servis hizmetlerinde de devam ediyoruz.


Durmadan giden tren trafiğe çözüm


İstanbul’un ulaşım sorununa çare olacak projelerim de var.  Örneğin 600 km. uzunluğundaki Marmara’nın çevresini dolaşan bir tren bu. Projenin hayata geçmesi halinde Bandırma’ya 1 saatte, Bursa’ya yarım saatte gitmek mümkün olacak. Ana tren sürekli gezecek. Trenin gövdesi birbirinden bağımsız lokomotiflerden oluşuyor. Güzergah üzerindeki durağa trenin tamamı değil gövdeden ayrıcak vagon girecek sadece. Böylece ana tren hız kesmeden yoluna devam edecek. Trenden inecek yolcular da anonsla ayrılacak olan lokomotife yönlendirilecek. Aynı şekilde bölgelerden gelen lokomotifler de belli bir yerde seyir halindeki trene kenetlenecek. Tren durmadan sabit hızla 300 km’yle seyredecek böylece. 7 milyar dolarlık bir yatırım bu.


Sosyal sorumluluk projelerini çok önemsiyoruz. Bunun için Mimar Sinan İmar Kültür ve Eğitim Vakfı’nı kurduk. Vakfın bulunduğu Sultanbeyli’ndeki Mimar Sinan Mahallesi’ndeki hizmet binasının altında kurulan aşevinde ihtiyaç sahiplerine her gün yemek veriliyor. Ayrıca bölgedeki yüzlerce yoksul, yetim ve kimsesiz aileye erzak, yakacak, giysi ve kira yardımı yapılıyor. Vakıf, her yıl ihtiyaç sahibi lise ve yükseköğretim öğrencilerine burs veriyor.



Fulya Erdem/Star