02 / 05 / 2024

Seri İş Prefabrik, büyüme için yabancı ortaklık arayışında!

Fabrikasyon üretim yapan kurumsal bir firmayla iş birliği yaparak, dünyaya açılmayı planlayan Seri İş, temaslarını sürdürüyor

İyi başladığı 2010'da üretimini hızla sürdüren Seri İş, 7-8 dönümlük yen bir alana taşınma planlan da yapıyor.

Otobüs karoseri imalatı ile başladığı üretim sürecinde rotasını 2004 yılında prefabrik yapılara çeviren Seri İş, günümüzde kaplama, kapalı ve açık kasa araç sistemleri ve prefabrik yapılar alanında faaliyetlerini sürdürüyor. Spesifik özel işlere ilgi duyan, aynı zamanda kaliteli ve uzun ömürlü iş yapma iddiasında da olan firma; gelişim stratejileri çerçevesinde üretim alanını büyütmeyi ve dünyaya açılarak yabancı bir firmayla işbirliğine gitmeyi hedefliyor.
1967 yılında otobüs karoseri imalatıyla ticaret hayatına başladıklarını söyleyen Seri İş Prefabrik Genel Müdürü Erhan Yiğit, 1984'te ise otobüs yan sanayi alanına giriş yaptıklarını belirtti. 2004 yılında prefabrik yapı sektörüne adım attıklarını dile getiren Yiğit, "Otobüs karoserinden sonra başta gıda sektörü olmak üzere çeşitli sektörlere yönelik kapalı ve açık kasa araçlar üzerinde çalıştık. AB standartlarına uygun araç içi alüminyum kaplamalar yaptık. Bugün 3 iş kolumuz olan kaplama, kapalı ve açık kasa araç sistemleri ve prefabrik yapı sektöründe faaliyet gösteriyoruz" diye konuştu. Yiğit, "Prefabrik yapı alanında 21-24 metrekarelik konteynırlardan 200 metrekarelik villalara kadar hizmet veriyoruz. Otobüs karoseri işinden geldiğimiz için ağır çelik konstrüksiyon kullanıyoruz. Hem spesifik özel işlere ilgimiz var hem de kaliteli ve uzun ömürlü iş yapmakta iddialıyız" diye konuştu. Marka olma çalışmalarında önemli basan kaydettiklerini ifade eden Yiğit, "17 kişilik bir ekibimiz var. Bin 200 metrekare kapalı alanda üretim yapıyoruz. Şu an ayda 25 konteynır ve 4-5 adet villa tipi yapı yapabilecek kapasitedeyiz. Bitmiş prefabrik bir yapıyı 30 km'lik sınırlar içerisinde ücretsiz taşıyoruz ve 140-150 metrekarelik bir yapıyı dahi 8 saatlik bir montaj süresi içinde yerine oturtuyoruz. Bunu yaparken yurt dışında özellikle Amerika'da kullanılan taşınabilir, puzzle sistemi kullanıyoruz" bilgisini verdi.

"İranlı bir firma ile görüşme yaptık"

Güçlerini kadamak adma yurt dışından fabrikasyon üretim yapan kurumsal bir firmayla iş birliği yapabileceklerine işaret eden Erhan Yiğit, bu sayede yurt dışı pazarlara ve dünyaya açılmayı planladıklarını kaydetti. Yiğit, bu amaçları doğrultusunda temaslarını sürdürdüklerine ve son olarak İranlı bir firma ile görüşme yaptıklarına değinerek, "Bursa'da bu işi bizim kadar profesyonel yapan firma sayısı az. Firma olarak vizyonumuz profesyonel ve kurumsal bir yapı oturtmaktır. Sektörde bu adımları atmamızı sağlayacak potansiyel var. Taksitlendirmelerle ya da çeşidi kampanyalarla bu iş cazip hale getirilebilir. Sektörün önü Türkiye'de de dünyada da açık. Çünkü bu yapılar hem fiyatı hem de depreme karşı güvenliğiyle avantaj sağlıyor" şeklinde konuştu.