Sevgililer günü perakendecinin yüzünü güldürecek!
14 Şubat Sevgililer Günü perakendecinin yüzünü güldürecek. Satışların yüzde 80 artması bekleniyor
14 Şubat Sevgililer Günü perakendecinin yüzünü güldürecek. Satışların yüzde 80 artması bekleniyor. Firmalar en fazla kadın ürünü satışı yaptıklarını söylüyor
Bu yıl 14 Şubat Sevgililer Günü Salı gününe denk geliyor. Bu yüzden de hem bir önceki haftasonu hem de pazartesi ve salı gününü içine alan hediye alışverişi markaları da heyecanlandırmışa benziyor. İç giyim, aksesuvar, kozmetik ve mücevher satışlarının tavan yaptığı Sevgililer Günü'nün kazananı ise yine kadınlar olacak gibi görünüyor.
KENDİLERİNE ALIYORLAR
Twigy'nin sahibi Sinan Öncel, Sevgililer Günü'nü, "Erkeklerin kadınlara olan aşkının ne kadar büyük olduğunu ispatlamaya çalıştığı gün" olarak nitelendiriyor. Bundan dolayı erkeklerin daha fazla alışveriş yaptığını ifade eden Öncel, "Erkek terliği 10 satıyorsa kadın terliği 50 satıyor. Erkeğin adresine hediye gönderen kaç kadın tanıyorsunuz" diyor. Sevgilisi olmayıp o günde kendi kendine hediye alanların da olduğunu belirten Öncel, şöyle konuşuyor: "Özellikle gelin damat figürlerinin olduğu terlikleri Sevgililer Günü'nde kızlar kendilerine alıyor" diyor. Öncel bu yıl satışlarda yüzde 30 artış beklediklerini belirtiyor. So Chic markasının sahibi Sezgin Group Yönetim Kurulu Başkanı Hakan Sezgin, Adem ile Havva figürlerinin yer aldığı Elma koleksiyonunu bugüne özel olarak satışa sunduklarını ve şubat ayında satışlarında en az yüzde 50 oranında artış beklediklerini söyledi. Takı markası Loja's yetkilileri ise tek taş ve alyans satışlarının yüzde 70 artacağını ifade ettiler.
İÇ GİYİM SATIŞI TAVAN YAPACAK
Ten markasının sahibi Deha Orhan yüzde 80'e varan satış artışı bekledikleri 14 Şubat'ta en fazla iç çamaşırı takımlarının satıldığını dile getirdi. Çiçek İç Giyim'in sahibi Sami Stamati ise, sahibi oldukları Mendo's markalı iç giyim satışlarında yüzde 70 satış artışı beklediklerini, tek külot ve boxer'lar dışında erkeklere pijama takımları kadınlara ise iç giyim takımları ve eğlenceli gecelik satışlarının gerçekleştiğini dile getirdi. Erkek müşterilerin daha fazla olduğuna dikkat çeken Stamati, "Distribütörü olduğumuz Calvin Klein'ın cüzdan, kemer, gölmek ve trikolarını kadınlar alırken, erkekler ise kadınlara portföy çanta ve cüzdan alıyor" diye konuştu.
ERKEKLERE ELEKTRONİK HEDİYE
Erkeklerin vazgeçilmezi teknolojik ürünlerde ise kontrol kadınlara geçiyor. Teknosa'nın Genel Müdürü Mehmet Nane, özellikle kadınların erkeklere elektronik ürünler almayı tercih ettiklerini belirtiyor. Nane, "Geçen yıl tek günde 700 milyon liralık satış yapmıştık. Bu yıl en az 800 milyon liralık satış yaparız. Mp3, akıllı telefon, fotoğraf makinesi ve play station en fazla hediye için tercih edilen ürünler" dedi.
Pınar Çelik / Sabah Gazetesi