Sheraton Çeşme bir ay otelde konaklayacak müşterilerine dünya turu hediye edecek!
Her yıl birbirinden ilginç promosyonlarla yerli ve yabancı turistlere kapılarını açan Sheraton Çeşme bir ay boyunca otelde konaklayacak müşterilerine dünya turu hediye edecek. Bu arada Sheraton Çeşmenin kendisi de promosyon oldu. Birbirinden prestijli ma
Sheraton Çeşme Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı, bir başka deyişle turizmde promosyonun mucidi İskender Dilek, bin 200 kilometre olarak başladığı kampanyalarında çıtayı 60 bin kilometreye yükseltti. Sheraton Çeşme’de 30 bin TL karşılığında junior suitte 30 gün konaklayan çiftler 20 günlük dünya turuna çıkabilecek. Kampanyaya katılanlar Lufthansa işbirliğiyle Londra, Frankfurt, New York, Miami, Bahamalar, Rio De Janeiro, Buenos Aires, Los Angeles, Hawai, Auckland, Sydney, Singapur ve Hong Kong gibi görülesi şehirlerin bulunduğu 20 günlük dünya turuna iki yıl içinde istedikleri dönemde çıkabilecek. Sheraton Çeşme bir süredir bu tür kampanyaları yapıyor. Ancak benim dikkatimi çeken otelin kendisinin başka kurumlarca promosyon olarak verilmesi oldu. Yaratıcı fikirler sahipsiz kalmıyor. Beymen, Akbank, Toshiba’nın dikkatini çeken Sheraton Çeşme, bu prestijli kurumlara promosyon oldu. İskender Dilek’le promosyonda geldiği son aşamayı ve turizmin kronik sorunlarını konuştuk. Fiyatı artırınca yabancı kaçıyor * Almanya’dan gelen Hans ile bizim Hasan neden aynı fiyata tatil yapamıyor Üstelik erken rezervasyon da yapsa... Tatile en çok Almanlar çıkar. Ve Türkiye’nin yurtdışında Almanya pazarında rekabet ettiği farklı ülkeler var. İspanya, Yunanistan Akdeniz çanağındaki diğer ülkeler. Almanya’da senin rakibin bu ülkeler. Bu ülkelere göre fiyat avantajı sağlaman lazım ki bu insanlar Türkiye’yi tercih etsinler. Biraz çıtayı yükseltip fiyatı artırdınız mı tüketicinin tercihi başka bir ülkeye kayıyor. Yani çok hassas bir fiyat dengesi var. Bu özellikle kriz dönemlerinde çok etkili olabiliyor. Türkiye dünya turizminde kalitesiyle, her şey dahiliyle ve bu fiyat politikasıyla konumlanmış durumda. Bir de şu var tabii, yurtdışından turist mayıs- ekim arasındaki 6 ay boyunca dolu dolu geliyor. Bu noktada yüksek sezonda çok yüksek satıp diğer aylarda da düşük gidemiyorsunuz. Belli bir fiyatla gitmek zorundasınız. İç pazarda ise bizim halkımız maalesef temmuz-ağustosta tatile çıkıyor. 6 ay boyunca size turist getiren bir tur operatörüne bakışınız, fiyat dengeniz iç pazar göre doğal olarak farklı oluyor. * Size daha çok kimler geliyor Esas pazarımız yerli müşterilerden oluşuyor. Yüzde 85 yerli. Türkler A plus, yabancı orta * Hangi kesim A, A plus. Herkes gelebilir. Biz kampanyalarla bana göre Türkiye’nin en avantajlı oteliyiz. Yazın tatil yapılabilecek en iyi oteliyiz. * Size gelen yabancı daha çok hangi sınıftan peki Daha orta sınıf. Bu maalesef Türkiye’nin bir gerçeği. Yabancı öğretmen de geliyor, emeklisi de geliyor. Antalya’da 5 yıldızlı otele giden misafir profiliyle bize gelen yabancı profili aynı değil. Orada bile değişkenlik gösteriyor. Çünkü biz yarım pansiyonuz. Antalya’da her şey dahil. Ama bir gerçek var ki toplamda Türkiye’ye gelen yabancı turist ortalama gelir grubundan, orta sınıftan. Bu high class olamıyor. High class yabancı turistin olduğu tek yer Rusya pazarı. Bizde hala tatil deyince akla Antalya geliyor, Bodrum istisna ama Antalya’da siz otelin dışında 5 yıldızlı bir kaliteyi bulamazsınız. Bodrum’da bunu yakalarsınız. Ama bize gelen, Çeşme’yi bilen burada çok büyük çoğunluğu teşkil edemiyor. En büyük sebep Çeşme’nin yurtdışında bilinememesi, yeterince tanınamaması. * 10 yıldır çalışıyorsunuz mutlaka gelişmiştir ama... Destinasyon bilinirliği bambaşka bir şey. 30 bin liraya mecburi dünya turu * Promosyonda ne kaldı vermediğiniz Ocak ayında dünya turunu vermeye başladık. 1 Nisan 2012-30 Mart 2014 tarihleri arasında Sheraton Çeşme’de bir ay konaklayanlar bu tura çıkabilecek. Kampanyada otelin süitinde 2014’e kadar toplam 30 gün konaklayan ve iki kişi için 30 bin TL ödeyecek çiftlere 20 gün boyunca Londra, Frankfurt, New York, Miami, Rio de Janeiro, Buenos Aires, Los Angeles, Hawaii, Auckland, Sidney, Singapur ve Hong Kong’un da aralarında olduğu 15 ülkede 20’den fazla şehri kapsayan dünya turu hediye ediyoruz. Misafirler dilerse 30 gecelik konaklamalarını ikiye bölebilecek. Lufthansa, Star Alliance Havayolları, Royal Caribbean International cruise şirketi ve Marriot Otel zinciri ile işbirliği yaptık. 5 ayrı kıta 15 ayrı ülkeden Londra, New York, Tokyo, Miami’ye kadar bir çok farklı şehri dünya turu kapsamında alternatif olarak sunuyoruz. 20 günlük dünya turunda 14 gece Marriott Otelleri’nde konaklayacak olan misafirlerimiz bu konaklamalarının dışında Miami’den Bahamalar’a uzanan 4 gece 5 günlük cruise yolculuğu da yapabilecek. Turun başlangıç ve bitiş noktası ise İstanbul olacak. Kampanyadan yararlanmak için tek koşul; 1 Nisan 2012’den, 30 Mart 2014 tarihine kadar otelde bir ay konaklama yapılması. İki yıl içinde de istediğiniz zaman dünya turuna çıkabilirsiniz. Bu seyahate çıkan misafirlerimiz iki adet bedava uçak bileti de kazanıyor millerden dolayı. Aslında hizmet sektöründe bizim gibi promosyon yapan başka bir otel de yok. Biz farklılaşmak istedik. Başarılıyız ve otelimizde konaklamak isteyen müşteriler bunu çok seviyor. Bundan dolayı bu proje büyüye büyüye buraya geldi. Ama dünya turu bir hayal, ütopya. Herkesin bana göre ideallerinden biridir bir dünya turuna çıkmak. Biz bunu çok erişilebilir fiyatlarla veriyoruz. İki yıl içinde kullanabileceğiniz şekilde hayatınıza renk katacak, dünyaya bakış açınızı değiştirecek bir geziye çıkacaksınız. Paranız olsa belki böyle bir şey düşünmez veya gerçekleştirmekten korkarsınız. Ama birisi bunu düşündüğünde değerlendirmek isteyebilir insan. Bizimle mecbur kalıyorsunuz! Üstelik istediğiniz destinasyonda istediğiniz kadar kalabilirsiniz. Tarihi değiştirebilirsiniz. Rotamızda 15 destinasyon var. İsteyenler bundan 6 - 7 tanesini seçip tarihleri ona göre ayarlayabilir. İlk kampanyamız Roma’yaydı, bin 200 kilometreydi. Dünya turuyla ise 60 bin kilometrelik bir seyahat imkanı sunuyoruz. * Genelde bizde uygulamalar çabuk kopyalanır. Neden arkanızdan kimse gelmedi Bunu bırakın Türkiye’de, dünyada yapabilecek birilerinin çıkacağına inanmıyorum. Kolay bir organizasyon değil. Birçok unsuru içinde bulunduran bir sistem çünkü. Yapması imkansız. Dünya turundan örnek vereyim. İki kişinin bileti 20 bin TL. Marriot otellerinde konaklama 10 bin TL. Cruise seyahatinin fiyatı var sonra. İki kişi için benim aldığım para ise sadece 30 bin TL. Üstelik promosyon bileti falan da değil bu uçuşlarımız. Nasıl yapacaksınız bunu Tüketiciye katma değeri olan şeyleri satmaktan çok hoşlanıyorum. Klasik indirimler artık işlemiyor. Biz kendimiz promosyon olduk bu arada. ‘Penthouse’da misafirim’ * Kendinize ayırdığınız oda var mı Yaz döneminde penthouse’da kalırım. Ama ben de orada misafirim, her zaman misafire hazır, satılabilir durumda. Kalıcı bir yerim yok yani! Talep geldiği anda orası misafirindir. Boş olduğu dönemlerde kalıyorum. İSTEYEN GÖRÜNMEZ OLABİLİR * Türk müşteri ne ister, yabancı ne Türk misafir çabuk hizmet ister, ilgi, alaka ister. Gittiği yerde mümkünse ilgi ister. Bizim hizmet sektörümüzün özünde bu var. Biz herkese o ilgiyi göstermek zorundayız. Yabancı ayrıcalık istemez. Çok özel istekleri olmaz onların. * İncognito (ismin gizlenmesi) kavramı var otelcilikte. Çok talep eden oluyor mu Bazı müşteriler otelde ulaşılmak istemiyor, görünmek istemiyor. Resepsiyona incognito yaptırdığına arayan olursa o müşteri hiçbir şekilde yoktur otelde. Telefon bağlanmaz bu takdirde, arayan olursa öyle biri kalmıyor denir otelde. Talep edenler oluyor. MARKALARA PROMOSYON OLDU ‘Sevgililer gününde Toshiba bizi promosyon olarak verdi. Bunu da gazete ilanlarıyla duyurdu. 2 bin TL üzerindeki alışverişlerde iki gece üç gün Sheraton Çeşme’de konaklama verdi. İki yıl önce Beymen 2 bin TL alışveriş yapanlara iki gece üç gün Sheraton Çeşme’de tatil verdi. Geçen yıl da Akbank kredi alan 100 bireysel kredi talihlisi için Sheraton Çeşme’den tatil promosyonu satın alarak hediye etti. Çeşme Sheraton öyle bir otel ki kendisi de promosyon oluyor. Bir marka değeri var. Satış ve pazarlamada gerilla usulü çalışıyoruz. Öyle bir agresif satış ve pazarlama çalışmalarımız var ki inanamazsınız.’ 5 YILDIZDA MİNİBAR SORGULANMAZ * Otellerde minibarlar çok pahalı. Yiyecek içecek otomatları konulamaz mı otellere Dileyen müşteri oradan alabilir böylece. Otomattaki ürünün değeriyle minibara koyduğunuz ürünün değeri aynı. Alış fiyatı aynı yani. Bu tamamen karlılıkla ilgili bir şey, eğer fiyatı ucuzlatmak istiyorsanız otomata gerek yok yani. Minibarlar otelcilikte önemli bir gelir kapısıdır. 5 yıldızlı otelde konaklıyorsanız bazı şeyleri sorgulamamanız lazım. Su dışarıda 50 kuruş ama otelde 3 - 4 TL’dir. Bu böyledir dünyada. Minibarlarda neden diyet ürünler olmuyor Tüketimi ne kadar olur tartışılır. Ama bunu biz kendi adımıza değerlendireceğiz. Güzel fikir. Milliyet/Songül Hatısaru