Perakende

Shuev 2016'da 5 mağaza açacak!

Son on yıldır büyük bir ivme yakalayan Türkiye konut sektörü, ev dekorasyon sektörünü de geliştirdi. Bu alanda uzun yıllar varlık gösteren markalara da yenileri eklendi.

Son on yıldır büyük bir ivme yakalayan Türkiye konut sektörü, ev dekorasyon sektörünü de geliştirdi. Bu alanda uzun yıllar varlık gösteren markalara da yenileri eklendi. Shuev bunlardan biri. Girişimci Aysun Bilgin ve Mehmet Özdemir tarafından kurulan şirketin şu anda iki olan mağaza sayısının 20l6'da 10'a çıkarılması hedefleniyor. 


Türkiye'de evlenmeler, yeni eve çıkmalar ve yabancı talebi de göz önüne alındığında yılda ortalama 800 bin ila 1 milyon konut talebi bulunuyor. Türkiye genelinde 1 milyon 200 bin civarında da konut üretimi gerçekleştiriliyor.  Son on yıldır özellikle büyük şehirlerde konut satışlarında artış göze çarpıyor. Tablo böyle iken. bu sektörün beslediği sektörler de ortaya çıkıyor. Ev dekorasyonu bunların başında geliyor. Türkiye perakende pazarının 2014 yılındaki büyüklüğünün 250 milyar dolar civarında olduğu, bunun içinde ev dekorasyon sektörünü payının ise 50 milyar dolar seviyesine ulaştığı tahmin ediliyor. Konut alanındaki gelişmelere paralel olarak büyüyen sektörün 2016 yılında ise 70 milyar dolarlık bir hacme ulaşması bekleniyor. Ev dekorasyon sektörünün eski markalarına olan ilgi sürürken, piyasaya yeni giren markalar da tüketicilerin ilgisini çekiyor. Bunlardan biri de girişimci Aysun Bilgin ve Mehmet Özdemir tarafından kurulan Shuev. 


İlk mağazalarını lojistik avantajlarından dolayı Doğuş Grubu'na ait Gebze Center AVM'de açtıklarını belirten Bilgin, "İkinci mağazamızı Bayraktar İnşaat'ın Tuzla Viaport Marin AVM'de açtık. 400 metrekarelik mağazalar açıyoruz. 2016'da da beş mağaza açmayı planlanıyor.


5 milyon dolarlık yatırım

Aysun Bilgin, birçok şirketin padepartmanında çalıştıktan son olarak Marshall'da pazarlama grup koordinatörlüğü görevinden ayrılıp girişimciliği seçen bir isim. Uzun yıllar inşaat sektöründe faaliyet gösteren iş adamı Mehmet Öz demir ile yolları kesişen Bilgin, ortağı ile birlikte perakende sektörüne giriş yaptı. Türkiye'deki ev dekorasyon ve aksesuarları pazarındaki fiyat - kalite dengesizliğini ve farklı zevklere hitap eden ürün çeşidinin yetersizliğini gören Bilgin ve Özdemir. ev dekorasyonu sektörüne yönelik tüketicilere alternatifler sunun Shuev markasını yarattı, ilk olarak www.shuev.com online sitesinden satışa başlayan marka, magazalaşmaya başladı. Marka için 5 milyon dolarlık yatırını yaptıklarını dile getiren Bilgin, "10 bin ürün çeşidimiz ile dekorasyon ve aksesuar sektörüne farklı bir renk ve tarz kattığımıza inanıyoruz. Eve ve evde yaşayan bireylere dair tüm ihtiyaçlara yönelik ürünlerimiz artırmaya devam edeceğiz" diyor.



Hedef 15 milyon lira 

Başlangıçta 2 bin adet olan ürün çeşidini bugün 10 bine çıkaran Shuev'in istanbul'un prestijli caddelerinde mağazalarının açılması planlanıyor. Vılsonuna kadar yaklaşık olarak 800 bin adet ürün satılması ve 15 milyon lira ciroya ulaşılması hedefleniyor. Bilgin, şunları anlatıyor: "Yurtiçinde üretimi olan ve yerli üretimi desteleyecek ürün gruplarını da raflarımızda bulunduruyoruz. Denizli'den tekstil, Bodrum sanat atölyelerinden seramik, Balıkesir'den dekoratif ve bitkisel sabunlar, mutfakta kullanılan plastik, silikon ve cam ürünler ile yerel üretim yapan firmalardan cam ürünleri tedarik ediyoruz. Kahramanmaraş ve Güneydoğu Anadolu hattından bakır ürünlerini de portföyümüze katmayı planlıyoruz." Kişiye özel hediye Shuev, erkeklerin kadınları kapıda alışveriş poşetleri ile beklediği bir mağaza konsepti yaratmadığına da değinen Bilgin, "Erkekler de en az kadınlara kadar Shuev mağazalarında vakit geçiriyor. Ayrıca hediye alışkanlıklarında da köklü değişimler yapıyoruz. Mutfağa tencere - tava, vitrine bardak, masa üzerine şekerlikten daha fazlasının olduğunu ürün Türk tüketicisinin kendi evleri için mutfak ürünleri, hediye alırken de dekorasyon ürünlerini tercih ettiğini belirten Bilgin, "Mobilya, tekstil ve dekorasyon sektöründeki değişimleri takip ederek, bu dokuya uygun aksesuarları mağazalarımızda bulundurmaya gayret ediyoruz.  Genç nüfusun artması da ürün çeşitliliği etkiliyor. Gençlerin, retro, eskitilmiş ahşaplar, eğlenceli ve fonksiyonel ürün ihtiyaçlarına cevap verecek ürün temini yapıyoruz" diyor. 

çeşitlerimizle gösteriyoruz müşterilerimize.  Ayrıca kişiye özel hediye seçimine de fırsat veriyoruz" diye anlatıyor. 



Ekonomist