Genel

Sıcak havalar AVM'lerin cirosunu yüzde 10 artırdı!

Sıcak havadan bunalanlar hem vakit geçirmek hem de alışveriş yapmak için caddeler yerine serin AVM'leri tercih etti

Son 2 haftadır İstanbul'u etkisi altına alan bunaltıcı sıcak hava, alışveriş merkezlerine yaradı. Yaz tatiline çıkmadan önce alışverişini tamamlamak isteyen ya da hafta içinde vakit geçirmek için dışarı çıkanlar sıcak hava nedeniyle tercihlerini caddeler yerine alışveriş merkezlerinden yana kullanınca buralardaki ziyaretçi giriş sayıları yüzde 20, cirolar ise yüzde 10'a yakın arttı. Hafta sonunda deniz ya da havuz için şehre yakın merkezlere gidenler hafta içinde ise zamanlarını alışveriş merkezlerinde ya alışveriş yaparak ya da cafe'lere giderek değerlendirmeye başladı.

Özellikle çocuklu ailelerin tatile çıkan çocuklarıyla vakit geçirmek için AVM'leri tercih ettiği gözleniyor. Sıcak havalara son dönemde hem tatil hem de alışveriş için Türkiye'yi tercih eden Ortadoğulu turistler de eklenince geçmiş yıllarda yaz sezonunda işleri gerileyen AVM'lerde moraller yükseldi.

İstinyePark Genel Müdürü Hakan Kurt, yaz aylarında tatile gidilmesi nedeniyle normalde ziyaretçi sayılarında düşüş olmasına rağmen bu yıl artış yaşandığını belirtti. Son 10 günde İstinyePark'ın ziyaretçi sayısında yüzde 19'a varan artış olduğuna dikkat çeken Kurt, en yüksek artışın da hafta içinde yaşandığını ifade etti.

Araplar da eklendi

Cevahir Alışveriş Merkezi Pazarlama Direktörü Yusuf Esenkal ise hem ziyaretçi sayılarında yüzde 15'e varan artışa vurgu yaparken, AVM'de ciro artışının ise yüzde 6-9 arasında gerçekleştiğini açıkladı. "Hava sıcaklıklarının normalin üzerinde seyretmesi artışı tetikledi" diyen Esenkal, AVM bünyesinde yer alan Atlantis Eğlence Merkezi'nin de özellikle aileleriyle gelen Arap turistlerle, yaz tatilini şehirde geçiren Türk aileleri çekme anlamında etkili olduğunu belirtti.

31 metre çapındaki dev küresiyle hem günışığından yararlanma hem de sıcak havanın etkilerinden korunma sağlayan Palladium da dizaynının olumlu etkilerini hissetmiş. Palladium Genel Müdürü Semet Yolaç Canlıel, son 1 ay içinde ziyaretçi sayısını yüzde 20, ciroyu yüzde 12 artırdıklarını belirterek, "Aşırı sıcaklardan dolayı alışveriş yapmak için evden çıkmaya çekinen ama alışveriş ihtiyacı olanlar Palladium'a geldi. Son 1 aylık rakamlara baktığımızda AVM'ye giren kişi sayısı yüzde 20 artarak 800 bin ziyaretçiyi aştı. Bu da Palladium'un cirosuna yüzde 12'lik bir artış sağladı" dedi.

Araplar da alışveriş turunda

GalLeria'ya gelenlerin yüzde 90'ının alışveriş yaparak merkezden çıktığına dikkat çeken DATİ Yatırım Holding Genel Müdürü Ulvi Süvarioğlu, hava sıcaklığındaki yükselişin özellikle şehir merkezinde ve metro, otobüs durağı toplu ulaşım noktalarının bulunduğu AVM'lere giriş-çıkış sayısına etki yaptığını açıkladı. Galleria'nın konumunun farklı bir noktada olduğunu hatırlatan Süvarioğlu, "Bizim özellikle Arap müşterilerimiz bu dönemde ciddi bir alışveriş potansiyeli yarattı" dedi.
Hale Tüzün/Vatan