Sıfır otomobil sorunu bitiyor mu? Otomotiv devinden sıfır araç alacakları sevindirecek açıklama!
Pandemiden beri yaşanan çip krizi nedeniyle vatandaşın sıfır kilometre bir otomobil satın almak için aylarca beklemek zorunda kaldığı günler sona mı eriyor? Otomobilde artık eski dönemdeki gibi bayiye giden istediği aracı satın alabilecek mi? İşte otomotiv sektörünün en önemli isimlerinden biri müth
Yaklaşık 3 yıldır büyük sıkıntı haline gelen sıfır otomobil sorununda sona mı geliniyor? Dünya genelinde sektördeki krizle ilgili peş peşe üretim durdurma açıklamalarının aksine, Almanya’nın otomotiv devi Opel'den çok şaşırten bir açıklama geldi.
Habertürk’ten Yiğitcan Yıldız’a konuşan Opel Türkiye Genel Müdürü Emre Özocak, çip krizinin kendileri için artık bir sorun olmaktan çıktığını söyleyerek tüm dikkatler üzerine çekti.
“LİMANLAR DOLU OLDUĞU İÇİN ARAÇLAR FABRİKALARDA BEKLİYOR!”
Türkiye’de sıfır otomobil sorununun sürmesinin nedeninin çip krizi olmadığını vurgulayan Özocak, sorunun asıl sebebinin lojistik kaynaklı sorunlar olduğunu vurguladı.
“ÇİP KRİZİ BİZİM İÇİN BİTTİ!”
"Çip krizi bizim için bitti” diyen Özocak markaların aylardır üretimde hammadde sıkıntısı yaşamadığını ancak lojistik sorunları nedeniyle üretilen araçların fabrikada beklemek zorunda kaldığını söyledi. Limanlar dolu olmasından dolayı, fabrikadan çıkan otomobilleri gemiyle ile getirmekte sıkıntı yaşadıklarını vurgulayan Özocak, bunu aşmak için de, ek maliyetlere katlanarak araçları demiryolu ile getirmek gibi farklı çözümler üzerinde çalıştıklarını bildirdi.
“MÜŞTERİYİ GALERİCİ Mİ, SPOTÇU MU TAKİP EDİYORUZ!”
Özocak, Hazine ve Maliye Bakanlığı tarafından, 13 distribütör ve 257 bayi hakkında 260 bin sıfır kilometre aracın satış sürecine ilişkin başlattığı inceleme hakkında da, bunun kendileri açısından bir sorun olmadığını çünkü araç sattıkları müşteriyi takip ettiklerini vurguladı.
Araç geldiği anda müşteriye teslim edildiğini savunan Özocak, müşteriyi yakinen takip ettiklerini ve Mart ayından beri, ikili üçlü alım yapan müşteriler için sistemimlerine bir filtre koyduklarını söyledi.
Bu müşterilerin galerici ya da spotçu mu olduğunu takip ettiklerini bildiren Özocak, “Diğer yandan çoklu satışlarda ise bayilerimizi bir arayıp sorguluyoruz. biz araçların perakende müşterisine gitmesini istiyoruz” ifadelerini kullandı.