Ulaşım

Şile-Ağva otoyolu yapım çalışmalarında son durum!

Şile-Ağva arasını 22 kilometreye indirecek otoyolu çalışmaları hızla devam ediyor. 2013 yılının sonlarında ilk sondaj vurularak başlanan Şile-Ağva arası 40 kilometreden 22 kilometreye düşecek.

Şile-Ağva arasını 22 kilometreye indirecek otoyolu çalışmaları hızla devam ediyor. 2013 yılının sonlarında ilk sondaj vurularak başlanan Şile-Ağva-Kandıra Otoyolu '7 Tünel (2983m), 10 Viyadük (3400m), 3x3 Gidiş-Geliş ile Şile-Ağva arası 40 kilometreden 22 kilometreye düşecek. Çayırbaşı-Kabakoz arası 3 tünel Kabakoz-Akçakese arası 2 tünel İmrenli-Şuayipli arası 2 tünel olmak üzere toplamda 7 tünel, Çayırbaşı-Akçakese arası 3 viyadük Akçakese-Karacaköy arası 5 viyadük Karacaköy-Kurfallı arası 2 viyadük olmak üzere toplamda 10 viyadükle çalışmalar devam ediyor. Kabakoz-Akçakese tüneli 795 m uzunluğu ile projenin en uzun tüneli, Akçakese viyadüğü ise 42 m yükseklikle projenin en yüksek viyadüğü oluyor. Kuzey Marmara Otoyolu, tamamlandığında Şile-Kandıra arasında 11 köyden geçerek 8 adet kavşak çıkış noktası ile Şile-Ağva arası transit ulaşımı 20 dakikaya indirecek. Ağva'nın doğal yapısına zarar vermeyecek şekilde yapım çalışmaları süren otoyol sürüş güvenliği, sürüş konforu düşünülerek %3 meyille yapılıyor. Yolun tamamlanmasıyla Ağva rahat ve konforlu bir otoyola kavuşacak. 


DOĞAYA ZARAR VERMEDEN AĞVA-SİLE 20 DAKİKAYA, AĞVA-İSTANBUL1 SAATE İNECEK! 

Hemzemin otoyolu olarak imal edilmeyen yol, çevresel kaygılara uygun olarak yapılıyor. Hem doğaya zarar vermemek adına, hem de ulaşımı kısaltmak adına otoyol, 7 Tünel ve 10 Viyadük çalışması ile tamamlanacak. Bu sayede gerek orman korunmuş olacak gerekse hayvanların geçiş güzergahları tahrip edilmemiş olacak. Maliyeti artırma pahasına yapılan çalışmalarda amaç 'doğanın korunması ve yolun kaliteli hale getirilmesi. Ağva'yı Kuzey Marmara Otoyoluna ve İstanbul'a bağlayacak otoyolun, tünel açma ve viyadük çalışmaları hızla devam ediyor. Çalışmaların 2018 yılında tamamlanması hedefleniyor. 



Flashaber