23 / 12 / 2024

Silkar Turizm, 15 oteli Lykia World çatısı altında işletecek!

 Silkar Turizm, 15 oteli Lykia World çatısı altında işletecek!

Türk turizminin öncü şirketlerinden Silkar Turizm, radikal bir yemden yapılanma süreci başlattı. Sadece işletmeci olmayı hedefleyen; şirket, beş yıl içinde 15 farklı oteli Lykia World markası çatısı altında işletecek



Turizm sektörünün öncü şirketlerinden Silkar Turizm, bugüne kadar tanıdığımız yatırımcı kimliğinden uzaklaşma kararı aldı, iki yıl önce Kapadokya Logde Oteli Iş GYO’ya 6 milyon Euro’ya satan şirket, bundan sonraki süreçte de mevcut varlıklarını elinden çıkararak, sadece işletmecilik üzerine odaklanacak. Sahibi olduğu Lykia World Ölüdeniz ve Lykia Links Antalya otellerinin satışı için fonlarla görüşen, ancak şu anda net bir sonuca varamayan şirket, işletme kapsamında da önümüzdeki beş yıl içinde Lykia World markası altında 15 otel işletmeyi planlıyor.


Orta vadede bir GYO yapılanması da hedefleyen Silkar’da yönetim bazında da önemli değişimler planlanıyor. Avukat, mali müşavir ve mimarlardan oluşan bir grubu yönetici ortak formülüyle bünyelerine katmayı amaçladıklarını söyleyen Silkar Turizm Yönetim Kurulu Başkanı Atilla Silahtaroğlu, “Bir yandan GYO ortaklığı içinde sermaye piyasalarından para toplarken, bir yandan da emek piyasasında bir partnerlik modeli ile şirket kültürünü daha da

kökleştirmek istiyoruz” diyor.


Silkar, kurucusu Burhan Silahtaroğlu ile birlikte 1985 yılından beri turizmle iç içe olan bir şirket. Ancak dünya konjonktürünün getirdiği iş yapış şekilleri ve biraz da ekonomik kısır döngünün etkisiyle Silkar da bundan sonraki gelişme süreci için önemli bazı kararlar aldı. Bunlardan ilki şirketin yatırımlarından varlık bazında ayrışması.


Bunun ilk örneğini iki yıl önce Kapadokya’da bulunan Kapadokya Lodge otelini İŞ GYO’ya satarak başlatan şirket, bu otelin kiracısı olarak devam ediyor. Hedefte Ölüdeniz ve Antalya’daki iki oteli de bir fona devrederek, işin yatırımcı kısmından çıkmak var.

 

Atilla Silahtaroğlu, bugün artık işletme şirketleri ile varlık şirketlerinin birbirinden ayrıldığını söylüyor. Özellikle bu tür örneklerin yurtdışında çok fazla olduğunu söyleyen Silahtaroğlu, “Yurtdışında özellikle emeklilik fonları gayrimenkul alıp, sabit getiride gayrimenkul sahibi olmak istiyor. Böyle bir büyük bir fon varken, niye daha dinamik bir işletme şirketi fonlarını gayrimenkulün içine gömsün. Bahsettiğimiz gibi işin bir varlık tarafında olabilirsiniz, bir de işletmeci olabilirsiniz. Kararımızı verdik, işletme tarafında olacağız” diyor. 


Lykia World markasının gücüyle işletmeci tarafta daha etkin olmayı hedeflediklerini söyleyen Silahtaroğlu, “Bunu yaparken de assetlerin yani varlıkların ağırlığından mümkün olduğunca kurtulmaya çalışacağız” diyor.


İLK HEDEF ÖLÜDENİZ

Hedef gayrimenkul ağırlıklarından hafiflemek olunca da Silkar, bunun için fonlarla ve diğer şirketlerle görüşmelerini sürdürüyor. Ancak net bir sonuca henüz ulaşılamamış. ‘İlk önce hangi otelin satışı olabilir’ diye sorduğumuzda, Silahtaroğlu, Ölüdeniz yanıtını veriyor ve şöyle devam ediyor: “Ölüdeniz, yatırımını tamamlamış, bir Kapadokya Logde modeli. Ancak katma değer yaratmak isteyen yatırımcı profili de Lykia Links Antalya’ya uygun bir profil. Şu anda bizim netleştiğimiz bir şey yok. Ancak gelen giden fonlar oluyor.”


Silkar, Antalya'daki golf oteli için 120 milyon Euro’luk bir yatırım yaptı bundan 4 yıl önce. Otel Antalya’nın Denizyaka lokasyonunda açıldı. Yeni bir lokasyon açmanın sıkıntısıyla ilk 2 yıl doğru düzgün iş yapamadıklannı anlatan Silahtaroğlu, “Otel 120 milyon Euro’ya mal oldu. Kolay bir yatırım olmadı. 2008’den önce dünyada kredi imkanları çok rahattı. 2008 sonrasını kimse bilmiyordu. Bugün devletler sıkıntıda. Kreditörlerimiz de Silkar'ın işinin bu olduğunu, bütün varlığıyla bu işin içinde olduğunu, orta ve uzun vadede doğru işler yaptığını biliyor. Otelin sıkıntılan olabilir 2-3 yıl. Ama uzun vadede doğru bir yatırım” diyor.


Antalya’daki otel için Silahtaroğlu Ailesi çok önemli bir anlaşma da yaptı. Geçen hafta içerisinde Dünyanın En İyi 100 Golf Tesisi arasında gösterilen Lykia Links Antalya 2013’ten sonra dünya devi Club Med tarafından işletilecek. Şirket gayrimenkul ağırlığını azaltmayı hedeflerken, bir yandan da şirkete daha çok finansal akışı sağlayacak gelişmelere de fırsat sağlıyor. Silahtaroğlu, “Club Med bizimle görüşerek, nasıl da¬ha fazla kar sağlayacağını anlattı. Biz de bu işin Club Med ile daha yüksek bir çıtaya çıkacağına inandık” diyor. 


5 YILDA 15 OTEL

Lykia World, turizm sektörü için değerli bir marka. Özellikle aile konseptine odaklanan markayı, 5 yıl içinde 15 otelde kullanmak isteyen Silkar, iyi lokasyonlardaki otelleri de incelemeye aldı. Renove isteyen, ancak yönetimsel de bazı sıkıntılar içinde olduğu için kendini geliştiremeyen otellerin işletmelerine talip olduklarını söyleyen Silahtaroğlu, Lykia World markasıyla zinciri büyütmek istediklerini söylüyor.


Bu genişleme için Türkiye, Yunanistan ve Akdeniz çanağındaki ülkeleri hedefleyen şirket, öncelikle Türkiye’de büyümek istiyor. Silkar Turizm’in 15 otellik bir zincire dönüşmesi halinde 300 milyon Euro’luk bir ciroya ulaşması hedefleniyor. Şirketin bugünkü mevcut otellerinin cirosu ise 50 milyon Euro. 


Turizmde hisse ağırlığı Burhan Silahtaroğlu’nda

Silkar Holding, turizm dışında endüstriyel sanayi, otomotiv, madencilik, ticaret, imalat ve sigorta sektörlerinde de faaliyet gösteriyor. Holding, aralarında Burhan Silahtaroğlu’nun da bulunduğu 5 kardeş tarafından kurulmuş. Bu yapıda Burhan Silahtaroğlu’nun ve varislerinin yüzde 5 hissesi bulunuyor. Holding bünyesinde Taral Tarım Makine ve Aletleri AŞ, Karpa Sigorta, Türbosan Türba Makinalar Sanayi, Silkar Otomotiv, FMS Yapı Yönetim Teknolojileri, Endaş, SBM Silkar Baflçe Malzemeleri, Silkar Madencilik, Asil Tarım Ürünleri, Yaz Kozmetik şirketleri bulunuyor.


Silkar'ın en güçlü olduğu alanlardan biri de bilindiği gibi turizm. Holding’ten farklı bir konumda bulunan ve Lkyia World’u bünyesinde bulunduran Silkar Turizm hisselerinin yüzde 95’i Burhan Silahtaroğlu’na ait.


“ŞİRKETE YÖNETİCİ ORTAK MODELİ GELECEK”

Hem işletme modeline geçmek, hem de hedeflenen GYO formülüne odaklanmak, güçlü bir yönetim gereksinimini de beraberinde getiriyor. Silkar bir aile şirketi ancak kurumsallaşma yolunda önemli bir mesafe de kat etmiş bir şirket. Şirkette görev yapan CEO ve yönetimde 5 farklı departman var. Ancak Atilla Silahtaroğlu, bunların da ötesinde şirket yönetiminde bambaşka bir değişimden söz ediyor. Silkar’ın yeni hedefinde yönetime yönetici ortak almak var. Silahtaroğlu, yeni gelişmeyi şöyle özetliyor: "Avukatlar, mali müşavirler ve mimarlardan oluşan partnerlik modeli içinde özellikle üst düzey yöneticilerin işletmeye ortak olması ve işletmeyi daha kurumsallaştırması modelini de geliştirmek istiyoruz. Bir yandan GYO ortaklığı içinde sermaye piyasalarından para toplarken, bir yandan da emek piyasasında da bir partnerlik modeli ile şirket kültürünü daha da kökleştirmek istiyoruz."

Ekonomist/Özge Yavuz



Geri Dön