Silverline Ankastre 2017'de 100 ülkeye ulaşmayı hedefliyor!
Bu yıl 20’nci yılını kutlayan Silverline Ankastre, ihracat atağına kalktı. 60 ülkeye ihracat yapan şirketin yeni hedefi Çin pazarı.Mehmet Ayşegül Çin’e de Silverline markasıyla gireceklerinin altını çizdi.
Pazarlama Direktörü Mehmet Aygül, 2013’te 48.5 milyon dolarlık ihracat yaptıklarını belirterek, 2017’de ihracatta 100 ülkeye ulaşmayı planladıklarını ifade etti.
Bu yıl Çin ve Kanada pazarını hedeflediklerini belirten Aygül, bölge ile ilgili tüm alt yapı çalışmalarını tamamlayarak dünyanın üretim üssü olarak bilinen Çin pazarında etkin rol almayı planladıklarını söyledi.
30 ülkede kendi markasıyla satış yaptıklarını belirten Aygül, Çin’e de Silverline markasıyla gireceklerinin altını çizdi.
Çin pazarında standartların farklı olduğunu dile getiren Aygül şunları söyledi:
İhracatta Rusya önde
“Davlumbazda görmediğimiz ürünler var. Mesela filtreden ziyade yağı bir yerde biriktiren davlumbaz tipleri bulunuyor. Ama bunlar sorun değil. Amerika da çok zorlayıcı bir pazardı çünkü, çok ağır standartları vardı. Mesela davlumbazın içi öyle tasarlanmalı ki içine evcil hayvan girememeli, ona göre kilit yapılmalı gibi standartları var. Biz bunları aştık ve Amerika’ya ihracat yapıyoruz.”
Almanya’da davlumbazda yüzde 12 paylarının olduğunu kaydeden Aygül, en çok ihracatı Rusya’ya yaptıklarını belirtti.
Fas’ta yüzde 12’lik pazar payına sahip
Silverline Ankastre Genel Müdür Yardımcısı Selim Aksu, “Gerek üretim gerekse satış pazarlamada yeni bir yapılanmaya girdik. Özellikle Avrupa’da yaşanan ekonomik krizi fırsata çevirerek ihracat atağı gerçekleştirdik” dedi.
Latin Amerika, Asya ve Uzakdoğu gibi gelişmekte olan pazarlara ağırlık verdiklerini anlatan Aksu, “Örneğin Afrika’ya açılan önemli bir kapı olması dolayısıyla Fas’ta güçlü bir yapılanma süreci başlattık ve yüzde 12 paya ulaştık” diye konuştu.
Milliyet