AVM

Sinan Öncel'den AVM'lerde maliyetleri düşürecek geçici vergi düzenlemesi  talebi!

Birleşmiş Markalar Derneği (BMD) Başkanı Sinan Öncel, AVM sektörüne yönelik hedefleri ve beklentileri açıkladı.

Türkiye'nin önemli 423 markasını bünyesinde barındıran ve BMD anketleri ile beraber perakende sektörüne yön vermeye devam ediyor. 

Anadolu Ajansı'nda yer alan habere göre; BMD'den, anket sonuçlarına yönelik yapılan yazılı açıklamada, Haziran ayı anketine göre, salgının başladığı Mart 2020’den itibaren sıkıntılı süreçten geçen markaların, geçen ay ilk kez rahat bir dönem yaşadığı ifade edildi. Açıklamada, pazar günlerinin kapalı olmasına karşın markaların önemli bir kısmının Haziran'da 2019'dan daha fazla ciro kazandığı açıklandı.

Açıklamada görüşlerini aktaran  BMD Başkanı Sinan Öncel, 2019 cirosunu geçme oranının AVM mağazalarında yüzde 69, caddelerde ise yüzde 65 olduğunu ifade edildi.

 

AVM ve caddelerde her 5 mağazadan birinin 2019 cirosunun yüzde 150’e geldiğini vurgulayan Öncel, pazar günlerinin kapalı olmasına karşın Haziran cirolarında ortaya çıkan bu artışın markalar ve perakende sektörü için oldukça destekleyici olduğunu dile getirdi.

Öncel, şunları açıkladı:

"Yurt dışından gelecek turist sayısına paralel olarak önümüzdeki üç ay boyunca alışverişte canlılığın devam edeceğini tahmin ediyoruz. Burada bir konuyu atlamamalıyız. TÜİK verilerine göre Haziran 2019’dan bugüne kadar TÜFE yüzde 30 arttı. TÜFE’yi hesaba kattığımızda reel olarak henüz 2019 düzeyine ulaşamadığımız görülüyor. Ayrıca cirolar artmakla birlikte markalarımızın adet satışları da 2019’a göre ortalama yüzde 20 geride bulunuyor. Biz her şeye rağmen gelişmelere olumlu tarafından bakmaya ve salgın döneminin hasarını hızla onarmaya odaklanmak istiyoruz. Ancak ham madde, navlun ve enerji maliyetlerindeki artış her geçen gün daha fazla moral bozucu bir noktaya doğru gidiyor. Haziran verilerine göre ÜFE ile TÜFE arasındaki fark 25 puana çıktı. Mevcut piyasa beklentileri nedeniyle fiyatlara yansıtamadığımız maliyet farkını biz üstlenmek durumunda kalıyoruz. Bu sürdürülebilir bir durum değil. Eninde sonunda fiyatlara yansıyacağı için enflasyonu olumsuz yönde etkileyecek. Bu nedenle özellikle kritik sektörlerde geçici süreyle de olsa ham madde ve navlun maliyetlerini düşürecek vergi düzenlemelerinin gerektiğine inanıyoruz. Bu konudaki önerilerimizi ilgili bakanlıklarımızla da paylaşıyoruz."



Haziran ayı itibarıyla BMD üyesi markaların yaklaşık yarısının toplam cirolarının en az yüzde 15’ini e-ticaretten gerçekleştiğini aktaran Öncel, "Bu sonuç bize salgın döneminde e-ticaretteki sıçramanın kalıcı olduğunu gösteriyor. AVM’lerdeki ortak alan giderleri ve yüksek kiralı mağazalardan bir defaya mahsus tazminatsız çıkış konularında da markaların düzenleme beklentisi devam ediyor." şeklinde konuştu.

AVM'ler yaşam alanına dönüşüyor!