GYO

Sinpaş GYO, 2015'i hasat yılı ilan etti!

Sinpaş GYO Genel Müdürü Seba Gacemer, 2014 Nisan ayından bugüne kadar 860 milyon TL değerinde bin 850 konutun ön satışı ile lansmanını yaptıklarını ve 2015 yılını hasat yılı ilan ettiklerini belirtti.

SİNPAŞ GYO'nun halka arzından bu yana geliştirilen konut sayısının 10 bin 500'e ulaştığını ifade eden Gacemer, bu projelerin toplam değerinin ise 4 milyar 300 milyon TL olduğunu söyledi. 

Gacemer, 2015 yılını hasat yılı ilan ettiklerini belirterek, yeni yılda satışa sunacakları projelerle 2 bin 600 konut ve 1 milyar 430 milyon TL'lik bir değer oluşturacaklarına vurgu yaptı. 2014 yılının Sinpaş'ın kuruluşunun 40'ıncı yılı olduğunu kaydeden Gacemer, "2014 yılı bizim için çok özel bir sene. Hem 40'ıncı yılımızı kutluyoruz hem de ayağımızı gaz pedalından hiç çekmeden büyüme ivmemizi sürdürüyoruz. 

40'ıncı yılımızda Sinpaş Holding kararıyla 10 yeni proje hedefi koyuldu ve 40'ıncı yıla özel fırsatlarla, Sinpaş sitelerinde yaşamak isteyen ailelere olabildiğince ulaşılabilir imkanlar oluşturduk" diye konuştu. 2014 yılının Ocak ayında bir yönetim değişikliği ile Sinpaş GYO'ya genel müdür olduğunu anlatan Gacemer, sözlerine şöyle devam etti: "Daha öncede uzun yıllar Sinpaş GYO'da genel müdür yardımcılığı ve bir Sinpaş iştiraki olan Eviya Gayrimenkul Geliştirme ve Yatırım AŞ'de de genel müdürlük yaptım. Sinpaş GYO'da bir taraftan yeniden yapılanma sürecini başlattık, hem de Sinpaş markasının 40'ıncı yılı nedeniyle heyecanla yeni projeler hazırlamaya başladık. 


Bir bakıma 'Verimlilik Yılı-Projeler Yılı' olarak ilan ettik. Maliyetlerimizi azaltan ancak kaliteli iş çıkarma potansiyelimizi yükselten bir model geliştirerek organizasyon şemamızı yeniden düzenledik. Son derece tecrübeli ve kıdemli ekiplerimizle yeni iş modelimizle oldukça yoğun çalıştık. Bir taraftan tasarladık, bir taraftan da tasarımı tamamlanan projelerin satış ofislerini kurduk ve satışa sunduk. Sonuçları da çok geçmeden görmeye başladık. 2014 sonu itibariyle bin 400 konut satışı ve 700 milyon TL'lik bir ciro beklentimiz var. Geçen yıla göre ciroda 115 milyon TL ile yüzde 20 artış hedefliyoruz." 60 bin kişiye ulaşılıyor Sinpaş'ın farklı bir çizgisi olduğunu kaydeden Gacemer, "İşimiz aslında yaşam mühendisliği. 

Müşteriler, yaptığımız projelerde yaşadıkça bize daha çok bağlanırlar, alım aşamasında fark edemedikleri ayrıntıları görür ve takdir ederler. Müşterilerimiz ve onların yakın çevresiyle birlikte 50-60 bin kişiye ulaşabildiğimizi görüyoruz ve bu rakam her geçen gün giderek büyüyor" dedi. 


Ağırlıklı olarak orta üst ve üst gelir grubuna yönelik projeler geliştirdiklerini belirten Gacemer, projeyi geliştirirken hayal güçlerini kullandıklarına dikkat çekti. Gacemer, "Lokasyona, bölgenin iklimine, arazinin topoğrafyasına kadar birçok detaya dikkat ediyoruz. Ve en önemlisi... Hedef kitlemiz bu projede ne ister, nasıl bir yaşam tasarlamalıyız, nelere ihtiyaçları olacak, aileler gelecekse çocuklar için ne gibi sosyal imkanlar sağlamalıyız, alışılmışın dışında farklı neler sunabiliriz; gibi yüzlerce sorunun cevabını çıkartmadan projeye başlamıyoruz" diye konuştu. 


Yabancılara düzenleme bekleniyor Gacemer, yabancıların özellikle istanbul'da yaşamak veya yatırım yapmak için konut satın aldığını dile getirerek, istanbul'daki hayatın onlar için muhteşem bir hayat olduğunu belirtti. 


Ülkemizde yabancıya satışın polemik konusu yapılmaya devam ettiğini aktaran Gacemer, sözlerine şöyle devam etti: "AVM'ler bugün yabancılarla dolup taşıyor. Bunu ekonomiye katkı olarak görüyoruz. 

Hayatımıza doğru adapte etmeye bakmak lazım. Bu kişinin çocuğu da burada yaşayabilsin, sağlık hizmetlerinden faydalanabilsin... Hükümetin bu konudaki gelişimin önünü açması mütekabiliyet yasası için çok iyi bir başlangıçtı. Beraberinde ilgili düzenlemeleri de bir an önce tamamlarsak sadece İstanbul ve tatil bölgeleri değil, her birinde ayrı güzellikler sunan Anadolu şehirleri de bundan payını alacaktır." yacağını ifade ederek, gelecek 1,5 yılda satacak ürüne sahip oldukları bilgisini verdi. "Gemlik" tipi sofralık zeytinde dünyada rakipsiz olduklarını belirten Asa, birliğin son 4 yılda ihracatını gitgide artırdığını vurguladı. Asa, şunları kaydetti: "2010 yılında 18 ülkeye ihracat yaparken bugün itibarıyla ihracat yaptığımız ülke sayısını 47'ye çıkarmış durumdayız. Gerçekten güzel bir artış yaşandı. Önemli olan pazara girmektir. 

Pazara girdikten sonra arkası geliyor. 2010 yılının öncesinde ortalama yıl bazındaki ihracat miktarımız 13 milyon dolar seviyesindeyken Marmarabirlik, ihracatını son yıllarda ortalama 23 milyon dolar seviyesine yükseltmiştir. Bu da tabii ki Marmarabirlik'e çok büyük katkı sağlamaktadır." "MB" markası yurtdışında da büyüyecek Birliğin yeni markası "MB"nin lansmanını kısa süre önce yaptıklarını hatırlatan Asa, bu ürünün Türkiye genelindeki pazarlamasının Koç Grubu şirketlerinden Düzey Pazarlama tarafından gerçekleştirileceğini belirtti. 


Hidamet Asa, yeni markanın yurtdışında da büyümesini amaçladıklarını dile getirerek, "Esas amacımız; ingilizce çağrışımı olduğu için 'MB' markasının yurtdışında bayilik yapılanmasını da hedeflemekteyiz. Kısacası Marmarabirlik markasının dışında ikinci bir markayı yurtdışında da yaratmak istiyoruz. 

Marmarabirlik'in kendi markasıyla yarışır bir duruma gelmesini hedefliyoruz" ifadesini kullandı. 

Gemlik, Mudanya, Erdek, Orhangazi, iznik, Edincik, Mürefte ve Marmara Adası'nda kooperatifleri ve 32 bin ortağı bulunan Marmarabirlik, Bursa-Başköy'deki entegre tesislerinde sofralık zeytin, yağı ve ezmesini üretiyor. 

Ticari Hayat