Sektörel

Sinpaş GYO, geçen süreçte sürdürülebilir başarıya odaklandı!

Markalı konut sektörünün ilk temsilcilerinden olan ve sektörde 40'ıncı yılma girmeye hazırlanan Sinpaş, marka olmanın sırrı işe değer katmakta buldu. Sinpaş GYO, geçen süreçte sürdürülebilir başarıya odaklandı...


Markalı konut sektörünün ilk temsilcilerinden olan ve sektörde 40'ıncı yılma girmeye hazırlanan Sinpaş, marka olmanın sırrı işe değer katmakta buldu. Şirketin icra kurulu başkam Ömer Faruk Çelik, "Müşteri beklentilerini iyi analiz etmemiz, projelerimizle f arklı konseptlere öncülük etmemiz ve mimari tasarımdaki titizliğimiz bizi sektörde farklı kılıyor" diyor. 


Gayrimenkul sektöründe 40'ıncı yıla girmeye hazırlanan ve Türkiye'nin ilk temalı konut üreticilerinden biri olan Sinpaş GYO, geçen süreçte 'sürdürülebilir' başarıya odaklandı. Markalaşmanın değer katmaktan geçtiğini söyleyen şirketin İcra Kurulu Başkanı Ömer Faruk Çelik, "Müşteri beklentilerini iyi analiz etmemiz, projelerimizle farklı konseptlere öncülük etmemiz ve mimari tasarımdaki titizliğimiz bizi sektörde farklı kılıyor. Markamızı güçlü kılan ise, sadece farklı olmak değil, müşterilerimize ve projelerimizin geliştiği bölgeye sürdürülebilir biçimde değer katmak" diyor. 


Şirketin bu vizyonla 2010 yılından bu yana, saüş adedi ve ciroda hep büyüme kaydettiğini de belirten Çelik, yüzde 49 halka açıklık oranı ile İMKB'de işlem gören şirketin aktif büyüklüğünün 2012 itibarıyla 2 milyar 94 milyon TL'ye ulaştığını söylüyor. 


KÖKLERİ ANKARA'YA UZANIYOR 

Türkiye'nin markalı konut üretiminde öncü ismi olan Sinpaş'ın kökleri Ankara'ya uzanıyor. Sinpaş Yapı Endüstrisi ve Ticaret A.Ş. adıyla Ankara'da 1974 yılında inşaat mühendisi Avni Çelik tarafından kurulan Sinpaş Grubu, 2007 yılında yeniden yapılanmaya giderek konut projeleri geliştirme işini Sinpaş GYO çatısı altında toplar. 


Bu yapılanmanın beraberinde sağlam fınansal yapı ve yetkin yönetim kadrosu oluşturma sürecini de getirdiğini anlatan Çelik, "Üstlendiğimiz en önemli vizyon, hissedarlar ve iş ortaklan için sürekli değer yaratma prensibiyle hareket ederek Türkiye'nin kentsel dönüşüm sürecine katkı sağlama ve yüksek yaşam kalitesi ve yaürım değeri sunan, özgün konseptlerde gayrimenkul projelerini hayata geçirmek' oldu. 


Bu bağlamda, İstanbul, Ankara ve Bursa'da başlatüğımız temalı konut projeleri ile uygun koşullarda, nitelikli yaşam alanları sunmayı ana hedeflerimizden biri olarak benimsedik. Örneğin, bu projelerden biri olan Bosphorus City ile Küçııkçekmece'de İstanbul'a ikinci bir Boğaz kazandırdık. Şehircilik anlamında kente değer katacak projelere yatırım yapıyoruz ve yatırım yaptığımız bölgelerin gelişimi ve iyileşmesi için çalışıyoruz" diye anlatıyor. 


5 BİN AİLEYE ULAŞTI 


Grup olarak Türkiye'de konut anlayışını değiştirdiklerine de değinen Çelik, sektöre bu bakımdan önderlik ettiklerini söylüyor. Küçükçekmece-Halkalı'da Bosphorus City, Sancaktepe'de Lagün ve Aquacity 2010, Bursa'da Bursa Modern projelerini tamamladıklarını anlatan Çelik, yılsonunda bitirecekleri projelerle ilgili ise şunları söylüyor: "Bosphorus City projesinin yanındaki arazide başlattığımız ve ikinci etabı teslim edilen İstanbul Saraylan projemizi yılsonunda, Ankara'daki İncek Life projemizi ise gelecek yıl tamamlamayı planlıyoruz. Sinpaş GYO olarak, bugüne kadar 5 bini aşkın aileyi ev sahibi yaptık. Önümüzdeki 5 yılda ise 13 bin 500 adet konut üretimiyle 30 bin kişinin Sinpaş GYO ailesine kaülmasmı hedefliyoruz.


 6 BİN KONUT İNŞAA EDECEK 


Türkiye'nin markalı ve temalı ilk konut üreticisi olarak, son beş yıldır her yıl yaklaşık bin 500 aileyi ev sahibi yaptıklarını dile getiren Çelik, satıştakilerin yanı sıra arsa ve arazi geliştirme süreci devam eden projelerle birlikte toplam 1 milyon 106 bin 223 metrekarelik büyüklüğe sahip olduklarını söylüyor. 


Bu portföyün 312 bin 358 metrekarelik kısmını bu yıl saüşa sunacaklarını kaydeden Çelik, geliştirdikleri arsalara 6 bin 51 konut inşa edeceklerini belirtiyor ve ekliyor: "Böylece konut portföyümüz 9 bini aşacak. Bosphorus City, Lagün, Bursa Modern ve Aqua City 2010 projelerimizde yaşam keyifle sürerken, İstanbul Sarayları'nın inşaatının %90'ını tamamladık. Ankara İncek Life projelemizin ise inşaatına devam ediyoruz. İncek Life'ı 2014 yılında tamamlayıp teslim edeceğiz." 


HEDEF EN AZ YÜZDE 15 BÜYÜME 


Sinpaş GYO olarak her yıl bir önceki yıla oranla yüzde 15-20 oranında büyüme hedeflediklerini ifade eden Ömer Faruk Çelik, başarıyı 'sürdüıüleMüşteri odaklı proje üretiyor Marka stratejisiyle ilgili de bilgi veren Çelik, ailelerin ev beklentilerini ve ihtiyaçlarını analiz ederek projelendirmeye gittiklerini anlatıyor. Ev sahiplerinin yaşam konforuna odaklandıklarını söyleyen Çelik, şunları söylüyor: "Marka stratejimizin merkezinde yer alan 'müşteri odaklılık' kavramı, sadece müşterilerimiz evini alana kadar olan süreci kapsamıyor. 'Müşteri İlişkileri Yönetimi' adıyla hizmet veren birimimiz, müşterilere evlerinin anahtarlarını aldıklarında başlayıp evlerinde yaşadıkları süre boyunca sürecek bütün ihtiyaçlarına anında ve kesintisiz biçimde cevap veriyor. Yani müşterilerimizin evlerinde mutlu ve keyifli bir yaşam sürmelerini sağlamak adına tüm enerjimiz ve gücümüzle çalışıyoruz." bilir' kılma stratejisiyle 2013 yılında yeni ve bulunduğu bölgeye değer katan projelere başlayacaklarını açıklıyor. Çelik, yenilikler arasında; Sinpaş GYO kalitesini şehir merkezine taşınacağı Bomonti Time, Ankara'da The First Çankaya ve İncek Life'a komşu parselde yer alan yeni bir proje ile Eviya Gayrimenkul şirketiyle Halkalı arazisinde başlatacakları projeleri sayıyor. 



Sibel Atik/ EKONOMİST