Konut

Sinpaş Mobilya krizi özgün tasarımla aştı!

Tahir Gürhan, insanların yaşam ortamlarında banyo ve mutfağa daha çok önem vermeye başladığını söyledi

Mutfak ve banyo mobilyaları sektöründe faaliyet gösteren Sinpaş Grubunun Mobilya Grup Başkanı Tahir Gürhan, insanların yaşam ortamlarında banyo ve mutfağa daha çok önem vermeye başladığını söyledi.

Sinpaş iştiraklerinden Vanucci'nin, Türkiye genelinde açtığı 19 bayi ile banyo ve mutfak mobilyalarında özgün tasarımları insanlarla buluşturduğunu kaydeden Sinpaş Grubu Mobilya Grup Başkanı Tahir Gürhan, AA muhabirine yaptığı açıklamada, tamamen yerli tasarımcılar ile çalıştıklarını ve bunun önemli getirisinin olduğunu belirtti.

Piyasadaki banyo ve mutfak mobilyalarının bir çoğunun görsellik açısından benzerlik taşıdığına dikkati çeken Gürhan, şöyle devam etti: "Özellikle banyo mobilyalarında firmamız tarafından yapılan ürünler, tasarımcının tamamen kendi görüşünü yansıtıyor. Tasarımlar, ihtiyaçtan yola çıkarak üretiliyor. Çünkü banyo dolabı dendiği zaman artık piyasada hepsi aynı, beyaz ve lake renklerinden oluşuyor. İnsanlar yaşam ortamlarında banyo ve mutfağa daha çok önem vermeye başladılar. Biz de özgün tasarımlarımızla insanların bu isteklerini karşılama gayreti içerisindeyiz."

Vanucci'nin İtalyan sanıldığını, aslında Türk firması olduğunu kaydeden Gürhan, "İmalatımız İstanbul'da ve yaklaşık 200 kişi çalışıyor. Dünyanın en son teknolojisi ile donatılmış makineleriyle üretim yapılıyor. Çok seçkin mühendis ve mimarlarımız var. Özellikle tasarım konusunda bir hayli iddialıyız. Tasarımlarımızı tamamen yerli tasarımcılar gerçekleştiriyor. Çok sayıda tasarımın arasından seçim yaparak imalat gerçekleştiriyoruz. Dünya genelinde katıldığımız fuar ve bazı etkinliklerde çok beğeni toplayan tasarılarımız oldu" dedi.

ÖZGÜN TASARIM, KRİZDEN ETKİLENMEDİ
Mutfak ve banyo dolapları sektöründe markalaşma sürecinde olduklarını ifade eden Gürhan, yerli ve özgün tasarımlarla, kriz döneminde etkilenmediklerini söyledi.

Bir süre önce KDV oranlarındaki düşüşün piyasayı hareketlendirdiğini belirten Gürhan, şöyle devam etti:
"Firma olarak kriz bizi çok etkilemedi. Bizim özgün projelerimiz var. Fabrika olarak 2008 yılına oranla ciromuzda azalma yok, artış var. Tabi bunda kendi projelerimizin faydası var. Şu sıralar KDV oranlarındaki düşüş piyasaya bir hareket getirdi. Fakat perakende olarak yine bir durgunluk var. Ancak, bunun geçeceğine inanıyoruz. Türkiye'nin hakikaten yıllardır kovaladığı ve yakaladığı bir hız var. Türkiye dünyada parlayan bir yıldız olmaya aday. İçerdeki ekonomik sıkıntılar aşılışırsa Türkiye'nin önünü çok açık görüyoruz."
AA