İhale

Sirkeci-Harem arası Ekim'den itibaren 8 dakika!

İstanbul Büyükşehir Belediyesi İDO'nun Tuzla'da inşa ettirdiği 4 yeni nesil arabalı vapurdan ilki olan "Suhulet" törenle denize indirildi. Ekim ayında hizmete girecek arabalı vapur, Sirkeci-Harem arasını 25 dakikadan 8 dakikaya indirecek.

İstanbul Büyükşehir Belediyesi'nin Şirketlerinden İstanbul Deniz Otobüsleri A.Ş'nin (İDO) Tuzla Çeksan Tersanesi'nde inşa ettirdiği 4 yeni nesil arabalı vapurdan ilki olan "Suhulet", düzenlenen törenle denize indirildi. 1872 yılında hizmete konulan ilk arabalı vapur olan "Suhulet"in adı konulan yeni nesil arabalı vapur Sirkeci-Harem arasını 25 dakikadan 8 dakikaya indirecek.

Tuzla'daki Çeksan Tersanesi'nde düzenlenen törende konuşan İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanı Kadir Topbaş, İstanbul'un ulaşım sorununu çözmek için attıkları önemli adımlar kapsamında deniz ulaşımının toplu ulaşım içindeki payını yüzde 3'ten yüzde 10'a çıkardıklarını, yüzde 7 olan raylı sistemin payını artırmak için çok büyük yatırımlar yaptıklarını söyledi. Karayolunda bir rekora imza atarak 3.5 yılda 126 kavşak tamamladıklarının altını çizen Kadir Topbaş, 60 kavşağın da inşaatının devam ettiğini kaydetti.

İstanbul'un ulaşımını Marmara Bölgesi ölçeğinde düzenleyen Ulaşım Master Planı'nı tamamladıklarını ve bu plan çerçevesinde 2012 yılında raylı sistemlerin 250 kilometreye ulaşarak erişilebilirliğin sağlanacağını vurgulayan Başkan Topbaş, raylı sistemlerde nihai hedef olan 562 kilometreye ulaşıldığında ise, şehrin her tarafında metronun etkin bir şekilde kullanılacağını ifade etti.

Deniz ulaşımında 3 yılda yolcu sayısını yüzde 50 artırdıklarını, böylece günlük 250 bin olan yolcu sayısının 430 bine çıktığını belirten Topbaş, bu oranın yeni gemilerin hizmete girmesiyle önümüzdeki dönemde daha da artacağını dile getirdi. Ulaşım yatırımlarındaki öngörülen hedefi yakalamak için 2012 yılına kadar 22,5 milyar YTL'lik yatırım yapacaklarını hatırlatan Büyükşehir Belediye Başkanı Kadir Topbaş, "İstanbul'da ulaşım konusunda atılan adımlar gelecek adına umut verici. Artık problem yaşanmayacak. Artık kentte etkin ulaşımı sağlamak için başlattığımız şantiyeleri takip ediyoruz" diye konuştu.

İnşaatı devam eden tünel yollardan birisini yılsonuna doğru açacaklarını, 6 tanesinin ihalesini daha yaparak tünel yol sayısını 33'e çıkaracaklarını kaydeden Başkan Kadir Topbaş, Türk mühendisleri tarafından üretilen, "Suhulet" isimli arabalı vapuru denize indirdiklerine dikkat çekerek, yapımı devam eden diğer 3 arabalı vapurun da periyotlar halinde İstanbulluların hizmetine sokulacağını söyledi. Başkan Topbaş, arabalı vapurun iç dizaynının yapılmasının ardından Ekim ayında hizmete gireceğini de sözlerine ekledi.

İDO Genel Müdürü Ahmet Paksoy da arabalı vapurun Türk tersanesinde, Türk mühendis ve işçiler tarafından üretildiğini, Harem-Sirkeci arasında çalışacak vapurun İstanbullulara hızlı, güvenli ve konforlu bir ulaşım hizmeti sunacağını ifade etti. Çeksan Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı Başaran Bayrak ise, şu an inşa aşamasında olan ikinci arabalı vapurun 2,5 ay sonra, kalan 2'sinin de 3'er aylık periyotlarla denize indirileceğini belirtti.

Törende konuşmaların ardından Başaran Bayrak Başkan Kadir Topbaş'a ilk arabalı vapur ''Suhulet''in yağlı boya tablosu ile bir plaket takdim etti. Başkan Topbaş da ilk arabalı vapur olan ''Suhulet''i hatırladığını ve bindiğini söyledi. Daha sonra Kadir Topbaş ve beraberindekiler kurdeleyi keserek arabalı vapuru denize indirdi.

1872 yılında hizmete konulan ilk arabalı vapur olan ''Suhulet''in adı konulan yeni nesil arabalı vapur, 80 araç, 612 yolcu kapasiteli... 12,5 deniz mili hıza sahip, manevra kabiliyeti yüksek yeni arabalı vapur, 25 dakika olan Harem-Sirkeci arasını modern yüzü ve son teknoloji teknik donanımıyla 8 dakikaya indirecek. Boyu 73,20 metre, genişliği 18,40 metre olan 4 arabalı vapurun toplam maliyeti 42,7 milyon dolar.

Suhulet, açık ve kapalı mekanlarındaki panoramik seyir konforuyla da yolcularına benzersiz bir Boğaz keyfi sunuyor. Geminin kullanım alanları, fiziksel engellilerin ihtiyaçları da dikkate alınarak düzenleniyor. Geniş koridor aralıkları, özel asansör ve yer kaplamasının yanı sıra görme engellilere dönük uyarı levhaları, Suhulet'de yer verilen özel uygulamalardan bazıları. Bir bölümü Bank of Tokyo ile yapılan 36 milyon dolarlık finansman kredisi ile tamamlanan "Suhulet" ile birlikte İDO filosuna katılacak 4 yeni nesil araba vapuruyla, Sirkeci-Harem arasında günlük yolcu ve araç taşıma kapasitesi 4 katına çıkarılacak. Şu anda 33 hatta 82 noktaya hizmet götüren İDO 97 gemi ve 82 iskeleyle dünyanın en büyük araç ve yolcu taşımacılık şirketi.