Ekonomi

Şirketlerin enflasyon oyunu: Shrinkflasyon!

Tüketiciyi ürkütmeden nasıl fiyat artırımı yaparsınız? Şirketler yüksek enflasyondan korunmaya çalışırken, aynı zamanda müşteri kaybetmemek için uygulanan “Shrinkflasyon” bir çeşit gizli enflasyondur. Bazıları buna vurgunculuk derken, bazıları gerekli bir tedbir diyor. İşte detaylar… Alım gücü zayıflarken, vatandaş uygun fiyatlı ürünleri tercih ediyor

Son zamanlarda, gıda ürünlerinde, hizmet sektöründe, eğlence sektöründe ve daha birçok yerde fiyat artışı dur durak bilmiyor. Alım gücü zayıflarken, vatandaş uygun fiyatlı ürünleri tercih ediyor. Ama bilmediği bir şey var. 3 ay önce aldığı ürünle, bugün aldığı ürün aynı fiyatta olsa bile kalitesi, miktarı, gramajı aynı değildir.

İşletmeler tarafından görülmesi istenmeyen bir enflasyon. Tuvalet kağıdından yoğurda, kahveden mısır cipsine kadar üreticiler, fiyatları aynı tutarak paket boyutlarını sessizce küçültüyorlar. Buna "shrinkflasyon" deniyor ve dünya çapında yaygınlaşıyor.

Tüketici aynı paraya aynı ürünü alıyorum zannederken bir nevi kazıklanıyor. Ki bu sadece paketlenmiş gıdaya has bir durum değil. Aldığınız hizmetin kalitesi de gitgide azalıyor ve siz farkında değilsiniz.

Fiyatlar düşüşe geçti! Altın bileziği olanlar dikkat! 14,18 ve 22 ayar altın bilezik fiyatlarında güncel fiyatlar!

Çiftçiler dikkat! Düşük faizli kredinin süresi uzatıldı!

Rekor üstüne rekor kırılıyor! Emekli promosyonunda yeni zirve 15 bin TL! Ziraat Bankası, Halkbank, Vakıfbank...