Konut

Siteler hizmette sınır tanımıyor!

Kentleşmenin yaygınlaşmasıyla birlikte birden fazla apartmandan oluşan sitelerde yönetim anlayışı da değişiyor.

Birbiri ardına inşa edilen büyük sitelerde geleneksel yöneticilerin yerini profesyonel yöneticiler alıyor. Müşteri memnuniyetini ön plana alan site yönetimleri daire sakinlerine hayatlarını kolaylaştırıcı imkanlar sunuyor. Kiptaş ve TOKİ'ye ait 70 bine yakın konutun site yönetimini yapan Boğaziçi Konut A.Ş bazı sitelerde daire sakinlerine 24 saat özel ambulans, indirimli internet, ücretsiz çilingir ve cam değiştirme hizmetlerini sunuyor. Boğaziçi Konut A.Ş. Genel Müdürü İlhan Kartal, müşteri memnuniyetinden yola çıkarak site sakinlerinin mutluluğunu hedeflediklerini eğitimli personelle profesyonel anlamda hizmet verdiklerini belirtiyor.

1997 yılında kurulan Boğaziçi Konut önce Kiptaş'ın 10 bine yakın konutun bulunduğu Başakşehir gibi bölgelerde site yönetimi görevini üstlenmiş. Kiptaş'ın İstanbul'da gerçekleştirdiği diğer sitelerin de yönetimini yapan Boğaziçi Konut, son yıllarda sosyal konut atağına kalkan Toplu Konut İdaresinin(TOKİ) İstanbul ve Anadolu illerinde inşa ettiği çok sayıda konutun da site yönetimini üstlenmiş. Hizmet anlayışını yönetim danışmanlığı üzerine kuran şirket, sitelere Yönetim, Mali, Hukuki ve Tedarik Danışmanlığı hizmeti veriyor. Sitelerde güvenlik, temizlik ve çevre düzenlemesi gibi işlerin organizasyonunu yapıyor. Site sakinlerine dahili telefon, elektrik hattından ucuz internet hizmeti gibi teknolojik gelişmelere paralel olarak, araç tanıma sistemi, RF-ID radyo frekanslı otomatik geçiş sistemleri, kartlı geçiş sistemleri, fotoselli aydınlatma sistemleri ve site içerisinde haşere ilaçlama gibi farklı hizmetleri sunuyor.

Boğaziçi Konut Türkiye genelinde 23 ilde 70 bin konuttan oluşan toplam 63 toplu konut sitesine yönetim hizmeti veriyor. Genel Müdür İlhan Kartal, 250 bine yakın insana ev sahipliği yapan siteleri yönetmenin kolay olmadığını belirtiyor. İlk defa ev sahibi olan çok sayıda kişinin sitelerde yaşadığını ifade eden Kartal " İnsanlar hayatlarının büyük bölümünü evlerinde geçiriyor. Her şeyin dört dörtlük olmasını istiyorlar. Beklentileri karşılamak için yoğun bir şekilde çalışıyoruz. Sitelerde görevli olan personelimizi sıkı bir eğitimden geçiriyoruz. Site sakinleri mutlu oldukça bizde mutlu oluyoruz" diyor. Site sakinlerini toplu yaşamın imkanlarından da faydalandırmak istediklerini söyleyen Kartal, internet, uydu teknolojisi gibi konularda toplu anlaşmalar yaptıklarını bu sayede daire sahiplerinin teknolojik hizmetlerden daha ucuza faydalanmasını sağladıklarını belirtiyor.

Boğaziçi Konut'un sitelerde verdiği hizmetlerden bazıları şunlar:

-Tüm site sakinlerine 24 saat kesintisiz ambulans hizmeti. Gerektiğinde evde tıbbi müdahale, ilaç ve enjeksiyon desteği sağlama. Hastanın durumuna göre en uygun sağlık merkezine tam donanımlı Ambulans ile sevki.

-Daire içi her türlü su ve kalorifer tesisat problemlerini gidermek. Bunun için eğitimli bir ekip kuran Konut A.Ş., verdiği bu hizmet karşılığında herhangi bir ücret talep etmiyor

- Site sakinlerinin en sık karşılaştığı sorunların başında gelen, anahtar kaybetme veya içerde unutma gibi sorunlara, 24 saat kesintisiz olarak ücretsiz çilingir hizmeti veriliyor

-Yılda üç kez kırılan camları ücretsiz değiştirilmesi

- Kurulan yeni bir teknoloji ile tüm sakinlerinin kendi aralarında sınırsız olarak ücretsiz telefon görüşmesi yapabilmesi.

- Mevcut ADSL sisteminden çok daha hızlı ve hesaplı olan "Fiberoptik sistemli elektrikli internet hizmeti".

-Hırsızlık ve gasp gibi olayların önüne geçebilmek için araç giriş-çıkışlarını kontrol altına alan ücretsiz "Kartlı Geçiş Sistemi" hizmeti

İsa Sezen/ Zaman