Sıtkı Yılmaz: Kaplıcalarda yapılan 'devre tatiller' ile ilgili şikayet var!
Sıtkı Yılmaz, 'Henüz inşaatı devam eden tesisten "devre tatil" satışları yapılmaktadır. Tüketici şirketlerle ilgili internette bir araştırma yapmadan tatil yerine gitmemelidir' dedi
Tüketici Dernekleri Federasyonu (TÜDEF) Genel
Başkanı Sıtkı Yılmaz, 'Henüz inşaatı devam eden tesisten "devre tatil" satışları
yapılmaktadır. Tüketici şirketlerle ilgili internette bir araştırma yapmadan
tatil yerine gitmemelidir' dedi.
Bursa Tüketiciler Derneği (BTD) Başkanı da olan Yılmaz, düzenlediği basın
toplantısında, kaplıcalarda yapılan 'devre tatiller' ile ilgili yoğun
şikayetler geldiğini belirtti.
şehreküstü ve Atatürk caddelerinde bir haftalık 'devre tatil' vaadiyle
yapılan anketler sonucu, tüketicilerin ücretsiz otobüslere bindirilerek tatil
yörelerine götürüldüğünü anlatan Yılmaz, şunları kaydetti:
'Henüz inşaatı devam eden tesisten "devre tatil" satışları
yapılmaktadır. Tüketici bu şirketlerle ilgili internette bir araştırma yapmadan
tatil yerine gitmemelidir. Tüketicinin fırsat saydığı bu ücretsiz seyahat
kendisine 15-17 bin liraya mal olmaktadır. Oysa bedava seyahatin altında yatan
neden, tüketicinin "cayma hakkı"nı ortadan kaldırmaktadır. Tesiste imzalanan
sözleşmeler için "cayma hakkı" kullanılamamaktadır. Buna rağmen sözleşme
imzalayan tüketicinin derneğimize başvurması halinde aldatıcı, yanıltıcı ve
tüketicinin iradesini sakatlayan ve psikolojik baskı altında imzalatılan bu
sözleşmelerden kurtulması mümkündür.'
Yılmaz, tesiste hazırlanmış ortam içinde tüketicinin sözleşmeyi okuması
ve iradesiyle karar vermesinin mümkün olmadığını ifade ederek, 'Yapılan
ikramlar, gürültü düzeyinde müzik, psikolojik baskı altıda tüketici sözleşmeyi
imzalamak durumunda bırakılmaktadır. Hatta tüketiciye, buraya kadar zahmet edip
gelmişken sözleşmeyi imzala, evdekiler onay vermezse sözleşmeyi iptal ederiz
güvencesi verilmektedir. Ancak sözleşmeye imza atıldıktan sonra verilen peşinatın
yanacağını, verilmemiş ise 2000 TL karşılığı iptal edilebileceği söylenmektedir'
diye konuştu.
Yasa gereği 'devre tatiller'de tüketicinin 10 günlük süre içinde
'cayma hakkı' bulunduğundan senet imzalama ve peşinat ödeme gibi bir
yükümlülüğünün bulunmadığını belirterek, şu bilgileri verdi:
'Devre Tatil Sözleşmeleri Uygulama Usul ve Esasları Hakkında
Yönetmelik"in 6. maddesine göre, sözleşmenin her iki tarafça imzalanmasından
itibaren 10 gün içinde tüketici, hiçbir sebep göstermeksizin ve hiçbir hukuki ve
cezai sorumluluk üstlenmeksizin "cayma hakkı"nı kullanarak sözleşmeden dönebilir.
Yine aynı yönetmelikin 7. maddesine göre, sağlayıcının, tüketiciden aldığı senet
ve peşinatı 10 gün içinde iade etme zorunluluğu bulunmaktadır. Tüketici
Yasası"nın 6. maddesine göre de "devre tatiller" ile ilgili hazırlanan
sözleşmelerin standart sözleşmeler olması ve tüketicinin içeriğine etki edememesi
ve müzakere etmeden imzalamak durumunda bırakılmasına karşı tüketiciyi korumakta
ve bu tür sözleşmeler "haksız şart" kapsamındadır.'
Yılmaz, Sözleşme nerede imzalanırsa imzalansın tüketicilerin, mutlaka hak
arama yolunu değerlendirmesi gerektiğini vurgulayarak, Tüketici Sorunları İl
Hakem Heyeti veya Tüketici Mahkemesine başvurulmasının sorunun çözümünün ilk
adımı olacağını bildirdi.
AA