Genel

Sıtkı Yılmaz: Kaplıcalarda yapılan 'devre tatiller' ile ilgili şikayet var!

Sıtkı Yılmaz, 'Henüz inşaatı devam eden tesisten "devre tatil" satışları yapılmaktadır. Tüketici şirketlerle ilgili internette bir araştırma yapmadan tatil yerine gitmemelidir' dedi

Tüketici Dernekleri Federasyonu (TÜDEF) Genel
 Başkanı Sıtkı Yılmaz, 'Henüz inşaatı devam eden tesisten "devre tatil" satışları
 yapılmaktadır. Tüketici şirketlerle ilgili internette bir araştırma yapmadan
 tatil yerine gitmemelidir' dedi.
               
Bursa Tüketiciler Derneği (BTD) Başkanı da olan Yılmaz, düzenlediği basın
 toplantısında, kaplıcalarda yapılan 'devre tatiller' ile ilgili yoğun
 şikayetler geldiğini belirtti.
               
şžehreküstü ve Atatürk caddelerinde bir haftalık 'devre tatil' vaadiyle
 yapılan anketler sonucu, tüketicilerin ücretsiz otobüslere bindirilerek tatil
 yörelerine götürüldüğünü anlatan Yılmaz, şunları kaydetti:
               
'Henüz inşaatı devam eden tesisten "devre tatil" satışları
 yapılmaktadır. Tüketici bu şirketlerle ilgili internette bir araştırma yapmadan
 tatil yerine gitmemelidir. Tüketicinin fırsat saydığı bu ücretsiz seyahat
 kendisine 15-17 bin liraya mal olmaktadır. Oysa bedava seyahatin altında yatan
 neden, tüketicinin "cayma hakkı"nı ortadan kaldırmaktadır. Tesiste imzalanan
 sözleşmeler için "cayma hakkı" kullanılamamaktadır. Buna rağmen sözleşme
 imzalayan tüketicinin derneğimize başvurması halinde aldatıcı, yanıltıcı ve
 tüketicinin iradesini sakatlayan ve psikolojik baskı altında imzalatılan bu
 sözleşmelerden kurtulması mümkündür.'
               
Yılmaz, tesiste hazırlanmış ortam içinde tüketicinin sözleşmeyi okuması
 ve iradesiyle karar vermesinin mümkün olmadığını ifade ederek, 'Yapılan
 ikramlar, gürültü düzeyinde müzik, psikolojik baskı altıda tüketici sözleşmeyi
 imzalamak durumunda bırakılmaktadır. Hatta tüketiciye, buraya kadar zahmet edip
 gelmişken sözleşmeyi imzala, evdekiler onay vermezse sözleşmeyi iptal ederiz
 güvencesi verilmektedir. Ancak sözleşmeye imza atıldıktan sonra verilen peşinatın
 yanacağını, verilmemiş ise 2000 TL karşılığı iptal edilebileceği söylenmektedir'
 diye konuştu.
               
Yasa gereği 'devre tatiller'de tüketicinin 10 günlük süre içinde
 'cayma hakkı' bulunduğundan senet imzalama ve peşinat ödeme gibi bir
 yükümlülüğünün bulunmadığını belirterek, şu bilgileri verdi:
               
'Devre Tatil Sözleşmeleri Uygulama Usul ve Esasları Hakkında
 Yönetmelik"in 6. maddesine göre, sözleşmenin her iki tarafça imzalanmasından
 itibaren 10 gün içinde tüketici, hiçbir sebep göstermeksizin ve hiçbir hukuki ve
 cezai sorumluluk üstlenmeksizin "cayma hakkı"nı kullanarak sözleşmeden dönebilir.
 Yine aynı yönetmelikin 7. maddesine göre, sağlayıcının, tüketiciden aldığı senet
 ve peşinatı 10 gün içinde iade etme zorunluluğu bulunmaktadır. Tüketici
 Yasası"nın 6. maddesine göre de "devre tatiller" ile ilgili hazırlanan
 sözleşmelerin standart sözleşmeler olması ve tüketicinin içeriğine etki edememesi
 ve müzakere etmeden imzalamak durumunda bırakılmasına karşı tüketiciyi korumakta
 ve bu tür sözleşmeler "haksız şart" kapsamındadır.'
               
Yılmaz, Sözleşme nerede imzalanırsa imzalansın tüketicilerin, mutlaka hak
 arama yolunu değerlendirmesi gerektiğini vurgulayarak, Tüketici Sorunları İl
 Hakem Heyeti veya Tüketici Mahkemesine başvurulmasının sorunun çözümünün ilk
 adımı olacağını bildirdi.
AA