08 / 11 / 2024

Skechers Türkiye’de yatırıma geliyor!

Skechers Türkiye’de yatırıma geliyor!

Skechers Türkiye’de yatırıma geliyor. Marka ilk etapta 15 mağaza açacak. Türkiye ekonomisinin gösterdiği başarılı performans ile dünyada göz dolduran Türkiye, tüketim pazarı ile de yabancı markaların göz bebeği haline geldi.





Britney Spears ve Kim Kardashian gibi dünya yıldızlarının reklam yüzü olduğu, aynı zamanda da günlük hayatlarında kullandıkları ABD’li spor giyim markası Skechers Türkiye’de yatırıma geliyor. Marka ilk etapta 15 mağaza açacak.

Türkiye ekonomisinin gösterdiği başarılı performans ile dünyada göz dolduran Türkiye, tüketim pazarı ile de yabancı markaların göz bebeği haline geldi. Bundan 10 yıl öncesine kadar parmakla sayılabilen Türkiye pazarındaki dünya markaları, bugün adeta pazara girebilmek için birbirleriyle yarışıyor. Son olarak Türkiye’de yatırım yapma kararı alan dünya markaları listesine ABD’li Skechers’te eklendi. Dünya yıldızlarının tercihi olan ‘Skechers’ spor giyim markası Türkiye pazarına yatırımla girme kararı aldı. Britney Spears, Kim Kardashian ve Rihanna gibi yıldızların hem reklam yüzü olduğu hem de günlük hayatta kullandıkları marka, bu yıl içinde gireceği Türkiye’de ilk etapta 15 mağaza açmayı hedefliyor.


Türkiye’de potansiyel var


Skechers Türkiye Başkanı Yasin Kavşak markanın 2011 yılında corner mağazalarda satış şeklinde Türkiye’de faaliyete başladığını ancak, geri dönüşlerin iyi olması nedeniyle mağazalaşma kararı verdiklerini söyledi. 3 yıl içinde 15 mağaza açma hedefinde olduklarını söyleyen Kavşak “Türkiye’de yıllık 200 milyon adetlik bir tüketim var. Kişi başına yıllık ayakkabı tüketimi 2.5 adet. Tüketimin yüzde 42’si kadın, yüzde 41’i erkek, yüzde 17’si çocuk ayakkabısından oluşuyor. Pazarın büyüme potansiyeli çok yüksek. Ayrıca tüketicin alım gücü de artıyor. Gelecek vaat eden bir pazar oluşu yatırım kararımızda etken oldu” diye konuştu. 


137 ülkede 1.000 mağazası var


Skechers markasının doğuşu ve gelişimi hakkında bilgi veren Yasin Kavşak şunları söyledi: “Özellikle 2000’li yıllarda büyük bir sıçrayış yapan Skechers, kısa sürede tutkuyla giyilen bir ayakkabı markası oldu. Bugün 137 ülkede, dünya nüfusunun yüzde 83’üne ulaşabiliyor. Sezonluk 3000 modelin üzerinde dev bir koleksiyon hazırlanıyor. Dünyada 1.000’den fazla mağazası var. ABD’nin en popüler markalarından biri. Birçok ünlü yıldızın da spor giyiminde tercihi. Skechers, Şubat ayında İngiltere’de düzenlenen Moda Footwear Show etkinliğinde çok güçlü rakipleri geride bırakarak Yılın En İyi Spor Ayakkabı Markası ödülünü aldı. Brand Keys tarafından her yıl yapılan araştırmada, müşteri sadakati konusunda ‘Spor Ayakkabı Kategorisi’nin lideri oldu.”


Star



Geri Dön