Şoförsüz minibüs yolda!
Fransız hükümeti ve Avrupa Komisyonu tarafından desteklenen Fransız Ligier Grubu’nun geliştirdiği sürücüsüz minibüsün ilk test sürüşü geçen hafta Çin’in Çengdu kentinde düzenlenen 12’nci Michelin Challenge Bibendum etkinliğinde gerçekleşti
Seri üretime geçen ve şu ana kadar İsviçre’deki Lozan Üniversitesi ile Lyon şehrinden toplam 11 adet sipariş alan bu yüzde 100 elektrikli sürücüsüz toplu taşıma aracı, 6’sı oturabilen 4’ü ayakta olmak üzere 10 kişilik yolcu kapasitesine sahip. Araçta, istenirse ayakta yolcu yerine tekerlekli sandalyenin gireceği otomatik açılıp kapanan rampa da bulunuyor. 3 boyutlu (3D) ileri teknoloji sistemlerinin (ön ve arkada HD kamera) yer aldığı araçtaki otonom sürüşü Robosoft şirketi tarafından geliştirilirken, bu sürüş için ‘GPS İzleme Sistemi’, ‘Görsel rehber’, ‘Çarpışma Algılama Sistemi’ ile SLAM (eşzamanlı yol belirleme ve haritalama) teknolojisi kullanılmış. Araç yola çıktığında otomatik olarak ön ve arkadaki iki kamera ile ışık algılama ve tarama sisteminden bilgileri alıyor, bilgisayara yüklenen rota ve harita ile birlikte sürücüsüz sürüşe başlıyor.
YOL YATIRIMI GEREKTİRMİYOR
Maksimum saatte 40 km hıza ulaşılabilen ama istenildiğinde hızı saatte 5 km hıza kadar sınırlandırılabilen bu aracın kullanımı için şu anda öngörülen yerler yayaların kullandığı şehir merkezleri, paylaşılabilen bisiklet yolları, havalimanları, hastaneler, üniversiteler, eğlence parkları, park alanları, limanlar ve hatta sanayi alanları. Tabii bu araç için istenirse özel yolların da yapılabileceği bilgiler arasına ekleniyor. Araç için büyük bir altyapıya ihtiyaç yok. IOS ve Android tabanlı cihazlardan indirilebilecek uygulamalar sayesinde aracın içinde sisteme rahatlıkla entegre olup rota belirlenebiliyor. Maksimum güvenlik de sunan araç, hem yayaları hem de içindeki yolcuları korumak için oldukça gelişmiş bir teknoloji kullanıyor. Bu teknoloji sayesinde araç riskli durumlarda hızını yavaşlatıyor, gerektiğinde ise tamamen durdurabiliyor.
DİJİTAL HARİTA YÖNETİYOR
Aracın otomatik olarak hareket etmesini ise tamamen geliştirilmiş toplu taşıma sisteminin entegre olduğu ağ sağlıyor. Yani şehiriçi hatları, yollar, haritalar bu sistemde yer alıyor. Bu sayede araç hem mevcut hatları tanıyor hem de kapıdan kapıya servis yapabiliyor. Yolcular bir uygulama ile aracı telefonlarıyla çağırıp, istedikleri noktada durdurabiliyorlar.
GELECEĞİN KENTİ İÇİN 5 KALDIRAÇ
Bu yılki etkinlikte açıklanan “Yeşil Rapor”, nüfusla birlikte artan araç sayısı ve trafiğinin mega şehirleri yaşanmaz hale getirmemesi için çözüm önerilerinden oluşuyor. Bu çözüm önerileri, raporda geleceğin kesintisiz ulaşımı için 5 kaldıraç başlığıyla sunuldu.
1- Emisyon hedeflerinin belirlenmesi 2- Ultra düşük emisyon alanlarının oluşturulması 3- Lojistik teknolojilerinin yeniden düzenlenmesi 4- Bireysel taşımacılık teknolojilerinin geliştirilmesi 5- Özel sektör işbirliğinin teşvik edilmesi Kısa mesafeler için kullanılan motosikletlerin yerini almaya aday hibrit bisikletler, sürdürülebilir ulaşımın en çevreci oyuncuları olarak dikkat çekiyor.
3 BİN UZMAN MOBİL BİR GELECEK İÇİN ÇİN'DE TOPLANACAK
Dünyanın önde gelen lastik üreticilerinden Michelin insan, hizmet ve ürün hareketliliğinin gelecekte de tıpkı bugünkü gibi kesintisiz ve konforlu olabilmesi için 1998 yılından bu yana düzenlediği “Michelin Challenge Bibendum” etkinlikleriyle çözüm önerileri aranmasına katkıda bulunuyor. 1998 yılından bu yana sürdürülebilir hareketlilik alanında 11 organizasyon düzenleyen Michelin Challenge Bibendum, bu yıl 10-16 Kasım tarihleri arasında Çin’in 4. büyük ve Siçuan Eyaleti’nin en önemli şehirlerinden Çengdu’da gerçekleştirildi. Etkinlikte, 150’den fazla şirket ve 3 bin uzman, üretici, tedarikçi, enerji sektörü temsilcisi politika ve ekonominin kanaat önderleri bir araya gelerek sürdürülebilir hareketlilik alanında yapılması gerekenlerin sıralandığı ‘Yeşil Rapor’u açıkladı.
MUTLU BİR GELECEK İÇİN SÜRDÜRÜLEBİLİR ULAŞIM
Etkinliğin açılış konuşmasını yapan Michelin CEO’su Patrick Olivia gelişmiş ulaşım çözümlerinin büyümenin anahtarı ve yeni şehirli hayatın vazgeçilmez konforu olduğunu belirterek, “Bu çözüm önerileri geleceğin ulaşımının kesintisiz olmasını, özellikle mega kentleri tehdit eden trafiğin düzenlenmesini ve en önemlisi şehirli insanların yaşama kalitesini artıracaktır” dedi.
Vatan