Sönmez Aydın: Her projede müşteriye yatırım yapıyoruz!
Sönmez Aydın, son projeleri Gül Park Yaşam'ın satış ofisinde Yeni Akit Editörü Mehmet Canıtatlı'ya Gül Yapı -Gül inşaat ve Liv Yapı'nın bugünlere gelme sürecini. Beylikdüzü'nün değerini ve sektörle ilgili beklentilerini anlattı.
Bugüne kadar sadece Beylikdüzü ve çevresinde 20 bine yakın nitelikli konutta imzası bulunan aile şirketinin en genç yöneticisi Sönmez Aydın, son projeleri Gül Park Yaşam'ın satış ofisinde Yeni Akit Editörü Mehmet Canıtatlı'ya Gül Yapı -Gül inşaat ve Liv Yapı'nın bugünlere gelme sürecini. Beylikdüzü'nün değerini ve sektörle ilgili beklentilerini anlattı.
M.CANITATLI: Gül Yapıyı sektör içinde nereye koymak gerekir, 2013 sizin için nasıl geçti?
S. AYDIN: Fiyat dengesi konum ve proje üçlü sac ayağına mutlaka dikkat ederek her zaman ideal kurguyu yakalamaya çalışan bir firma. 2013 yılı birçok firmada olduğu gibi GÜL Yapı için de olumlu geçti. 2013 yılında sektörde bir krizin yaşanacağı iddiaları gündeme gelmişti. Ama gördük ki. özellikle yabancı satışlarıyla çıtayı 2012"den daha yukarıya taşıdık.
M.CANITATLI: 2014 yılı için aynı beklenti içinde misiniz?
S.AYDIN: 2014'te yaşayacağımız seçim süreçleri daha önce tayin edilmiş önemli sonuçlan olacak gelişmeler. Ancak 17 Aralık 2013'ten bugüne yaşanan gelişmeler piyasada rahatsızlık oluştursa da bizgayrimenkulde yabancı alımlarından ümitliyiz. Tedirginlik oluşturan faktörlere rağmen Türkiye geçmiş yıllara göre daha istikrarlı ve dinamikleri oturmuş bir şekilde yoluna devam ediyor.
2014 sert rüzgarlı başladı. Gelişmekte olan ülkelerde her 5 yılda bir küçük çaplı da olsa krizler yaşanıyor. Sebebi ne olursa olsun bir kriz oldu. Kriz dönemleri alım için bir fırsattır. Sektör 2014 un ilk haftalarında yüzde 10 zamma hazırlanırken durgunluğun yaşanmaması için zam yapılmadı. Şimdi en azından yüzde 15'lik bir zam bir tarafta bekliyor.
M.CANITATLI: Satışlarda yabancı umudu öne çıkıyor. Yabancı müşterileriniz var mı?
S. AYDIN: Mütekabiliyet Yasası konut üreticileri için umut oldu. Bu alanda çaba gösterenler de kazanıyor. Bizim ürettiğimiz projelerden alım yapanların profiline baktığımızda Araplar ön planda. Onlar için Türkiye hâlâ güvenli liman olma özelliğini koruyor. Doğru lokasyonları tercih edenler kazanıyor. Yabancı müşteriler de öyle. Satışlarımızda yabancı müşterilerin oranı yüzde 15'e çıktı. Hem konutta hem ofis projelerinde yer aldılar.
M.CANITATLI: Yaşanan süreci kriz şeklinde algılayanlar var. Siz ne diyeceksiniz ?
S. AYDIN: Şu anda yaşadıklarımıza kriz diyemeyiz.
Eskisi gibi ktnlganlık yok. iç piyasada yaşanabilecek daralmaya karşı acentalarla anlaşmalar yapıyor. Artık herkes dünyanın Türkiye'den ibaret olmadığının farkında. Müşteriler arıyoruz, satış modelleri geliştiriyoruz. Yüksek faize karşı da satış stratejisi oluşturmak artık bir zorunluluk.
M. CANITATLI: Müşterilerinizin dünyasındaki Gül Yapı'yı nasıl tanımlıyorsunuz? S. AYDIN: Biz önce bina değil, güven inşa ettik. Makette ne gösteriyorsak, fazlasını yapıp eksiğini yapmıyoruz. Nasıl olsa satarız da demiyoruz. Her bir projemiz bir sonraki için referans, oluyor. Hatta Gül ailesi içinden her sitede oturan gizli müşterileri diye bileceğimiz birisi vardır. İlk sene yönetimi biz alıyoruz. Bir yılda düzeni oturtup siteyi profesyonel bir ekibe teslim ediyoruz.
Yeni Akit