Teknoloji

 Sosyal medyanın baş belasıydı! Facebook ve instagram'a kısıtlama

Facebook ve Instagram, dünyanın en popüler sosyal medya platformlarından ikisidir ve her ikisi de ürünlerini veya hizmetlerini tanıtmak isteyen işletmeler ve bireyler için reklam seçenekleri sunar.Özellikle genç kullanıcılar için yeni ataklar yapılıyor

Dünyanın en büyük sosyal medya firması olarak bilinen Meta bu aralar bazı yeniliklere imza atıyor. Özellikle genç kullanıcılar için yeni ataklar yapılıyor. ABD merkezli teknoloji lideri reklamlar konusunda kısıtlamaları devreye alacak.

Normal şartlarda sosyal medya platformlarının kullanıcı bilgilerine tamamen erişmesi doğru bulunmuyor. 18 yaş altı bu konuda daha hassas bir konu. Fakat Meta bu  tür kullanıcı gizliliği konularına pek önem vermiyor. En azından genel olarak böyle bir mantık hakim. Meta kendi uygulamaları olan Instagram ve Facebook için yeni bazı kararlar aldı.

 

Facebook ve Instagram reklamlarına kısıtlama

Özellikle son dönemlerde sosyal medya platformları eleştiri yağmuruna tutuluyor. Bunun en önemli nedeni ise kullanıcı bilgilerinin ele geçirilmesi. Hatta bazı bilgisayar korsanları kullanıcı verilerini ele geçirip başka hacker platformlarında satışa sunabiliyor.

Kullanıcı verilerinin böylesine önemli bir duruma geldiği zamanımızda sosyal medya uygulamalarının daha dikkatli olması gerekiyor. Instagram ve Facebook  bu noktada çok daha kritik. Genç kullanıcıların cinsiyetlerine göre de reklam gösteren bu uygulamalar artık güncelleniyor. Böylece uygulama içi aktiviteler  daha az kontrol edilecek. Yani cinsiyete göre reklamlar çok gösterilmeyecek.

 

Meta yaş ve konum verilerine erişebilecek

Konuyla ilgili ortaya çıkan son detaylara göre Meta’ya ait sosyal medya aplikasyonları kullanıcıların sadece yaş ve konum gibi bilgilerine ulaşabilecek.  Diğer verilerine herhangi bir erişim sağlayamayacak. Facebook ve Instagram reklamlarına gelen bu kısıtlamalar şimdilik kullanıcılar tarafından değerlendirilmedi. Öncelikle Meta kendisini bu noktada inandırıcı bir konuma getirmeli. Aksi takdirde kullanıcılar tarafından bu değişiklikler pek bir önem kazanmayacak. 


Facebook Reklamları: Facebook, resim ve video reklamlar, dönen reklamlar ve sponsorlu gönderiler dahil olmak üzere çok çeşitli reklam seçenekleri sunar. Bu reklamlar belirli demografik bilgileri, ilgi alanlarını ve davranışları hedefleyebilir ve hem Facebook hem de Instagram platformlarına yerleştirilebilir.

Instagram Reklamları: Facebook'un sahibi olduğu Instagram, resim ve video reklamlar, dönen reklamlar ve sponsorlu gönderiler dahil olmak üzere bir dizi reklam seçeneği sunar. Bu reklamlar belirli demografik bilgileri, ilgi alanlarını ve davranışları hedefleyebilir ve hem Instagram hem de Facebook platformlarına yerleştirilebilir.
 Ayrıca Instagram'da 24 saat sonra kaybolan video ve fotoğraf içerikleri için tam ekran, dikey format olan "Hikayeler" özelliği vardır.

Tahıl koridoru ithalatçıya yaradı! 2023'te hedef daha da büyüdü

Oyun canavarları bu habere bayılacak! 350 TL’lik oyun ücretsiz oldu

Başvurmayan pişman olur! PTT bir kısa mesajla 50 bin TL kredi veriyor! İşte şartlar...