Sektörel

Soyak Holding Kurumsal İletişim Koordinatörü F. Fatma Çelenk: Gelecek nesillere borçluyuz!

Soyak Holding Kurumsal İletişim Koordinatörü F. Fatma Çelenk, Türkiye’nin ilk “Sürdürülebilir Markalar Konferansı”nda gelecek nesillere daha yaşanabilir bir dünya bırakmak için yaptığı çalışmaları anlattı

Ürün ve hizmet kalitesiyle olduğu kadar, yenilikçi yaklaşımıyla da gayrimenkul, enerji, döküm ve çimento sektörlerinde proje ve yatırımlarına devam eden Soyak Holding, Türkiye’nin ilk “Sürdürülebilir Markalar Konferansı”nda gelecek nesillere daha yaşanabilir bir dünya bırakmak için yaptığı çalışmaları anlattı.  


İstanbul- 31 Mayıs 2012 Sürdürülebilirlik Akademisi tarafından Türkiye’de ilk kez düzenlenen Sürdürülebilir Markalar Konferansı, 31 Mayıs Perşembe günü Swissotel’de gerçekleşti. İş dünyasında sürdürülebilirlik dönüşümü ile marka yönetmenin ve pazarlamanın ele alındığı konferansta, Soyak Holding Kurumsal İletişim Koordinatörü F. Fatma Çelenk, “Değişen Müşteri Ve Sürdürülebilir Rekabet Avantajı Yaratmak” konulu oturumda konuşmacı olarak yer aldı. 


Moderatörlüğünü Marka Danışmanı Berna Erbilek’in üstlendiği oturuma Çelenk’in yanı sıra, Teknosa Operasyon Genel Müdür Yardımcısı Bülent Gürcan, TSKB Mühendislik Müdürü ve Escarus Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı Hülya Kurt da konuşmacı olarak katıldı. Soyak Holding Kurumsal İletişim Koordinatörü Çelenk, geçmişten günümüze sürdürülebilirlik kavramını irdeleyerek gelecek nesillere daha yaşanabilir bir dünya bırakmak adına Soyak Holding’in aldığı önlemlerden bahsetti. Soyak markasının uzun vadeli stratejileriyle organizasyonel yapısını nasıl şekillendirdiğini de aktaran Çelenk; “50 yıldır gayrimenkul alanında tanınan marka olan Soyak’ın, faaliyet gösterdiği çimento, döküm ve enerji sektörlerindeki şirketlerine de, marka gücünün sinerjisini taşımak için yapılan kurumsallaşma ve yönetim sistemleri faaliyetlerinin entegre edilmesi önemli bir süreçti. Markanın sürdürülebilirliği konusunda, hem vizyon hem de iş stratejileri birbiriyle uyumlu olmalı. Biz de yarım asırlık bir markayı, hem geleceğe taşımak, hem yenilikçi ve lider yüzünü göstermek amacıyla çalışmalarımızı yürüttük. Bu faaliyetleri gerçekleştirirken hem kanun ve yönetmeliklerin gereğini yaptık, hem de kurumsal ve sosyal sorumluluklarımızı gerçekleştirirken, gönüllü olarak da birçok alanda sertifikaya sahip olup, uluslararası standartlarda bir markanın gerekliliklerini ve raporlamalarını yaptık. Kurumsal logo değişimiyle de bu süreci taçlandırdık.” dedi. Çelenk, Holding’in sürdürülebilirlik anlayışını bir kurum kültürü haline getirdiklerini ve hiç bitmeyecek bir maraton içerisinde elden ele bayrağın taşındığını vurguladı. 


Çelenk,“Bugün Soyak adı, ‘sürdürülebilirlik’ ile birlikte anılmaktadır. Toplumda değişen yaşam anlayışını iyi analiz etmek ve ihtiyaçları tespit ederek, iş süreçlerine ve organizasyon yapısına entegre etmek çok kritik öneme sahip. Artık firmalar gelecekte var olabilmek için, rekabeti inovasyon ve farklılaşma stratejilerinde arıyor. Bu yüzden yapılan tüm çalışmaların tabanında finansal sürdürülebilirlik de çok önemli. Biz yalnız müşterilerimizi değil, birlikte çalıştığımız kişi ve kurumları da bu konuda bilinçlendirmeyi, gelecek nesillere borcumuz olarak görüyoruz” dedi. 


Şirketlerin faaliyetleri farklılaştıkça, enerji ihtiyacının da fazlalaştığına dikkat çelen Çelenk, “Yakın gelecekte, her şirket bir enerji şirketi gibi çalışacak ama bir finansman şirketi gibi yönetilecek” diye sözlerini tamamladı.