Ticari

Stepevi, Hong Kong'ta mağaza açmayı planlıyor!

Tasarım ve modanın kalbinin attığı Londra, Paris ve Milano'dan sonra New York'ta da mağaza açan ünlü halı firması Stepevi, gözünü Hong Kong'a dikti. Firma bir yıl içinde Hong Kong'da olmayı planlıyor

 

Türk markalarının yurtdışı atağı hazır giyim, gıda, teknoloji, mobilya ve hizmet sektörü ile sınırlı değil. Son yıllarda çok farklı alanlarda faaliyet gösteren Türk girişimciler, dış pazarlara açılıyor. Bunun son örneği halı markası Stepevi oldu. Daha açılmadan New York Times'a haber olan firma Londra, Paris ve Milano'nun ardından moda ve tasarımın bir başka merkezi olan New York'ta da mağaza açtı. Türk halı markası Stepevi, New York Soho'da Apple, Ralph Lauren ve Natuzzi'ye komşu oldu. Böylece Londra (Kings Road- Chelsea), Paris-Boulevard Raspail (St. Germain) ve Milano'nun (Via Del'Orso -Brera) ardından dünyada tasarımın kalbinin attığı 4'üncü moda başkentine girdi. Marka bir yıl içinde de Hong Kong'da mağaza açmaya hazırlanıyor. Stepevi Yönetim Kurulu Başkanı Cem Şengör ve Yönetim Kurulu Üyesi eşi Ayşegül Yürekli Şengör ile tasarımını Zeynep Fadıllıoğlu'nun yaptığı New York mağazasının açılışında bir araya geldik ve yatırımlarıyla gelecek planlarını konuştuk.    İSTİKRARLI EKONOMİ ETKEN  Cem Şengör, Türkiye'nin ekonomik gücü ve hükümetin istikrarlı politikasının Stepevi'nin dünya moda merkezlerinde mağaza açmasında büyük etkisi olduğuna inanıyor. Dünyada yaşanan krizin kendilerine istedikleri lokasyonda uygun fiyata mağaza açma fırsatı verdiğini söyleyen Şengör, "Eskiden Londra, Paris, Milano ve New York gibi şehirlerde paranız olsa bile yer bulamazdınız" dedi. İşadamı, kiralardaki değişimle ilgili şu bilgileri paylaştı: "New York'ta kiralar kriz öncesine göre yüzde 20-50 geriledi ve birçok yer boşaldı. O zaman, yıllık 500 bin dolar istenen 300 metrekarelik bir dükkanı 240 bin dolara tuttuk. Soho mağazamızın metrekare kira bedeli, İstanbul'daki İstinye Park'ın yarı fiyatına. Bu nedenle New York gibi şehirlerdeki pazar ve alışveriş potansiyelini düşününce, Türk markalarının yurtdışı yatırımlarına ağırlık vermelerinin çok daha anlamlı olduğuna inanıyorum."    110 MİLYON LİRA CİRO  Halı gibi geleneksel bir ürünü yeniden yorumlayarak, global arenada önemli başarılara imza atan Step, Stepevi markasıyla yurtdışında başladığı mağazalaşma atağını bundan sonra da sürdürmeye kararlı. Stepevi, Step'in lüks segmente hitap etmek üzere, yurtdışı pazarlarda büyümesini sağlayacak marka olacak. Step, bu yılı 110 milyon lira ciroyla kapatmayı hedefliyor. Firmanın yurtdışı atakları ciroyu yekseltecek. Şirketin cirosunda yurtdışının yüzde 55, yurtiçinin ise yüzde 45 payı var.    İHRACATIN % 70'İ MARKALI SATIŞTAN * Neden New York İlk yurtdışı mağazamızı açarken Londra'yı hedeflemiştik. 'Orada yaparsak her yerde yaparız' demiştik. Beyrut'ta franchising verdik. Ardından diğerleri geldi. Belli bir seviyeye gelince mağaza açmak gerekiyor. Londra'da, New York'ta her şey tasarlanıyor ve her yere uygulanıyor. Burada olmak şarttı.  * Yurtiçi-yurtdışını kıyaslarsak hangisi önde geliyor Yurtdışı ciromuzun yarısını geçiyor. Yurtdışı satış noktalarımızla ihracatımız arttı. Perakendenin dışında proje işleri de almaya başladık. Aynı zamanda iyi bir üreticiyiz. İkisi birleşince büyük projelerin kapılarını çalabiliyoruz. Yurtdışı satışın yüzde 70'ini markalı, yani Stepevi markasıyla yapılan satış oluşturuyor.  * Isparta'daki fabrikanızda fason üretim yapıyor musunuz Bir takım büyük ihracatçı müşterilerimiz var. Yüzde 5 gibi bir kapasiteyi onlara rezerve ediyoruz. Bu verimliliğimizi artırıyor. Mesela New York'taki komşumuz Natuzzi'nin vitrindeki bütün halılar bizim.    Dünya markası olma yolunda ilerliyoruz * Otel projelerinizin olduğunu biliyoruz. Hangi markalarla çalışıyorsunuz Yurtdışında düzenli çalıştığımız otel zincirleri Mandarin Oriental, Jumeirah ve Hyatt otelleri... Türkiye'de The Marmara, Tarabya, Conrad, Hilton, Sheraton, Kempinski, Swissotel, Edition, W Hotel gibi otellere halı projeleri yaptık. Christian Dior ve Tommy Hilfiger'in tüm dünyadaki mağazalarının halılarını biz üretiyoruz.  * Dünya çapında bir halı markası yok. Siz aday mısınız Dünyada halıcılık inanılmaz yaygın bir sektör. Aynı zamanda dünya çapında markası olmayan tek ürün. Biz üç nesildir halı işi yapıyoruz. Stepevi dünya çapında marka olma yolunda ilerliyor. Halıyı çok iyi biliyoruz. Çağdaş Türk halısını yorumlayabilmek için farklı materyaller kullanıyoruz, yüzde 100 ipek, keten ürünler yapıyoruz. Ekolojik ürünlerimiz var. Bence dünyada bu noktada büyük bir boşluk var. Trendler çağdaş halıya dönmüş vaziyette...  * Dünyanın, sizin halıların üzerinde yürümesi nasıl bir duygu Beni çok heyecanlandırıyor. Türk kültüründen doğma bir ürün olması da ayrı bir haz. Ailemizin genlerinde halıcılık var. Biz, bize ait olan bir şeyi, dünyaya yayıyoruz...   Ülke olarak marka imajımız yüksek * Türkiye ekonomisinin yurtdışında algısı nasıl Bu size avantaj veya dezavantaj sağlıyor mu Bence avantaj sağlıyor. Bir kere ekonomik olarak güçlü bir pazarda merkezi olan güçlü bir şirket olarak algılanıyoruz. Bizim ekibimizdeki kişilerin ve müşterilerin yaklaşımından da bunu görüyorum. Çok yabancı çalışanımız var. Güvenerek işe başlıyorlar.  * Bu algı işinizi kolaylaştıran bir faktör mü Türkiye'nin gidişatından çok çok mutluyum. Ekonomi iyi gidiyor. Ülke markası yükseliyor. Bu yurtdışında hepimizin işine yarıyor. Son birkaç yıldır onu hissediyoruz. Herkesin Türkiye'ye bakışı farklı. İş yaptığımız İtalyanlar 'Sizin gibi olabilsek' diyorlar. Biz parlayan bir yıldızız. İşin sahibi olduğumuz için istikrarlı bir ekonomi ile istikrarsız bir ekonomi ortamında bulunmanın etkisini çok kolay hissediyoruz. Kendi işimizi yapan kişiler olarak önümüzü görebilmek bize müthiş bir konfor sağlıyor.  * Yurtdışından "Bizi alın" diyen firma oldu mu Fransa'dan öyle bir teklif geldi. Düşüncesi bile insanın kalbini sıkıştırıyor. Haftada 35 saat çalışan bir toplumda batarsınız, ne gerek var riske girmeye...   60'tan fazla ülkede Step satılıyor * 460 kişiyi istihdam ediyor.  * Step ve Stepevi halıları Isparta'daki fabrikada, özel teknolojiyle üretiliyor. Fabrika, Avrupa'nın ve Ortadoğu'nun en büyük entegre auto-tufting halı üretim tesisi. Ayda 20 bin metrekare, yılda ise 240 bin metrekare üretim yapılıyor. 60'tan fazla ülkede, 1000 mağazada satılıyor.  * 2011 cirosu 85 milyon lira. Sabah