Sektörel

STFA bugüne kadar 100 kilometre tünel inşa etti!

Kurulduğu günden bu güne, gerek yurt içi gerekse yurt dışında pek çok tünel projesini hayata geçiren STFA, deneyimi ile birbirinden başarılı işlere imza atmaya devam ediyor.

Kurulduğu günden bu güne, gerek yurt içi gerekse yurt dışında pek çok tünel projesini hayata geçiren STFA, deneyimi ile birbirinden başarılı işlere imza atmaya devam ediyor. İstanbul kanalizasyon projelerinde ilk kez TBM kullanan STFA, bugüne kadar yaklaşık 100 km tünel açmış olmasıyla fark yaratıyor.

 

TÜRK MÜTEAHHİTLERİN YURT DIŞINDA ALDIĞI EN BÜYÜK PROJE 

2022 yılında Dünya Kupası'na ev sahipliği yapacak olan Körfez ülkesi Katar'da Doha Metro ihalesini Yapı STFA İnşaat Grubu 1938 yılında, Sezai Türkeş ve Feyzi Akkaya ortaklığında kuruldu., doğalgaz dağıtım, makine, ticaret, kimya alanlarında faaliyetlerini sürdüren Grup, 76 yıllık tecrübesi ve İlkleri gerçekleştiren STFA, Türkiye'deki başarısını küresel platforma taşımayı sürdürüyor. 24 ülkede faaliyet gösteren firma, Katar'daki metro projesiyle dikkatleri üzerine topluyor. 


Merkezi ile kazanarak yürüten STFA, tünel teknolojilerindeki deneyimini burada da gösteriyor. STFA, dört ana hattan oluşan Doha Metrosu'nun 4.4 milyar dolar tutarındaki Gold Line saygınlığı ile Türkiye'nin en önemli oluşumlarından biri konumuna yükseldi. 

2U ülkede faaliyet gösteren STFA, bugüne dek yüzde 70'i yurt dışında olmak üzere toplamda 25 milyar dolarlık iş bitirme deneyimine sahip olmasıyla sektörün tercih edilen isimlerinin başında geliyor. 

Halihazırda devrede olan projeleri ise paketini ortakları ile beraber yapıyor. Proje kapsamında 32 kilometre uzunluğunda ve 7,15 metre kazı çapında tünel ve 13 istasyon bulunuyor. Projede aynı anda altı adet tünel delme makinesi ile çalışılması hedefleniyor. Doha Metrosu; kent merkezleri, önemli ticari alanlar ve stadyumlar arasındaki bağlantıları sağlayacak. Doha'nın merkezinde olan metro hatları, tamamen yerin altında olacak. 


İKİ KITA ÜÇÜNCÜ KEZ BİRLEŞTİRİLDİ

Öte yandan STFA İnşaat Grubu, 2060 yılma kadar İstanbul'un içme şöyle sıralanıyor: 

TÜRKİYE: İzmit Körfez Geçişi, Yarımca Konteyner Terminali, Tüpraş İskele İnşaatı 

KATAR: Doha Metrosu ve Mesaaieed Limanı projeleri 

UMMAN: Umman Bid Bid Sur yol inşaatı, Taqah limanı, Khasab-Tibat Yolu Projesi, suyunu sağlayacak Melen Projesi'nde yer alan Boğaziçi Tüneli'nin inşaatında 6.1 metre kazı, 4 metre iç çaplı 3145 metre TBM boğaz geçişi ve 2123 metre kara tünelini tamamladı. Melen Projesi kapsamında arıtılan suyu Asya kıtasından Avrupa kıtasına geçirmek için tasarlanan tünel, tarihte ilk kez İstanbul Boğazı'nın 145 metre altından geçerek iki yakayı birleştirdi. Ayrıca STFA, bu projeyle Boğaz Geçişi Enerji Nakil Hattı Projesi ve 2. boğaz köprüsünden sonra İstanbul Boğazı'nın altından geçen tünel ile Asya ile Avrupa'yı üçüncü kez bir araya getirmiş oldu. 


Sabah Ek