Kent Haberleri

STFA İnşaat İzmit Körfezi'nde 3 önemli projeye imza atıyor!

STFA İnşaat Grubu olarak başlangıçta köprü ve kazık işleri ile kazanmış olduğumuz deneyimlere yıllar geçtikçe mühendisliğin diğer alanlarına da yönelerek, çeşitli liman, baraj, yol, köprü ve tünel projelerini ekledik...

STFA İnşaat Grubu olarak, kuruluşumuzdan bu yana, 24 ülkede faaliyet sürdürmüş bir şirketiz. Başlangıçta köprü ve kazık işleri ile kazanmış olduğumuz deneyimlere yıllar geçtikçe mühendisliğin diğer alanlarına da yönelerek, çeşitli liman, baraj, yol, köprü ve tünel projelerini ekledik. Bugün faaliyet gösterdiğimiz başlıca ülkelerden Umman, Katar, Suudi Arabistan, Fas, Irak, Kuveyt. Libya, BAE, Türkmenistan, Azerbeycan, Gürcistan ve Türkiye'de başarılı projelere imza atmaya devam ediyoruz. 


Ülkemizde İzmit körfezinde arka arkaya üç önemli projeye imza attık. Bunlar. "İstanbul - İzmir arasını 3.5 saate düşürecek" olan İstanbul-İzmir otoyolu projesinin en önemli kısmı olan İzmit Körfez Geçişi Köprüsü Projesinin detayları aşağıda verilen altyapı ve derin deniz temelleri isleri ile. Kocaeli Yarımca'da faaliyet gösteren DP World Yarımca Konteyner Terminali ve TÜPRAŞ İzmit Rafinerisi Bölgesi Rıhtım Güçlendirme ve İskele İnşaat'ıdır. 


YARIMCA'DA KONTEYNER TERMİNALİ 

"Yarımca Konteyner Terminali" projesi için 12.10.2013 tarihinde DP World ile sözleşme imzalanmıştır. 

İzmit'in 15 km güneyinde Kocaeli İli Körfez İlçesi, Yarımca mevkiinde eski Yarımca Porselen Fabrikası mevkiinde bulunan ve yaklaşık 45 hektar alan üzerinde gerçekleştirilecek olan projenin kapsamında, yaklaşık 450'şer metrelik 2 adet kazıklı iskele inşaatı, rıhtımlar arasında kalan yaklaşık 200.000 nı2 alanın doldurulması ve zemin iyileştirilmesi, rıhtım önlerinin taranması, terminal altyapısı, üstyapısı, binalarının inşaası ve elektrik sisteminin temini %5 TFA ve montajı bulunuyor. Yarımcada kazık çakımı devam ediyor, Deniz dolgusu büyük ölçüde tamamlandı. 


Kanal ve basen taramaları yan rıhtım bölgesinde sürüyor, Kum Taraması sonrası dolgu sahasının zemin iyileştirme işlerine başlandı, Binalar tüm hızıyla yükseliyor, Kara tarafında istinat yapılarının inşaatı bitti, önümüzdeki ay kara tarafında altyapı imalatları başlayacak olup üst yapı imalatlarına devam edilecektir. Proje geneli olarak % 45 ilerleme sağlanmıştır.


PROJELER VE GELECEK HEDEFLERİ 

STFA, son yıllarda ana yetkinliklerinden olan deniz müteahhitlik işlerine ek olarak mega altyapı projelerini takip edebileceği yapıyı kurgulayarak hayata geçirdi. Katar Doha Metro Gold Line projesi bunun örneklerinden biri. 


Yine ilkleri yaşayan STFA, 2013 yılında Güney Koreli müteahhit firmaların altyapı projelerinde adeta tekel haline geldiği Kuveyt pazarında aldığı yaklaşık 500 Milyon Dolar bedelli Kuveyt Devlet Petrol Şirketi (KOC)'nin Servis Limanları Projesi ile bu ülkede aldığı ilk projeyi kayıtlara geçti. Diğer bir ilk ise Kuzey Afrika'nın en' batı ucunda yer alan Fas'ta alınan Safi Limanı projesi oldu. STFA İnşaat Grubu yukarıda saydığımız projeler ile birlikte, Katar'da Mesaieed Limanı, Umman'da Umman Bid Bid Sur yol inşaatı, Taqah limanı, Khasab-Tibat Yolu Projesi, Musannalı Arıtma Tesisi ve Musannah Balıkçı Barınağı Projeleri, Suudi Arabistan'da Dareen limanı ile Juaymah İskele Projesi ve Kuzey Irak'ta Erbil Su Temin Sistemi ve Duhok Dağıtım Şebekesi, Paket 1 projelerini de yürütüyor. 


STFA'nın şu anda yaklaşık 2.2 Milyar Dolar değerinde iş yükü bulunuyor. Stratejisi çerçevesinde Umman, Katar ve Suud pazarlarındaki faaliyetlerinin yanı sıra Afrika, Yakın Asya, Rusya ve CIS ülkelerindeki iş geliştirme faaliyetlerini de artırarak devam ettirecek. 


Her yıl ortalama %20 büyüme hedefleyen ve sürdürülebilir karlı büyümeye odaklanan STFA, Türkiye'nin uluslararası alanda hizmet veren müteahhitleri arasında ön sıralarda ye almaya devam edecek. Bölgede ve dünyadaki siyasi, politik ve ekonomik gelişmelere göre, yeni ortaklık girişimleri, ürün ve pazar çeşitlendirmeye yönelik faaliyetlerine devam edecek. STFA bu yönde Mozambik, Hindistan, Rusya, Kazakistan, Türkmenistan, Pakistan gibi bölgelerde hem yeni şirketler kurdu hem de mevcutları aktif hale getirdi. 


Ulaştırma sektörü büyümeye devam edecek 

Ulaştırma sektörünün büyümeye devam edeceğine inanan STFA, uzmanlık alanı olan deniz ulaştırma hizmetlerinin yanı sıra, metro, demir yolları ve havaalanı işlerinde de iş hacimlerini artırarak devam ettirecek. 


Ekipman Yatırımına Ağırlık Veriyor 

Büyüme içerisinde ekipman yatırımları en önemli yeri tutuyor. Gerek ekipman filosunu gençleştirme gerekse de faaliyetlere destek verebilme adına çok ciddi makine ve ekipman yatırımları yapan STFA yatırımlarına 2015'te de devam edecek. 


TÜPRAŞ İZMİT RAFİNERİ İSKELESİ 

TÜPRAŞ İzmit Rafinerisi'nde, yapımını STFA inşaat Grubunun üstlendiği İskele ve Rıhtım inşaatı Projesi kapsamında, mevcut 269,4 metrelik iskelenin yıkılıp yerine 780 metre uzunluğunda 37,5 metre genişliğinde yeni bir iskele imali ve yanaşacak gemilere ulaşacak boru hatları ile bu hatları taşıyacak çelik konstrüksiyon imali yapılmaktadır. Bunun yanında kapsamda 571 metrelik rıhtım inşaası ile birlikte iskele ve rıhtımda yer alan elektrik ve enstrüman sistemlerinin oluşturulması bulunmaktadır. 


Projede Kasım 2014 sonu itibari ile %91 lik ilerleme sağlanmıştır. 28.000 ton ağırlığındaki 1256 adet çelik kazık üzerinde oturan 36.000 m2 betondan imal edilen yeni iskele ve 1.700 ton ağırlığındaki boru taşıyıcı çelik konstrüksiyon imalatları tamamlanmış bulunmaktadır. 


29 farklı akışkan iletecek olan boru hatlarının montajında ise %78'lik ilerleme sağlanmıştır. Rıhtım kazık çakımı tamamlanmış olup. betonarme imalatları devam etmektedir, iskele üzerinde bulunan elektrik ve enstrüman sistemlerinin imalatına devam edilmekte olup bu kısımda da % 40'lık ilerleme sağlanmıştır. 


İZMİT KÖRFEZ GEÇİŞİ PROJESİ

1980'li yıllardan bu yana ısrarla yapmayı arzuladığımız İzmit Körfez Geçişi Projesi'nin yapımında yer almanın gururunu yaşıyoruz. "İzmit Körfez Geçişi" projesinin altyapı inşaatları ve derin denizde temel inşaatları için 11.11.2011 tarihinde projenin yapımı için IHI ile sözleşme imzalandı. 


STFA olarak proje kapsamındaki köprünün derin denizde batırılacak. Keson Tipi 2 adet kule temelinin yanı sıra, Yalova'nın Hersek Burnu çevresinde Diyafram Duvar inşasını, bu diafram duvar içerisine Güney Ankraj yapısının, Kocaeli Dilburnunda -19,0 metre kotunda inşa edilen Kuzey Ankraj yapısını, Kuzey ve Güneyde toplam dört adet 55 metre yüksekliğindeki Yaklaşım Viyadük ayaklarını ve iki adet 30 m metre yüksekliğindeki Ankraj Kenar Ayaklarının inşaatını gerçekleştiriyoruz. Ayrıca Hersek tarafında deniz dolgusu, kıyı koruma taş işleri, 6 adet servis iskelesi gibi işlerimiz var. 


Haziran ayında Köprü kule ayak temelleri STFA kapsamındaki işleri tamamlandı ve işverene teslim edildi. Böylelikle kuzey ve güney köprü kule ayakları işi kapsamında tarama, tesviye, beton, demir ve scour protection malzemesi yerleştirme işi tamamlanmış oldu. Ayrıca yaklaşım kanalı için tarama yapıldı. 

STFA'nın teslimatından sonra işverenimiz IHI firması köprü kulelerinde 200m yüksekliğe ulaştı. 

Kuzey Ankraj Temeli tamamlandi. Triangular Ayak yapıları üst yapı işleri calismalarina başlamak için işverene verildi. Güney Ankraj Yapısı Temeli tamamlandı. Triangular Pier imalatı ise devam ediyor. 

Kuzey ve Güney yaklaşım viyadük ayakları tamamlandığında 60 m yüksekliğe ulaşacak. Kuzey yaklaşım viyadük ayakları 52m, güney yaklaşım ayakları ise 49 m yüksekliğe ulaştı. Köprü taşıyıcı hatlarının Ankraj yapısında bağlanacağı öngermeli halatların montajı işlerine başlandı. Güney sahada kuru havuz yapısı sökümü ve etrafının kalıcı taş koruma işleri tamamlandı. 


İzmit Körfezi Geçiş Projesi'nin, STFA için ayrıca başka bir hikayesi de vardır. 1980'li yılların başında şirketimiz kurucuları Sezai Türkeş ve Feyzi Akkaya, bu projenin elzem önemini fark eder ve dönemin hükümeti nezdinde de konuyu gündeme getirir. Hatta STFA Grubu'ndan Sn. Murat Tutan körfez haritasına bakıp ve "İşte buraya bu köprüyü yapmalıyız" der. Ancak o yıllarda çeşitli sebeplerle hayata geçirilemeyen bu hayal projede, STFA olarak yer almaktan mutluluk duyuyoruz. 


Dünya