Süleyman Çetinsaya: Artık Türkiye’nin önü daha açık!
15 Temmuz darbe girişiminin ardından ilk amaçlarının çeşitli organizasyonlarda Türkiye’yi tanıtmak ve anlatmak olduğunu belirten Artaş İnşaat ve Avrupa Konutları Yönetim Kurulu Başkanı Süleyman Çetinsaya, “Artık Türkiye’nin önü daha açık” dedi.
15 Temmuz darbe girişiminin ardından ilk amaçlarının çeşitli organizasyonlarda Türkiye’yi tanıtmak ve anlatmak olduğunu belirten Artaş İnşaat ve Avrupa Konutları Yönetim Kurulu Başkanı Süleyman Çetinsaya, “Artık Türkiye’nin önü daha açık” dedi. Yabancılara net cevap verdiklerini anlatan Çetinsaya, “Bunlar yaşandı ama bitti, bitecek, yaşanmayacak. Bizim amacımız satış değil, burada ülkemizi anlatmak. Bunun için faaliyet yapıyoruz” diye konuştu.
Standa bayrak astı
Süleyman Çetinsaya, standlarına bu yıl ilk defa Türk bayrağı astıklarını anlatarak, “15 Temmuz şehitlerimiz için Türk bayrağı koyduk, daha önce yoktu. Her yerde birliğimiz beraberliğimizi anlatıyoruz” dedi.
CEO’lar dünyaya anlatacak
Fuarı ziyaret eden Türkiye İhracatçılar Birliği (TİM) Başkanı Mehmet Büyükekşi, yabancı yatırımcıyı ortak olarak gördüklerini ve Türkiye’ye güvenmelerini istediklerini belirterek, “Türkiye’ye yatırım açısından kısa vadeli değil orta ve uzun vadeli bakmak gerekiyor. Biz Ekonomi ve Kalkınma Bakanlığı ile birlikte 26 ülkeye gidip Türkiye’yi anlatacağız. 5 ülkeye gittik. Burada amacımız 15 Temmuz sonrası Türkiye’de her şeyin daha iyi olacağını anlatmak” diye konuştu.
Türkiye’ye yatırım yapan, aralarında Samsung, Hyundai, Nestle, Sberbank gibi yabancı firma CEO’larının Türkiye deneyimlerine dair bir Reklam filmi çekecekleri bilgisini veren Büyükekşi, 17 ülkede gazete, televizyon, dergi ve dijital mecralarda yayınlanacağını söyledi.
Milliyet
Haber Sabah'ta şöyle yer aldı
Fuara ilişkin değerlendirmelerde bulunan Artaş İnşaat Yönetim Kurulu Başkanı Süleyman Çetinsaya, 15 Temmuz hain darbe girişiminin moralleri bozduğunu belirterek, "Yabancılar Türkiye'de ne oluyor diye endişeleniyor. Birinci derecede amacımız Türkiye'yi, İstanbul'u, daha iyi durumda olduğumuzu yabancı yatırımcıya anlatmak" diye konuştu. Fuar alanındaki standa bu yıl ilk kez bayrak astıklarını ifade eden Çetinsaya, "Bizim amacımız bir şey satmak değil, Türkiye'yi tanıtmak" dedi. Paralel Yapı meselesi halledilirse Türkiye'nin önünün açık olduğunu vurgulayan Çetinsaya, "Paralel Yapı ayak bağıydı, çözüldü. 2014-2015'te yabancıya satış daha iyiydi. 2016'da azaldı ama inşallah bundan sonra daha iyi olacak" değerlendirmesini yaptı. Ortadoğu insanının İstanbul'u sevdiğini söyleyen Çetinsaya, "İstanbul'u daha iyi pozisyona getirmemiz, müşteriyi çeşitlendirmemiz gerekiyor" ifadelerini kullandı.
Sabah