Perakende

Süpermarketlerin sırrı ifşa oldu! Daha çok para harcamanızı bakın nasıl sağlıyor?

Market alışverişine süt almak için gidip beş poşetle çıktığınız hiç oldu mu? Elbette olmuştur... Peki Süpermarketler bu işi nasıl başarıyor. Tüketici bir ürün almak için gittiği marketten neden gereksiz birçok şey alıp çıkıyor? İşte merak edilen zincir marketlerin alışveriş oyunu...Her market alışverişinde ihtiyaç duymadığı ürünleri sepetine almak için yeni fırsat doğuyor

İngiltere'de ortalama alışveriş yapan bir vatandaş yılda 221 kez süpermarkete gidiyor. Her market alışverişinde ihtiyaç duymadığı ürünleri sepetine almak için yeni fırsat doğuyor. Peki tüketici bunu neden  yapıyor?

Söz konusu olayı anlamak için süpermarketlerin özenle yönetilen, nasıl daha fazla satış yapılacağını çözmek için milyonlar harcanan pazarlama bölümlerine bir adım atmak gerekli. Her şeyin sırrı yerleştirmede bitiyor... Peki nasıl? İşte detaylar...

İLK SIR ÜRÜN YERLEŞTİRMESİNDE!

BBC News Türkçe'nin haberine göre, ürünlerin yerleştirilesi fazladan satışı kolaylaştırabiliyor. Hiç kasa sırasına girdiğinizde bir çikolata barı dikkatinizi çekti mi?

Şeker ve dergileri market çıkışına doğru yerleştirmek satışlarını artırıyor. Bu taktik özellikle çocuklar üzerinde etkili oluyor.

İngiltere'de yapılan bir anket verileri gösteriyor ki ebeveynlerin yüzde 83'ü çocukları tarafından kasa sırasında beklerken abur cubur satın almak için taciz edilirken yüzde 75'i bu sağlıksız yiyeceklerden satın almak zorunda bırakılıyor.

MARKETTE GIDA  ARAYIŞINIZ OLUYOR MU?

Hiç markete sadece bir ürün için girip beş poşetle çıktınız oldu mu?

Bazı süpermarketler süt, ekmek gibi temel gıda ürünlerini girişten uzak alanlara yerleştiriyorlar. Böylece hedefe ulaşmak için ilerlerken pek çok başka ürünle karşılaşıyorsunuz. Öte yandan bu ürünler de birbirinden uzağa yerleştiriliyor. Bazen yumurta dükkanın en arkasına koyuluyor. Böylece yumurta almak için tüm süpermarketi dolaşmaya başlıyorsunuz ve daha fazla vakit geçirmek daha fazla para harcamaya yol açar.

İNDİRİMLİ ÜRÜNLER EN SON RAFLARDA!

Promosyon ve özel indirimler genelde, daha görünür oldukları için son raflara yerleştiriliyor. İnsanların yüzde 30'u indirimli ürünlerin ortada olmasındansa sonda olması durumunda almaya daha meyilli olduklarını söylüyorlar.

Taze meyve ve sebzeler ise genelde süpermarketlerin girişinde yer alıyor. Çünkü sağlıklı yiyecekler satın almak insanların modunu yükseltiyor böylece tüketiciyi daha az sağlıklı ürünler almak konusundan daha iyi hissettiriyor.

FİYATLANDIRMA STRATEJİSİ NASIL İŞLİYOR?

İndirimli ürün almayı her vatandaş seviyor. Kantar araştırma şirketinin çalışmasına göre, İngiltere'de market alışverişlerinin yüzde 40'ı promosyon satışı olarak dikkat çekiyor. Peki, tüketiciler gerçekten de iyi fiyata alışveriş yapabiliyor mu?

SÜPERMARKETLER DAHA ÇOK ÜRÜN SATMAK İÇİN TÜKETİCİYİ MANİPÜLE Mİ EDİYOR?

İki tane keki 4 TL'ye almak bir fırsat değil, sadece aritmetik. Fakat kekin tanesi 3 TL ise, iki tanesinin 4 TL olması iyi bir pazarlıktır.

Çoğu müşterinin aşağı yukarı 20 temel ürün fiyatına ilişkin fikri vardır. Bu ürünler genelde yok fiyatına satılır ancak diğer ürünlerin fiyatı oldukca yüksektir.

Süpermarketler müşterileri daha çok harcama yapması için bazı küçük oyunlar oynuyor. Peki bunlar neler? İşte detaylar...

Göze hitap

Süpermarketler, renkli yiyecekler ve görebildiğince promosyonlarla gözlere bir ziyafet çeker.

Koku

Kokunun hatıralarla güçlü bir bağı var ve süpermarketler de iyi hatıraları canlandıracak, dolayısıyla satın alma dürtüsünü destekleyecek kokular barındırır. Yeni pişmiş ekmeğin kokusu size fırını hatırlatır ve bir bakmışsınız elinizde simitlerle marketten çıkmışsınız. Birinci sınıf ürünler göz seviyesindedir.

Çocuklar için mısır gevreği ise belki alt raflarda olabilir. Çocuklar, ambalaj üzerindeki karakterlerle göz teması kurduğunda onunla bir bağ oluşturur ve daha çok almak ister.

Sesler

Süpermarkette çalan müzik, sizin satın alma alışkanlıklarınızı etkiler.

Yavaş müzikler markette daha uzun süre geçirmenizi sağlar örneğin. Bu da daha çok ürün satın almanız demektir.

Bazı süpermarketler yerlerini küçük karolarla döşer. Böylece hızlı ilerlediğinizi düşünürsünüz ve yavaşlarsınız.

Müzik ne aldığınızı da etkiler. Araştırmalar gösteriyor ki klasik müzik sizi daha pahalı şaraplar satın almaya iter. Fransız müzikleri Fransız şaraplarına yönlendirir.

Tat

Herkes bedava yemek sever. Araştırmalar gösteriyor ki insanların yüzde 75'i kendilerine ücretsiz yemek önerildiğinde kabul ediyor.

Şirketler ücretsiz deneme ürünü göndermeye de bayılıyor. Çünkü bunlar satışları inanılmaz artırıyor.

Ücretsiz deneme ürünleri ise bizim iştahımızı artırıyor, bize iyi hissettiriyor ve satın alma isteğimizi yükseltiyor.

ALIŞVERİŞE HAZIRLANARAK MASRAFLARI AZAALTABİLİRSİNİZ!

Alışverişe hazırlanmak, yalnızca ihtiyacınız olan şeyleri satın almanıza yardımcı oluyor. Araştırmalar ayrıca alışveriş arabası kullanmanın daha çok ürün satın almanıza yol açtığını gösteriyor. Eğer daha az ürün alacaksanız, ihtiyacınız olmayan şeylere yönelmemek için sepet kullanabilirsiniz.


Daha az harcamak için beş öneri

Bakan Kurum açıkladı: TOKİ'den vatandaşa müjde! İndirim kampanyası geliyor

Bankalar durmak bilmiyor! Emekli promosyonunda yeni zirve 15 bin TL! Ziraat Bankası, Halkbank, Vakıfbank...

Rekor geliyor... Altın kahini İslam Memiş altın için yeni rakamı açıkladı! O tarihte yer yerinden oynayacak