Sektörel

Sürme kapı ile dünyaya açılacaklar

Kapıyı duvara gömen iki mühendis dünyaya açılma yolunda...

İzmirli makine mühendisleri Hamdi Özkardeş ve Aşkın Ayçelep, kendi ihtiyaçları için dizayn ettikleri, duvarın içine doğru çalışan sürme kapı ile dünyaya açılmaya hazırlanıyor. Sadece bir fikirle yola çıkan ikili, geliştirdikleri sistemle, bugün özellikle oteller, rezidanslar ve lüks konut projelerinden yoğun talep alıyor.

2005 yılında Master Slide markasıyla piyasaya sundukları iş fikriyle sektöre inovatif bir yaklaşım getiren iki girişimci, tüm dünyada belirlediği etkin girişimcilere bugüne kadar 1 milyar dolarlık fon desteği sağlayan Endeavor Derneği tarafından da Türkiye'nin en etkin 4 girişimcisinden biri seçildi. 2 genç girişimcinin yeni hedefi ise Endeavor'ın kendilerine tüm dünyada sağlayacağı network ile önümüzdeki yıl yabancı pazarlara açılmak.
 
Elimizde sadece fikrimiz vardı

İki mühendis, küçük metrekareli evindeki salon kapısı başına dert olunca, sorunu ortadan kaldıracak bir yol arayışına giren Hamdi Özkardeş'in kullanılmadığı zamanlarda ortadan kaybolan, gerektiğinde ise yeniden ortaya çıkan bir kapı geliştirme fikriyle işe koyulmuş. Projesini çizdikleri "duvarın içine giren sürgülü kapı" fikrini tadilatı yapacak ustalara anlattıklarında, fikir ustaların da ilgisini çekmiş. Tadilatı yapacak dekorasyon firması, "Tüm müşteriler aynı dertten yakınıyor, bu ürün piyasaya sunulsa çok tutar" deyince ikisi de çalıştıkları şirketten istifa edip kendi işlerini kurmaya karar vermiş.

İş fikrinin kendi ihtiyaçlarından ortaya çıktığını vurgulayan Hamdi Özkardeş, "Önemli olan çok basit ihtiyaçları doğru okuyabilmek, pazara artı değer katabilecek bir fikri hayata geçirmek. İnovasyon yaratmak için çok büyük buluşlar yapmanıza gerek yok" dedi. 4 yıl önce sermayesiz bir şekilde yola çıktıklarını anlatan Özkardeş, bu nedenle üretime geçmeden önce sadece makine parklarının oluşturma sürecinin 2.5 yıl aldığını belirtti. Özkardeş, "Profesyonel hayatımızı bırakıp gelmek çok zor oldu. Özellikle sermayesiz yola çıkmanın zorluklarını yaşadık. Reklam ve ürün tanıtma çalışmaları da yapamadık. Ancak çok iyi bir planımız ve projelendirmemiz vardı. Bir girişimci için en önemli olan da iyi bir proje ve pazar potansiyeline sahip olmak" diye konuştu.
 
Pazardaki boşluğu gördük

Kapıların ihtiyaç yokken ortadan kaybolması fikrinin de yeni bir pazar yaratacak güçte bir fikir olduğuna işaret eden Aşkın Ayçelep ise, şöyle konuştu: "Bizler büyük sermaye sahibi olan insanlar değiliz, ancak fikir sahibi insanlarız. Kapalı mekanlarda büyük bir ihtiyacı, pazarda da önemli bir boşluğu gördük. Özellikle otel, rezidans ve işyeri gibi alanlarla küçük metrekareli evlerdeki sıkıntılı yerlerde çözüm sunan bir mekanızma geliştirdik. Oda kapıları, iç mekanlarda çok kullanılmayan ancak yer kaplayan aksesuarlar. Buna karşın genellikle sadece banyo ve tuvalet kapıları kullanılır. Mutfak kapısını sadece koku gitmesin diye yemek yaparken kapatırız ya da misafir gelince diğer odalardaki dağınıklık görünmesin diye oda kapısını kapatırız. Onun dışında kullanılmaz. Fikrimiz, ihtiyaç olmadığı zamanlarda kapıları duvarın içine gömerek önemli yer tasarrufu sağlıyor."

Yaşam alanlarında aranan konfor ve fonksiyonelliğin daha fazla ön plana çıkmasıyla birlikte, bu mekanizmalara olan ihtiyacın da daha belirgin bir hale geleceğini anlatan Ayçelep, şu anda en büyük talebin de otel ve rezidanslarla, lüks konut projelerinden geldiğini söyledi. Ayçelep, ürünlerinin birlikte çalıştıkları mimarlık, dekorasyon ve inşaat firmalarının yürüttüğü yurtdışı projelerle dolaylı olarak ihraç edildiğini kaydetti.

Ceyda ÇAĞLAYAN / Referans