Genel

Suudi Prenses Basmah Bint Saud Hatay’da ev bakıyor!

Suudi Kraliyet ailesi üyesi Prenses Basmah Bint Saud, Türkiye’de gıda, eğlence ve giyim alanında yatırım planladığını söyledi. “Büyük bir Türk markası bakıyorum” diyen Suudi Prenses, ayrıca konut almayı da düşünüyor.

Dünyanın en güçlü aileleri arasında yer alan Suudi Arabistan Kraliyet ailesi üyesi Prenses Basmah Bint Saud, restaurant, giyim ve eğlence sektöründe iş yapmak için bir Türk markasını araştırdığını söyledi. Türkiye’de restaurant, eğlence ve giyim alanında büyük bir pazar olduğunu kaydeden Prenses Basmah Bint Saud, Türkiye’ye yatırım konusunu ciddi olarak düşündüğünü kaydetti. Modern Suudi Arabistan’ın kurucusu Kral Abdulaziz’in torunu ve onun 1953-1964 yılları arasında hüküm süren oğlu Kral Saud’un en küçük çocuğu olan Prenses Basmah Bint Saud bin Abdulaziz ile Pazarlama Zirvesi’ndeki konuşması öncesi sohbet ettik. Farklı alanlarda başarı hikayeleri olan Prenses Basmah Bint Saud’un kendine ait 4 markası var. Gıda ve medya alanında olan bu şirketlerini büyütmeyi hedefledeğini söyleyen Prenses Basmah Bint Saud’un İngiltere başta olmak üzere Suudi Arabistan ve Rusya’da restaurant yatırımları bulunuyor.


TÜRK KADINI BAŞARILI


Başarılı bir işkadını kimliği ile tanınan Prenses Basmah, Türkiye’de yatırım şartlarını öğrenmeye başladığını da söyledi. Prenses Basmah Bint Saud “Türk hukuk sistemini, vergi sistemini öğrenmeye çalışıyorum şu an. Yatırım öncesi ekonomi konusunda araştırmalar yaparım. En güzel ve karlı yatırım ne olabilir diye düşünüyorum. Gıda, eğlence, araştırma ve giyim sektörlerinde iş yapıyorum. İstanbul’un eğlence sektörü veya restaurant işi için güzel bir pazar olduğunu düşünüyorum. Giyim, restaurant ve eğlence sektörlerinde yatırım yapmak için büyük bir Türk markası bakıyorum” diye konuştu. Arap yatırımcılarının farklı sektörlerde yatırım yapmak için Türkiye’yi tercih etmeleri ile ilgili olarak da Prenses Basmah “Türkiye, coğrafi olarak Arap dünyasına yakınlığı nedeniyle yatırımcıların ilgisini çekiyor. Bize yabancı gelmeyen şeyleri burada bulabiliyoruz. Kültürel hayatımız, yaşam tarzlarımız benzer. Bir de Türk dizilere olan ilgi tabii” dedi. Prenses Basmah Türkiye denince aklına ekonomik gücü olan bir ülke geldiğini söyledi. Prenses Basmah “Türkiye üretimiyle, sanayisiyle modern bir ekonomi yarattı. Küresel olarak ortaya çıkan güçlü ekonomiler arasında yer alıyor. Bunun yanında Türk kadını global arenada oldukça başarılı,  ekonomik ve sosyal alandaki konumları nedeniyle de ön plana çıkıyorlar” diye konuştu.


‘Prenses bile olsanız müşterileriniz ile kahve içmeniz gerekir’


Üç tanesi hizmet ve gıda bir tanesi de medya sektöründe hizmet veren 4 markanın sahibi olan ve Pazarlama’nın Prensesi olarak da tanınan Prenses Basmah, müşteriyi dinlemenin ve ihtiyaçlarını anlamanın önemine değindi. Basmah Bint Saud “Müşteriyi dinlersek onların gereksinimlerine yönelik çözümler üretebiliriz. Bir prenses olsanız bile müşterilerinizle oturup kahve içmeniz ve sizden ne istediklerini dinlemeniz gerekiyor” dedi.


Boğaz’da değil Hatay’da ev bakıyor


İstanbul’a yedinci gelişi olduğu da söyleyen Prenses Basmah Bint Saud “ ‘Neden İstanbul’da bir gayrimenkul yatırımı yapmıyorsunuz’ diye soruldu. Ben de ilk defa o zaman neden olmasın diye düşündüm. İki yıllık bir plan dahilinde bu gerçekleşebilir” dedi. İstanbul’u çok sevdiğini söyleyen Prenses Basmah, “Boğazda bir ev bakmıyorum. Ben boğaz insanı değilim. Hatay’dan çok etkilendim. Orada düşünüyorum. Harika bir coğrafya. Yemekler inanılmaz. Dağları ve sahili cezbedici” dedi.


Star Gazetesi/ Birol Keleş


Haber Yeni Yüzyıl Gazetesi'nde şu şekilde yer aldı


Pazarlama Zirvesi için Türkiye’ye gelen Suudi Prenses Basmah Bint Saud, Türkiye’de yatırım yapmayı planladığını söyledi. Yiyecek, medya ve eğlence sektörlerinde markalara sahip olan prenses, Türkiye’de bu alanlarda araştırma yaptığını açıkladı


Her yıl dünyaca ünlü konukların yer aldığı Pazarlama Zirvesi, bu yıl ‘Hazine Avı’ konseptiyle 16’ıncı kez kapılarını açtı. Zirve ilk gününde dünyaca ünlü konuşmacıları ağırladı. Zirvenin ilgi çeken konuşmacılarından biri olan ve kendi markasını yaratma öyküsünü anlatan Suudi Arabistan Prensesi HRH Basmah Bint Saud ile zirve öncesi bir araya geldik. Sorularımızı yanıtlayan Suudi Prenses, Türkiye’ye yatırım yapmayı düşündüğünü söyledi. Henüz pazar araştırması yaptığını anlatan Basmah Bint Saud, “Aklımda birkaç çalışma var. Ama öncelikle yatırım yapacağım sektörü belirlemem gerekiyor. Burası yiyecek ve giyimde çok büyük bir pazar. Bu sektörlerde kendi markalarım var. Ayrıca eğlence sektörüyle de ilgileniyorum. Eğlence sektörüyle ilgili burada çalışmalar yaparsam kârlı olacağımı düşünüyorum” dedi. 


Türkiye yeni bir güç oldu 


“Türkiye’yi ülke olarak nasıl tanımlarsınız” sorusuna Suudi Prenses, “Türkiye’yi düşündüğümde aklıma ilk ekonomi geliyor. Türkiye ekonomisi yoktan var edilerek güçlü bir ekonomik güce dönüştürüldü. Özellikle endüstri ve sanayi alanında Türkiye dünya çapında güce sahip. Türkiye’de ekonomi alanında kadınlar da güzel işler başarıyor. Türkiye dünyada yeni bir güç haline geldi” yanıtını verdi. Arap yatırımcılar için Türkiye’nin çok değerli olduğunu belirten Basmah Bint Saud, “Türkiye’ye geldiğimiz zaman Türkler bizim ne istediğimizi anlıyor. Coğrafya, kültür, damak tadı bizimkine çok benziyor. Yaşam tarzımız da birbirine çok benziyor. Bunun yanı sıra burada üretilen ürünler çok kaliteli” diye konuştu. 


Önemli olan marka değeri 


‘Pazarlama Prensesi’ olarak da anılan Basmah Bint Saud, pazarlamanın kendisi için marka anlamına geldiğini kaydetti. Marka değerinin reklamdan daha önemli olduğunu vurgulayan Suudi Prenses, “Bence pazarlama yönteminde önemli olan marka değeri. Örneğin Zara. Amancio Ortega reklama çok fazla önem vermiyor. Fakat şu an dünyanın en önemli markalarından biri. Zara pazarlama efsanesidir. Sayın Ortega pazarı çok iyi tanıdı. Ürünleri üretirken son teknoloji kullandı” ifadelerini kullandı. 


Mülteci sorunu hepimizin


Suriyeli mültecilerle ilgili çok fazla yardım projeleri ve çalışmalar yapan Suudi Prenses, “Türkiye’de 2.5 milyona yakın Suriyeli olduğunu biliyorum. Yalnız bu sadece Türkiye’de değil tüm dünyada sorun haline geldi. Adım atarken sonuçları düşünülmeden hareket edildi. Dünyanın dört bir yanında Iraklılar, Suriyeliler acı çekiyor. Bu sorun karşısında küresel bir birlik oluşturmamız lazım. Bu soruna odaklanıp onların evlerine dönmelerini sağlamalıyız” şeklinde konuştu.


Prensesler de müşteriyle kahve içer


Farklı sektörlerde hizmet veren 4 markanın sahibi olan Basmah Bint Saud, müşteriyi dinlemenin ve ihtiyaçlarını anlamanın önemine değindi. Gereksinimin keşfin babası olduğunu söyleyen Saud, “Müşteriyi dinlersek onların gereksinimlerine yönelik çözümler üretebiliriz. Bir prenses olsanız bile müşterilerinizle oturup kahve içmeniz ve sizden ne istediklerini dinlemeniz gerekiyor” dedi.


Yeni Yüzyıl