Süvari'den yurt dışına 9 yeni mağaza hedefi!
Geçen yıl 100 milyon liralık ciro yapan Süvari’nin Yönetim Kurulu Başkanı Ahmet Çoşkun, “Bu yıl hedefimiz 140 milyon lira. Ukrayna’da mağazalar açacağız” dedi.
Erkek giyim pazarında önemli bir yere sahip Süvari, yurt dışı pazar ağım yeni mağazalar açarak genişletecek. Süvari Yönetim Kurulu Başkanı Ahmet Çoşkun, yurtiçinde önemli bir pazara ulaştıklarını belirterek,"Bundan sonra yurt dışı mağazalara ağırlık vererek mağaza sayımızı artıracağız" dedi.
Adana'da aile şirketi olarak kurulup, geçtiğimiz yıllarda şirket merkezini İstanbul'a taşıyan Çoşkun, yıl sonuna kadar Ukrayna ve Irak'ta yeni mağazalar açarak, yurt dışında büyüme doğrultusundaki hedeflerini genişleteceklerini belirtti.
Çoşkun, "Süvari kurulduğu günden bu yana hedefini hep dünya markası olma üzerine kurguladı. Bu hedef doğrultusunda yurtiçinde ve yurt dışında sürekli yeni mağazalar açtık. Yurt dışı pazarların perakende için önemli olduğunun bilinciyle 1997 yılında ilk mağazamızı Türkmenistan'da açtık. Şimdi gelinen noktada yurtiçinde 80, yurt dışında ise 22 mağaza olmak üzere üzere toplam mağaza sayımızı 102'ye çıkardık" dedi.
Listeye iki ülke ekleyecek
Rusya'da 9, Türkmenistan 3, Kazakistan 5, Azerbaycan 3, Irak 1, Fas'ta 1 mağazaları oluduğu bilgisini veren Çoşkun, yıl sonuna kadar 6 mağaza daha kuracaklarım belirterek "Süvari'nin yurt dışı stratejisi her yıl 2 yeni ülke belirlemek ve yapılanma kurmaya odaklı" ifadelerini kullandı.
Türkiye'deki mağaza sayısının yıl sonunda 100'ü geçeceğini belirten Çoşkun, "2016'da yurt dışında 180, yurt içinde 120 mağazaya ulaşacağız. 2016'da yurt içi ve dışında toplam 300 mağazaya ulaşmayı hedefliyoruz" değerlendirmesinde bulundu.
Erkekler de artık mağaza geziyor
Erkek giyimin yurt dışından gelen oyuncularla birlikte daha hareketli ve renkli hale geldiğini belirten Ahmet Çoşkun, "Türk erkekleri giyimde artık daha seçici ve daha renkli bir hale geldi. Geçmiş yıllarda erkek giyiminde görmeye pek alışık olmadığımız morlar, pembeler, füşyalar yeşilin farklı tonları erkeklerin giyimlerini renkli hale getirdi. Erkeklerde artık bayanlar da olduğu gibi sürekli mağazaları gezen moda ve trendi takip eden hale geldi" dedi.
Aydın DEMİR / Sözcü