Perakende

TAB Gıda 150 yeni restoran açmayı hedefliyor!

Türkiye hızlı servis restoran zincirlerinin önde gelen markalarından TAB Gıda'nın Genel Müdürü Caner Dikici; firmanın yeni hedeflerini ve franchising koşullarını anlattı.

Türkiye hızlı servis restoran zincirlerinin önde gelen markalarından TAB Gıda'nın Genel Müdürü Caner Dikici; firmanın yeni hedeflerini ve franchising koşullarını anlattı. 


Diğer ülkelerle kıyaslandığında Türkiye pazarının son derece dinamik, verimli ve hızlı gelişen bir yapıya sahip olduğunu söyleyen TAB Gıda Genel Müdürü Caner Dikici; franchising sisteminin popülaritesini arttıran etkenleri yorumladı. "Son yıllarda AVM'lerin hızla yaygınlaşması, pazara yabancı markaların girişi ve sistemin özellikle girişimcilere başta rekabet avantajı olmak üzere sayısız artı sunuyor olması; franchisingin yaygınlaşmasındaki başlıca parametrelerdir" diyen Caner Dikici; sistemin cazibesini gelecekte de koruyacağının sinyallerini verdi. 


Franchisingin ağırlıklı olarak hızlı restoran zincirlerinde daha bilinil' olduğunu ancak tanınmış, başarısını kanıtlamış markaların da girişimciler tarafından tercih edildiğini ifade eden Dikici; şu açıklamada bulundu: "Hızlı servis restoran zincirlerinin uygun fiyata kaliteli ürün ve hizmet sunması; hem tüketicilerin tercihini etkiliyor hem de sektörü girişimciler açısından cazip bir hale getiriyor. 


Yeni iş kurma problemi ve risklerin olmaması da, girişimcilerin kararında büyük rol oynuyor. İsmi duyulmuş ve güvenilir bir markayla pazara giriş; rekabet avantajını yükseltiyor. Öte yandan girişimci; ürünlerin temininden personelin işe alımına dek, franchisora ait tüm hizmet ve tekniklerden yararlanabilmekte. Şirketin işleyişi için gerekli olan reklam, satış, eğitim, finans, stok yönetimi, muhasebe ve pazarlama gibi faaliyetlerde bu teknikler kullanılıyor. Böylece girişimcilerin hızlı servis restoran zinciri sektörüne olan talebi de artıyor." Önümüzdeki dönemde TAB Gıda, özellikle henüz yer almadığı illere odaklanarak yeni restoranlar1 açmayı hedefliyor. Firma, yurt dışındaki başarısını ise istikrarla sürdürüyor. TAB Gıda'nın Burger King Çin operasyonu, kısa zamanda 356 restorana ulaştı. Bu noktada TAB Gıda, markası l için Çin'de yatırımcı olmak isteyen adayları da Çin % operasyonunu yürüten ekibe yönlendiriyor.


ŞUBE SAYISI: Eylül 2015 itibariyle Burger King markasının 206'sı franchise olmak üzere toplam 601, Sbarro'nun ll'i franchise olmak üzere toplam 108, Popeyes'm 4'ü franchise olmak üzere toplam 135, Arbv's'in ise yönetimi TAB Gıda'da olan 49 restoranı bulunuyor. Bunların yanı sıra TAB Gıda'nın, yine yönetimi kendisine ait olan 30 adet Usta Dönerci restoranı var. Tüm markalar toplamında ortalama 150 yeni restoran açılması hedefleniyor. 


YATIRIMCI KRİTERİ: Franchiseelerin standartları karşılayabilecek restoranlara sahip olmasının yanı sıra, girişimci ruhlu ve başarmaya odaklı olmaları bekleniyor. Başarılı bir iş geçmişi, yönetim tecrübesi ve yatırımın gerektirdiği finansal kaynaklara sahip olunması da diğer önemli kriterler arasında yer alıyor. 

MEKAN: Restoran açılacak mekânların iş yeri giriş katında, minimum 120 m2 ve toplam kapalı alanda ise minimum 300 m2 olması isteniyor. Yaya ve araç trafiğinin yoğun olduğu bölgeler; alışveriş merkezi, sinema, okul, dershane gibi lokasyonlara yakınlık kriterlerine dikkat ediliyor. 


ÜCRET AÇILIMLARI: Yatının bedeli, Burger King için 700.000 USD+KDV 'den, Popeyes için 400.000 USD+KDV'den, Sharro için 300.000 USD+KDV'den, Arby's için ise 500.000 USD+KDV 'den başlıyor. 

Usta Dönerci markasının franchise çalışmaları ise sürüyor. TAB Gıda'nın sub-franchiseelere verdiği restoran işletmeciliği süreleri Burger King için 20 yıl, Sbarro için 10 yıl, Arby's için 20 yıl ve Popeyes için ise 10 yıl. Verilen lisans sayesinde lisans alan kişi, sahip olduğu restoranda ve ilgili marka altında ticari faaliyet göstermeye hak kazanıyor. 


GERİ DÖNÜŞ: Restoranın bulunduğu lokasyona göre amorti süresi değişirken ortalama olarak 3-5 yıl arasında geri dönüş planlanıyor. 



Sabah