23 / 11 / 2024
fuzul

TAB Gıda restoran sayısını 500'e çıkaracak!

TAB Gıda restoran sayısını 500'e çıkaracak!

Burger King, en fazla pazar payı büyümesini Türkiye'de gerçekleştirdiğini bildirdi. Burger King EMEA Başkanı Jose Cil, Türkiye modelini Brezilya ve Çin'de de denemek istediklerini söyledi




 

Fast Food sektörünün en büyük zincirlerinden biri olan Burger King, en hızlı Türkiye pazarında büyüdü. Burger King’in Türkiye franchise ortağı olan TAB Gıda, dünyadaki franchise’lar arasında pazar payı büyümesinde en büyük başarıyı gösterdi. Şirketin merkezinin bulunduğu Miami’de düzelenen basın toplantısında TAB Gıda’nın 1994 yılında başlayan franchise anlaşmasıyla restoran sayısı 424’e ulaştı.   Türkiye modelinin Brezilya ve Çin gibi diğer ülkelerde de uygulanmasının düşünüldüğünü ifade eden Burger King EMEA (Avrupa, Ortadoğu ve Afrika Bölgesi) Başkanı Jose Cil, Türkiye’nin Burger King sistemi içinde öncelikli konuma gelmesinin altında, Türk tüketicilerinin alevde ızgara ürünlerine gösterdiği yoğun ilginin yattığını söyledi.   Türk basını ile gerçekleştirilen toplantıya Jose Cil’in yanı sıra TAB Gıda Yönetim Kurulu Başkanvekili Erhan Kurdoğlu ile TAB Gıda Genel Müdürü Caner Dikici ve Burger King CEO’su Bernardo Hees katıldı.   Burger King CEO’su Bernardo Hees, basın toplantısında yaptığı konuşmada “Hem kendi restoranlarımız hem de franchiselarımız ile birlikte Aralık 2010 itibariyle 78 farklı ülkede toplam 12.300 restoran sayısına ulaştık. Her gün dünyanın farklı bölgelerinde günde ortalama 11 milyon müşterimizi ağırlıyoruz. Bizim başarımızın temelinde, ilk olarak 1954 yılında başlattığımız ve günümüzde de çok başarılı bir şekilde yürüttüğümüz franchise operasyonları yatıyor. TAB Gıda Burger King’in kilit bir iş ortağıdır ve 15 yıldır Türkiye’deki işlerimizi ve markamızı onlarla birlikte çalışarak geliştirmekten gurur duyuyoruz” dedi. TAB’ın başarısının altını çizen Burger King EMEA Başkanı Cil de, “TAB Gıda’nın Türkiye pazarındaki güçlü know-how’ı, yaygın restoran ağı, mükemmel hizmet kalitesi ve sunduğu uygun fiyat avantajının Burger King’i Türkiye’de pazar lideri yapmıştır” şeklinde konuştu.   TAB İLE YAYILACAK TAB Gıda yalnızca Türkiye’de değil yurtdışında da yeni Burger King restoranları açıyor. TAB Gıda, Eylül 2011’de Makedonya’nın başkenti Üsküp’te açtığı ilk restoranıyla yurtdışındaki büyümesine başladı. TAB Gıda franchise’liğinde Burger King için Üsküp’teki TAV Havalimanı’ndan sonra, sırada Üsküp’te 2 ve Ohri’de 2 yeni restoran hedefi var. TAV ile yapılan işbirliği sonucunda ise TAB Gıda TAV’ın yurtdışında açtığı her havalimanında Burger King restoranları ile olmayı planlanıyor.   Yeni hedef 500 restoran 2012’de bünyesindeki Burger King, Sbarro, Popeyes ve Arby’s olmak üzere 4 marka için 90 milyon dolar yatırım yapmayı hedefleyen TAB Gıda, Burger King’le ilgili hedeflerini de büyüttü. TAB Gıda, halen 424 adet olan restoran sayısını 2012 yılı içinde 500’e çıkarmayı hedefliyor.   TAB Gıda Başkan Vekili Erhan Kurdoğlu, müşterilerine daima en kaliteli ve lezzetli ürünleri sunmak üzere yatırımlarını sürdüreceklerini belirterek dedi:   “2011 yılı şirketimiz ve markalarımız için oldukça başarılı bir yıl olarak geçti. Gerek TAB Gıda gerekse markalarımız açısından bakıldığında, sürdürülebilir büyümemiz devam etti. 2012 yılı içinse, 4 marka toplamında restoran sayılarında yüzde 30’luk bir büyüme ve 90 milyon dolarlık bir yatırım hedefliyoruz. İstihdam olarak yaklaşık 9.200 kişiye iş olanağı sağlıyoruz. 2012 yılında bu sayıya 3.500 kişiyi daha eklemek istiyoruz. Türkiye’deki master franchise’si olduğumuz 4 marka için yılda ortalama 120 restoran açarak, 2015 yılı sonunda 1.100 restorana ulaşmayı, 81 ilde olmayı ve 25.000 kişiye istihdam sağlamayı planlıyoruz. Tüm bu hedefler için 2015 yılına kadar 250 milyon dolar yatırım yapacağız.” Milliyet

Geri Dön